שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לירות או לא לירות: הקליפ בהשראת מקרה אלאור אזריה
    במדים, עם נשקים על רקע אנדרטת הנגב, בנג'מינס בראדר חוזרים לסיפור אלאור אזריה ומבקרים את השלטון עם הסיגרים והשמפניה הוורודה. וגם: כוכבת הפופ העולה בילי אייליש, בכורה לתומר ישעיהו ותאמר נפאר קורא לציבור הערבי לקלפי. קליפים משם ומכאן

    מה אתם הייתם עושים?

    מה הייתם עושים אם נשק בידיכם, ואדם כבול לרגליכם? מה הייתם עושים לו היו דוחקים בכם לירות בו? הייתם בורחים? אולי יורים ובוכים? אלו בדיוק השאלות ששואלים בנג'מינס בראדר בשיר החדש שלהם His Majesty and The Abandoned Child שעוסק, ניחשתם נכון, בסוגיית אלאור אזריה. עם ביקורת חריפה על השלטון, על ההוא שיושב על הכס עם סיגר ושמפניה ורודה והלך הרוח האלים של החברה - הבראדרים אומנם שרים באנגלית אבל נטועים עמוק בלב השסעים של החברה הישראלית. את הקליפ שמופיע כאן בבכורה וביימו אבנר מאייר וסיון שריקי הם צילמו באנדרטת הנגב המפורסמת של באר שבע, שמספקת היבט נוסף לחיילים במדים, לנשקים הטעונים ולאסירים המעונים. בתפקיד החייל שנקרע בין הלחץ החברתי לצו המצפוני, מהמם ביופיו הרקדן המוכשר יענקל'ה פילצר, ומעל כל זה מרחפת מוזיקה שהיא ספק מארש מיליטנטי ספק מחאה קולנית, באסתטיקה אייטיזית קודרת.

     

     

    מתוך הקליפ (צילום מסך)
    יורים ובוכים(צילום מסך)
     

     

    בחור(ה) רע(ה)

    נראה שאין מגזין תרבות, אינטרנטי או כתוב, בארץ או בעולם, שהשם של בילי אייליש לא מתנוסס עליו בשבועות האחרונות. רק בת 17, ואייליש כבר הוכתרה ככוכבת הפופ שמגדירה מחדש את הפופ של המאה ה-21 (כך בניו יורק טיימס ובווריאציות שונות במקומות אחרים). בשבוע שעבר יצא אלבום הבכורה שלה When We All Fall Asleep, Where Do We Go? אבל את מיליארדי הצפיות ומיליוני העוקבים, התמיכה מאמנים גדולים כמו תום יורק ודייב גרוהל והופעה בכל פלטפורמה אפשרית - מאלן דג'נרס לג'ימי פאלון - לכל אלה זכתה כבר לפני כן.

     

    את האלבום הקליטה עם אחיה פיניאס בביתם בלוס אנג'לס, אבל אל תתנו לפופ האוונגרדי הזה לבלבל אתכם, מדובר באלבום חשוף להכאיב עם תכנים על אובדנות, אהבה לא סטנדרטית וקשיים פנימיים שמייצגים את המהות של דור שנולד מהצד השני של שנות ה-2000, דווקא משום שהם כל כך אישיים. Bad Guy הוא הקליפ האחרון שיצא בינתיים מתוך האלבום המדובר ואחד מתוך שורה של קליפים בהם נראית אייליש כחולת השיער והעיניים.

     

    עוד קליפר:

    יובל, מאחוריך: הבלדה על גידי גוב ואלישע בנאי

    חנן בן ארי חשוף, סטטיק ובן אל במאדים: קליפים חדשים

    הקליפ החדש של ספייק לי הוא לא פייק ניוז

     

    פאשיזם, שואה ורעות חולות

    בשבוע שעבר, עוד בטרם יצא לאור הקליפ של להקת רמשטיין הגרמנית (כן, ההיא עם "דו האסט" מהניינטיז), הלהקה שחררה טיזר קצר, שהראה את חברי הלהקה תחת חבל תלייה כאסירים ואחד מהם הופיע עם טלאי צהוב. במהרה נורו לכיוונם שלל האשמות בהם שימוש לרעה בזיכרון השואה מצד גורמים רשמיים בארץ, בגרמניה ובעולם. אולם מבט מעמיק יותר בקליפ המלא - מגלה תמונה קצת אחרת. המיני סרט (כמעט עשר דקות) מכיל סצנות מתקופות שונות בהיסטוריה הגרמנית לרבות מלחמת העולם השנייה, ימי הביניים ועוד, ומעל כולן מתנוססת אלה או שליטה, בדמות אישה שחורה. קרבות ססגוניים, קניבליזם, ואסירים שיורים בחיילי SS - אלה הם רק חלק מהקליפ השנוי במחלוקת הזה שבו נשמעת הקריאה "גרמניה מעל הכל" שוב ושוב.

     

    רמשטיין לא זרה לביקורת, היא הואשמה לא אחת בניאו-נאציזם, פשיזם ורעות חולות אחרות. אבל הלהקה שצמחה במזרח גרמניה עוד בתקופה שזו הייתה מסוגרת תחת חומה - מעולם לא קיבלה על עצמה אף אחד מהתארים הללו ומעדיפה להיקרא מהפכנית. אם אפשר להאשים אותם במשהו, זו המוכנות שלהם להפיל את הגדרות על מנת להעביר ביקורת ולזעזע והקליפ הזה אינו שונה, מדובר בקריאה להתעוררות.

     

    משחקי קופסא

    תומר ישעיהו, יקיר סצנת האינדי בארץ התחיל את דרכו עם הבוזוקי בלהקת Isaiah הזכורה לטובה. אבל מזה כמה שנים הוא מתחזק קריירת סולו בעברית ותוך שלוש שנים הספיק לייצר ארבעה אלבומים - האחרון שבהם ייצא בחודש הבא תחת השם "מונומנט", והשיר "משחקי קופסא" הוא הקליפ השלישי מתוכו ומופיע כאן בבכורה. גם אותו, כמו את השניים הקודמים ביים רועי ריק, איש להקת הקולקטיב. בקולו הרך, ובסגנון על זמני שלא רוקד לצלילי טרנדים ואפקטים, ישעיהו מצליח לשלב בין רוח ארץ-ישראלית (שהתבלטה כשחידש את "שיר העמק" הקלאסי), לפולק-רוק מנחם. מאחורי הקלעים, ישעיהו גם הפיק בשנים האחרונות את האלבומים של ג'יין בורדו, לורן נוימן וגיל בר הדס. על הבמה תוכלו לראות אותו בפסטיבל יערות מנשה והוא ישיק את אלבומו בבארבי ב-13 ביוני. 

    תומר ישעיהו - "משחקי קופסא"    (צילום: יאיר צימרמן)

    תומר ישעיהו - "משחקי קופסא"    (צילום: יאיר צימרמן)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    קדימה לקלפי

    בשיר החדש Must Vote הראפר תאמר נפאר קורא לציבור הערבי בארץ להצביע, או שהוא ימצא את עצמו מחוץ למולדתו. בקליפ שביים אליאב לילתי נראית תחרות אגרוף אותה מנחה השחקנית הפלסטינית מיס עמאר, בין תאמר שמסרב להצביע ("הדמוקרטיה היא כל כך אייטיז... פאשיזם היא שפת המיינסטרים") לבין תאמר שמדגיש כמה חשובה ההצבעה ועבור מי הוא הולך להצביע, "למען אחיי ואחיותיי ב-67... למען הנשים המוכות במקלטים". ביבי, בנט, שקד, הם רק חלק מהשמות שנזרקים לחלל הזירה הזו כשהמטרה היא אחת - לגרום לצעירים הערבים לממש את זכותם הדמוקרטית.

     

     

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים