שתף קטע נבחר

הפורשה החשמלית מתקרבת לייצור

פורשה תסיים בקרוב מיליוני ק"מ של ניסוי בטייקן, החשמלית החדשה של המותג שצפויה להיות לא רק חסכונית ונקיה אלא גם סופר-מהירה

מכונית הספורט החשמלית של פורשה תושק רשמית בחודש ספטמבר הקרוב ותגיע גם לישראל עוד לפני סוף השנה הנוכחית. ביבואנית טוענים כי עשרות ישראלים כבר הזמינו אחת ואלה ישמחו לדעת כי בימים אלה הסתיימה סדרת ניסויים מפרכת שנמשכה מיליוני ק"מ, שני מיליון מהם בתנאי "מאמץ קיצוני".

 

 

נתפסה בעדשה: פורשה חשמלית חדשה בניסוי נהיגה

 

סדרת המבחנים של הטייקן עברה דרך 30 מדינות, בהן ארה"ב, פינלנד, דרום אפריקה, סין ומדינות המפרץ. בפורשה מדווחים כי הניסויים התבצעו בטווח אדיר של טמפרטורות - החל במינוס 35 מעלות ועד למעלה מ-35 מעלות, בגבהים שנעו בין 85 מטרים מתחת לפני הים ועד שלושה ק"מ מעליו.

 

פורשה טייקן ()
פורשה טייקן - חשמלית בניסוי

 

במהלך המבחנים עבר הטייקן תחת ידיהם של 1,000 נהגים וחווה לא פחות מ-100 אלף מחזורי טעינה. רוכשים עתידיים ישמחו גם לדעת כי את הקפת מסלול הנורבורגרינג בגרמניה, מסלול המכה של מכוניות הספורט, סיים בתוך פחות מ-8 דקות. הפורשה המהירה ביותר עד כה על הרינג היתה ה-911 GT2 RS, שרשמה זמן שיא של 6 דקות ו-47 שניות.

 

נתוני ביצועי הטייקן נשמעים מבטיחים, אם כי נתוני הספק עדיין לא פורסמו. כן הובהר כי התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תסתיים בתוך 3.5 שניות בלבד. טווח הנסיעה עומד על 500 ק"מ לפי תקן ה-NEDC הישן ואילו סוללת הליתיום-יון של הטייקן מסוגלת להיטען לטווח של 100 ק"מ בתוך ארבע דקות בלבד.

 

בנוסף לסדרת מבחנים ממושכת, בפורשה מדווחים כי הטייקן עבר מאות מבחנים וסימולציות מחשב המדמות נסיעה לאורך 10 מיליון קילומטרים, במהלכם נבדקו נתוני הביצועים, הבטיחות ועמידות הסוללה. 

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים