שתף קטע נבחר

אופרה נאמה, קוק דמע: "אפל TV פלוס" הושק

בעזרת שורה של כוכבים כמו אופרה ווינפרי, סטיבן ספילברג וג'ניפר אניסטון הכריזה אפל על שירות הסטרימינג החדש שלה. "לעולם לא אשכח את זה", אמר המנכ"ל קוק לווינפרי בהתרגשות. השירות שיתחרה בנטפליקס ייצא לדרך בסתיו ביותר מ-100 מדינות, אך לא ברור עדיין כמה יעלה. ענקית הטכנולוגיה הציגה גם שירות לצריכת תוכן חדשותי ומגזיני, שירות גיימינג וכרטיס אשראי דיגיטלי

סיליקון וואלי פינת הוליווד: באירוע נוצץ במיוחד הציגה הערב (יום ב') אפל את שירות הסטרימינג החדש שלה, "אפל TV פלוס", שצפוי להתחרות ישירות בנטפליקס, הולו ואמזון פריים. בזה אחר זה עלו על הבמה באולם סטיב ג'ובס בקופרטינו כוכבים כמו סטיבן ספילברג, ג'ניפר אניסטון ו אופרה ווינפרי כדי לדבר על המעורבות שלהם בשירות החדש של ענקית הטכנולוגיה שעשתה את הונה העיקרי בזכות מוצרי חומרה.

 

קוק מוחה דמעה אחרי החיבוק מאופרה (צילום: AP)
קוק מוחה דמעה(צילום: AP)

 

טים קוק מציג את אפל TV פלוס (צילום: AFP)
טים קוק מציג את "אפל TV פלוס"(צילום: AFP)

 

סטיבן ספילברג (צילום מסך)
סטיבן ספילברג על הבמה(צילום מסך)
 

אניסטון, ווית'רספון וקארל בהשקת
אניסטון, ווית'רספון וקארל(צילום: רויטרס)

ג'ניפר אניסטון וריס ווית'רספון (צילום: AFP)
ג'ניפר אניסטון וריס ווית'רספון(צילום: AFP)

 

השירותים החדשים של אפל ()

 

השירות החדש יכלול תוכן מקורי מבית היוצר של ספילברג, ווינפרי, ג'יי.ג'יי אברהמס, מ. נייט שאמלאן, רון הווארד ואחרים. הוא יתבסס על אפליקציית אפל TV שתעבור מתיחת פנים ותהיה זמינה גם בטלוויזיות חכמות של סמסונג, LG וסוני. השירות ייצא לדרך בסתיו הקרוב ביותר מ-100 מדינות, ובאפל אומרים כי הוא יהיה נטול פרסומות ושבכל התכנים יהיה ניתן לצפות גם אוף-ליין. החברה לא מסרה כמה יעלה השירות החדש, שיכלול גם תכנים של רשתות כמו HBO, שואוטיים וסטארז. התכנים של נטפליקס, כצפוי, לא יגיעו ל"אפל TV פלוס".

 

אפל, שהשקיעה יותר ממיליארד דולר בתוכן מקורי, מצהירה כי השירות החדש יהיה "היעד של התכנים המקוריים האיכותיים ביותר" ומבטיחה לספק לצופים סדרות וסרטים מכל הז'אנרים - דוקומנטרי, דרמה, קומדיה וכו'. "זה שירות חדש שאינו דומה לשום דבר שנעשה בעבר", הבטיח מנכ"ל אפל טים קוק, "אנחנו אוהבים טלוויזיה. טלוויזיה היא יותר מבידור, היא תרבות. היא מעשירה את חיינו".

 

אופרה ווינפרי בהשקת אפל TV פלוס (צילום מסך)
הכוכבת של הערב. אופרה ווינפרי(צילום מסך)

קוק, ווינפרי וספילברג אחרי האירוע של אפל (צילום: AP)
קוק, ווינפרי וספילברג אחרי האירוע(צילום: AP)

 

סטיבן ספילברג, הכוכב הראשון שעלה על הבמה, סיפר כי במסגרת "אפל TV פלוס" הוא מתכוון להחזיר לחיים את סדרת המדע הבדיוני "סיפורים מדהימים". אחריו עלו ג'ניפר אניסטון, ריס ווית'רספון וסטיב קארל שהציגו סדרה חדשה שהם צפויים להשתתף בה, "תוכנית הבוקר". "אני מתרגשת לחזור לטלוויזיה", הצהירה אניסטון. בהמשך התייצבו כוכבים כמו ג'ייסון מומואה וקומייל ננג'יאני כדי להציג את הסדרות החדשות שלהם.

 

הכוכבת של הערב הייתה ללא ספק אופרה ווינפרי, שחשפה כי היא עובדת על סרטים תיעודיים עבור "אפל TV פלוס" ומתכוונת להשיק את "מועדון הספרים הכי גדול בעולם". ווינפרי התייחסה לשירות החדש בטון דרמטי למדי: "מעולם לא היה רגע כמו זה. יש לנו הזדמנות ייחודית להתעלות על עצמנו באיך שאנחנו משתמשים ובוחרים להשתמש בטכנולוגיה ובאנושיות שלנו". קוק, שהתקשה לעצור את הדמעות, חיבק אותה בחום והצהיר: "לעולם לא אשכח את זה".  

ציפורת מציגה תוכנית חדשה באפל TV פלוס (צילום מסך)
גם "רחוב סומסום" בפנים(צילום מסך)

 

אבל האירוע לא הוקדש רק לשירות הסטרימינג: אפל פתחה את הערב בהכרזה על "אפל ניוז פלוס" - שירות חדש לצריכת תוכן חדשותי ומגזיני בתשלום של 10 דולר לחודש. השירות יציע תוכן של יותר מ-300 עיתונים ומגזינים, בהם וול סטריט ג'ורנל, לוס אנג'לס טיימס, ניו יורקר, ניו יורק מגזין, נשיונל ג'אוגרפיק, ווג, רולינג סטון ועוד. "זה המקום היחיד שבו תמצאו את כולם באריזה אחת", התגאה רוג'ר רוזנר, סגן נשיא אפל לענייני אפליקציות. מהשירות נעדרים שני עיתונים חשובים שסירבו להצעה שקיבלו מאפל - וושינגטון פוסט וניו יורק טיימס. הסיבה: הנתח הגדול שהחברה רוצה לשמור לעצמה.

 

אפל ניוז פלוס (צילום מסך)
"אפל ניוז פלוס"(צילום מסך)

 


"אנחנו חושבים שאפל ניוז פלוס תהיה נהדרת עבור המוציאים לאור", אמר קוק. האפליקציה כבר זמינה להורדה בארה"ב ובקנדה עם הטבת חודש ראשון בחינם. באפל מדגישים כי מדובר במנוי משפחתי ומבטיחים כי לא יאפשרו למפרסמים לעקוב אחרי פעילות המשתמשים. "אפל ניוז פלוס" יגיע בהמשך השנה לאוסטרליה ובריטניה ומאוחר יותר ינחת גם באירופה.

 

בהמשך הכריז קוק על הרחבת השירותים של אפל פיי, שירות התשלומים של החברה, שיהיה זמין ביותר מ-40 מדינות עד סוף השנה ויאפשר בקרוב לשלם בתחבורה ציבורית במבחר ערים בארה"ב, בהן שיקגו וניו יורק. כמו כן, הציגה החברה את "אפל קארד", כרטיס אשראי דיגיטלי בשיתוף גולדמן זאקס ומאסטרקרד, שיושק בקיץ. הכרטיס החדש מציע הטבות כמו "קאשבק" בגובה 3 אחוזים על כל רכישה מאפל, ולצדו יגיע גם כרטיס פיזי שעליו לא יופיעו מספר, קוד CVV, חתימה או תאריך תפוגה.

 

אפל קארד (צילום מסך)
אפל קארד(צילום מסך)

 

אפל פיי כרטיס אשראי (צילום: AFP)
כרטיס האשראי של אפל(צילום: AFP)

 

אחרי כרטיס האשראי הגיע תורו של "אפל ארקייד" - שירות גיימינג שיאפשר להוריד יותר מ-100 משחקים חדשים ובלעדיים מה-App Store למכשירי אייפון, אייפד, מק ואפל TV. "בניגוד לסטרימינג, כל משחק יהיה זמין גם אוף-ליין", אומרים באפל על רקע ההשקה הצפויה של שירות הגיימינג של גוגל, סטאדיה, שיאפשר לשחק בסטרימינג בלבד. "אפל ארקייד" יגיע בסתיו ליותר מ-150 מדינות, ועדיין לא ברור כמה יעלה.

 

אפל ארקייד (צילום מסך)
אפל ארקייד(צילום מסך)

כך זה ייראה: אפל ארקייד (צילום: EPA)
כך זה ייראה: אפל ארקייד(צילום: EPA)

 

ההכרזה הערב היא צעד חשוב במסגרת האסטרטגיה החדשה של אפל על רקע הירידה במכירות האייפון והצטמקותו של שוק הסמארטפונים: העברת הדגש מתחום החומרה לעולם השירותים שמניבים תשלום חודשי קבוע. 

 

אייפון XS ואייפון XS Max (צילום: AP)
ירידה במכירות האייפון(צילום: AP)
 

דניאל אייבס, אנליסט בחברת Wedbush Securities, אמר לאתר "בלומברג" לפני האירוע כי מדובר ב"מהלך האסטרטגי הגדול ביותר של אפל מאז חשיפת האייפון בשנת 2007. יש לחץ עצום על קוק ואפל לעמוד בציפיות עם תחום השירותים, כאשר הסטרימינג הוא גורם משמעותי שיכול להוביל לצמיחה".

 

עם זאת, ענקית הטכנולוגיה כמובן לא זונחת את תחום החומרה: רק בשבוע שעבר היא השיקה שני אייפדים חדשים, רעננה את ליין מחשבי האיימק והציגה את הדור החדש של האוזניות האלחוטיות הפופולריות שלה - האיירפודס. בספטמבר הקרוב, כמו בכל שנה, היא צפויה להציג לעולם את האייפונים החדשים שלה. למרות ירידה מסויימת במכירות, הסמארטפונים של אפל הניבו 62 אחוזים מההכנסות שלה בשנת 2018.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ווית'רספון ואניסטון
צילום: AFP
מומלצים