שתף קטע נבחר

קונים פחות: קבוצת קסטרו "זרקה" ביגוד בשווי 31 מיליון שקל

שנה קשה של קבוצת קסטרו התבטאה בדוחות הכספיים במחיקה גדולה במלאי הבגדים שלא נמצאו להם קונים. החברה עברה להפסד ברבעון הרביעי; הסמנכ"ל, רון רוטר: "נתמקד בקהל צעיר יותר"

ביגוד בשווי 31 מיליון שקל מתוצרת קסטרו ואורבניקה "נזרק לפח" בשנת 2018 לאחר שהרשתות לא מצאו לו קונים, ושוויו בספרי החברה נמחק לאפס. כך עולה מהדוח השנתי שפירסמה קבוצת קסטרו-הודיס. המשמעות, כמובן, אינה שהבגדים שהחזיקה קסטרו באמת נזרקים לפח, והסבירות הגבוהה היא שהם יימכרו לסוחרים בחו"ל במדינות כמו דרום אפריקה, במחירים נמוכים במיוחד. כך שמבחינת החברה מדובר בסחורה אבודה.

 

הפתעה: הפרזנטור החדש של קסטרו - מוראט בוראן מ"הכלה מאיסטנבול"

למרות האיחוד עם הודיס: קסטרו עברה להפסד של 9 מיליון שקל

סניף יקר: על מה הוציאה אורבניקה 12 מיליון שקל

 

הדוח מציג הרעה משמעותית בעסקי הקבוצה שמתמודדת, בינתיים ללא הצלחה, עם תחרות קשה בענף ועם שינויים בטעם האופנתי של הלקוחות, שקונים פחות בסניפיה. עוד מתברר כי המיזוג עם הודיס והפרזנטורית בר רפאלי עדיין לא הביאו לתפנית המיוחלת בתוצאות.

 

>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

קסטרו (צילום: איתי עמיקם)
קסטרו(צילום: איתי עמיקם)
 

על הסיבה שהביאה להצטברות המלאים ניתן ללמוד מהנתון הבא: ירידה של 7.7% במכירות בחנויות זהות לעומת 2017. "לא צפינו ירידה כזאת במכירות", אמר ל"ממון" סמנכ"ל הכספים רון רוטר.

 

החולשה אינה רק בקסטרו. אורבניקה, רשת אופנת הלואו-קוסט של קבוצת הודיס, מחקה ב-2018 מלאי בשווי 12 מיליון שקל שנותר בחנויות ורשמה הפסד שנתי של 6.7 מיליון שקל.

   ()
 

10 חנויות נסגרו בשנה

קבוצת קסטרו הודיס כולה רשמה בשנת 2018 רווח נקי של 11 מיליון שקל, לעומת רווח של 47.7 מיליון שקל בשנת 2017. הרשתות המרוויחות בקבוצה הן רשת המשקפיים קרולינה למקה עם רווח שנתי 16 מיליון שקל, רשת אביזרי האופנה טופ טן עם רווח שנתי של 9.5 מיליון שקל והודיס עם רווח של 860 אלף שקל. ברבעון הרביעי עברה הקבוצה כולה להפסד של 7 מיליון שקל.

 

החברה סגרה בשנה שעברה 10 חנויות, אך הרחיבה חנויות קיימות כדי לשפר את חוויית הקנייה. רוטר: "אנחנו פועלים לשיפור בכל החזיתות, כמו למשל שיפור חוויית הקנייה. מינינו לראשונה מעצבת ראשית לקסטרו וסמנכ"ל דיגיטל, וקיבלנו החלטה אסטרטגית להתמקד בקהל צעיר יותר. קסטרו עדיין חברה איתנה מבחינה פיננסית, ללא חוב ועם מכירות של 1.75 מיליארד שקל.

 

ה-EBITDA (רווח לפני פחת ומסים) הוא 8% מהמחזור, שזה יפה לאחר הירידות במכירות בחנויות זהות. יש לנו שני מנועי צמיחה: קרולינה למקה בארה"ב והמיזם עם קים קרדשיאן שנשיק בעוד שבוע, ורשת קיקו לאיפור שהשקנו השבוע בארץ".

 

על ההשוואה לתוצאות השיא של רשת פוקס המתחרה אמר רוטר: "הם הלכו נכון על אופנת ספורט. אני מודה שלא האמנתי שענף הספורט, שלא כמו האופנה, לא ייפגע מהאינטרנט ומהרכישות בחו"ל ויגדל במכירות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים