שתף קטע נבחר

האתגר הראשון של יו"ר ההסתדרות החדש: ריסון הבלגן ברכבת ישראל

ארנון בר-דוד יצטרך להתמודד גם עם השלמת הרפורמה בנמלי ישראל ולנהל קרב בלימה קשה ואכזרי מול הכוונה של מחנה הימין לכפות "בוררות חובה" בכל משבר בחברה ממשלתית

חברי מרכז ההסתדרות הכללית (בינ"ה - בית נבחרי ההסתדרות) בחרו אתמול  (ד') בארנון בר-דוד כמחליפו של אבי ניסנקורן לתפקיד המנהיג של ארגון העובדים הגדול בישראל. הבחירה בבר-דוד לא התקבלה בהפתעה ולמעשה ניסנקורן סימן את יורשו כבר לפני כחצי שנה.

 

ארנון בר-דוד נבחר ליו"ר ההסתדרות במקום אבי ניסנקורן

השנה הטובה של עובדי הרכבת: שבתו 100 יום, הרוויחו כ-25 אלף שקל בחודש

ביטולים, איחורים, צפיפות ותחזיות שגויות: דו"ח המבקר על רכבת ישראל

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

 

בר-דוד (61) ישלים השנה 13 שנות ותק בהסתדרות. קודם לכן שימש יו"ר ועד עובדי עיריית תל אביב, זאת במקביל לתפקידו כמנהל מחלקת מינהל החינוך העירייה. עוד בעברו ניסיון רב בניהול תנועת הנוער "הצופים" שם שימש כמרכז ההנהגה. את שירותו הצבאי עשה בחיל השיריון וסיים אותו בדרגת רס"ן.

יו
יו"ר ההסתדרות החדש, ארנון בר-דוד(צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

 

 

בר-דוד תושב קריית אונו, נשוי להילה, אב לשישה וסב לשבעה. עד לאחרונה שימש יו"ר הסתדרות המעו"ף (מנהלים, עובדים ופקידים) - ארגון העובדים הגדול בהסתדרות עם הערכות של כ-250 אלף חברים. בין חברי הארגון הבולטים, עובדי הרשויות המקומיות, המוסדות האקדמיים, המועצות הדתיות, חברות ממשלתיות ומוסדות ציבור, עובדי שירותי בריאות כללית, עובדים המועסקים במערכת ההסתדרותית, במגזרי המסחר, כמו גם הבנקים, חברות הביטוח וכרטיסי האשראי.

 

בהסתדרות הזדרזו אתמול לספר שבר-דוד היה "שותף בכיר למהלכים משמעותיים ופורצי דרך רבים שהנהיגה ההסתדרות בשנים האחרונות למען צמצום פערים בחברה הישראלית", אבל המשבר הראשון שהוא יצטרך להתמודד איתו הוא הבלגן שיש בין ועד עובדי רכבת ישראל להנהלת החברה.

 

רק לאחרונה הושגה שם "הפסקת אש" זמנית לא לפני שהעובדים השביתו שני קווים (כרמיאל-חיפה ולוד-ראשונים) לשלושה ימים רק בשל מחלוקת על תנאי העבודה של הנהגים. המצב ברכבת רגיש מאוד על קרע התוצאות הכספיות העלובות של החברה (הפסד שנתי של כ-338 מיליון שקל), העדר מנכ"ל ושרי תחבורה ואוצר שנמצאים בשיתוק בחירות ולא ממש מתייחסים למה שקורה שם.

 

עוד ברצף המשימות של בר-דוד - השלמת הרפורמה בנמלי ישראל, מוקש רדום שמצבו דומה באספקטים שונים לזה של הרכבת: גם בנמל קיים אי שקט ניהולי כאשר המנכ"ל בלומנטל הוזמן לשימוע לפני פיטורים, וגם שם נעדרים שרי ממשלה שיתנו לשער הימי הדרומי של המדינה את תשומת הלב הדרושה שם.

 

בהסתדרות הזכירו אתמול שברמה הממשלתית מחכה לבר-דוד קרב בלימה קשה ואכזרי מול הכוונה של מחנה הימין לכפות עליו "בוררות חובה" בכל משבר בחברה ממשלתית שהיא גם ספק שירות חיוני (חברת החשמל, הרכבת ונמלי חיפה ואשדוד), מציאות שאם תתקיים תחליש את ההסתדרות ותייתר במקרים מסוימים את נחיצותה עבור ציבור העובדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
יו"ר ההסתדרות החדש, ארנון בר-דוד
צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
מומלצים