שתף קטע נבחר

פייסבוק שוקלת לשלם על "חדשות איכותיות"

מארק צוקרברג חשף בשיחה עם מנכ"ל אקסל שפרינגר כי הוא שוקל ליצור אזור ייעודי ל"חדשות איכותיות". במסגרת המהלך, ייתכן כי הרשת החברתית תשלם לכלי תקשורת בתמורה לפרסום התוכן שלהם

מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג אמר בשיחה שערך עם מנכ"ל חברת החדשות הגדולה באירופה, אקסל שפרינגר, כי הוא רוצה ליצור אזור חדשות בפלטפורמה שיוקדש ל"חדשות איכותיות". צוקרברג אף אמר כי ייתכן שפייסבוק תשלם לכלי תקשורת כדי שיפרסמו כתבות במסגרת זו.

 

דבריו של צוקרברג מגיעים אחרי שבשנה שעברה הכריז כי פייסבוק תציג פחות חדשות, כחלק מהשינויים בפיד במסגרת שינוי האלגוריתם של החברה – שאמור להציף יותר תוכן מהחברים בפייסבוק על פני תוכן של חברות וכלי תקשורת.

 

 

"דיברנו על תפקידה של עיתונות איכותית בבניית קהילות מעודכנות ועל העקרונות שעליהם פייסבוק צריכה לבנות אזור חדשות שבו יהיו חדשות איכותיות, כולל מודל עסקי ואקו-סיסטם שתתמוך בה", כתב צוקרברג בהקדמה לסרטון שבו שוחח עם מתיאס דופפנר, מנכ"ל אקסל שפרינגר.

 

בשיחה בין השניים דיבר צוקרברג על בניית הפיצ'ר כדי "שמשתמשים הרוצים לצרוך יותר חדשות, יוכלו לעשות זאת". הוא אמר כי ייתכן שפייסבוק תפעל ישירות מול כלי תקשורת כדי לוודא שהתוכן שלהן, כל עוד מדובר בתוכן איכותי, יהיה זמין למשתמשים. משמע – פייסבוק תשלם לכלי תקשורת סכום מסוים כדי לפרסם את התוכן שלהם באזור החדשות.

מארק צוקרברג (צילום: AP)
שוקל ליצור "אזור חדשות איכותיות". צוקרברג(צילום: AP)
  

למרות שצוקרברג העלה את האפשרות שהחברה תשלם לכלי תקשורת, הוא לא הזכיר אף תוכנית שבה החברה תגבה מחיר מסוים מהמשתמשים שייקראו את "החדשות האיכותיות" שיפורסמו בפלטפורמה. גורם המעורה בנושא אמר לאתר Motherboard כי אזור החדשות יהיה חינמי וכי החברה לא מתכננת להשתמש בו כאפיק ליצירת רווח.

 

צוקרברג אמר בנוסף כי פייסבוק "ניגשת לנושא באופן שונה מאוד לעומת שחקנים אחרים ברשת, הרואים בחדשות כדרך למקסם את הרווחים שלהם. זה לא בהכרח האופן שבו אנו חושבים על זה".

 

נראה שמדובר בעקיצה שכיוון צוקרברג לעברה של אפל, שהשיקה רק בשבוע שעבר את שירות אפל ניוז פלוס, המביא למשתמשים תוכן של יותר מ-300 עיתונים ומגזינים, בעלות חודשית של 10 דולר.

 

התכנון: אזור חדשות פועל עד סוף השנה

בפייסבוק ניסו בעבר לעבוד עם כלי תקשורת, אך לא שילמו להם ישירות כדי להציג את התוכן שלהם. בחברה ניסו לעודד את פרסום התוכן על ידי כלי התקשורת עצמם ואף חלקו איתם חלק מהכנסות הפרסום בפלטפורמה.

 

בעבר ניסתה פייסבוק להעביר את כל החדשות לאזור נפרד. המהלך נבחן בשש מדינות שונות, אך נזנח לאחר כמה חודשים. נראה כי הפעם לא מדובר בניסוי מחודש של בידוד כל החדשות בפלטפורמה לאזור מסוים, אלא ביצירת אזור ייעודי שבו משתמשים הרוצים להשתמש בפייסבוק ככלי לצריכת חדשות יוכלו לעשות זאת מבלי לחשוש מפייק ניוז המופץ בפלטפורמה. צוקרברג אף הקביל את יצירת אזור החדשות לאזור הווידאו הייעודי שיצרה החברה בשנים האחרונות.

 

בחברה לא התחייבו לרעיון של תשלום ישיר לכלי התקשורת, וייתכן שיפעלו כמו בעבר - על-ידי הצעת חלק מרווחי הפרסום של החברה למי שירצה להשתתף באזור החדשות הייעודי. גורם בחברה אמר כי התכנון הוא שאזור החדשות החדש יפעל עד סוף השנה. על פי Motherboard, בכירים בחברה דנים כעת באפשרות של העסקת צוות עורכים שמטרתו תהיה ניהול המוצר החדש של החברה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג
צילום: Shutterstock
מומלצים