שתף קטע נבחר

"30 נהגי קטר סבלו במרס מבעיות במערכת העיכול"

הנהלת הרכבת חושפת כי בזמן שבמהלך כל חודש ינואר לא הצהיר אף נהג על צורך לעצור את הרכבת ולהתפנות, בחודש בו החלו העיצומים סבלו לפתע עשרות מבעיות פתאומיות במערכת העיכול. ועד העובדים: "מדובר בבני אדם עם צרכים בסיסיים"

"נהגי הקטר משבשים בכוונה את פעילות הרכבת". מכתב פנימי שנשלח ברכבת ישראל חושף את תוצאותיו המתסכלות של העימות בין הנהלת החברה לוועד העובדים בשבועות האחרונים, ובעיקר את השפעת העיצומים שנוקטים נהגי הקטר בחודש החולף. לפי המכתב, למרות ההצהרות על רגיעה ארגונית והרצון שלא לפגוע בנוסעים, המצב רחוק מלהשביע רצון.

 

תחנת רכבת לוד ()
העיצומים פגעו ישירות בשירות

 

רכבת ישראל מציגה מרס השחור: ביטולים, איחורים ומחלות

 

על פי הנתונים שפורסמו, בחודשים מרס ובשבוע הראשון של חודש אפריל לא רק שננגרמו כ-18 אלף דקות עיכוב ופי 3 רכבות בוטלו, אלא שלא פחות מ-30 נהגים סבלו מבעיות במערכת העיכול, בזמן ש-25 מהם טענו לפתע כי אינם מרגישים בטוב. שמונה מנהגי הרכבת התלוננו מספר פעמים על תופעות שונות וארבעה קווים נפגעו יותר מכל.

 

בהנהלת הרכבת מציינים כי לעומת מספר יוצא דופן של נהגים שחשו ברע או התעייפו, במהלך חודש ינואר - בו לא התנהלו עדייין העיצומים - לא חלה או ביקש להתפנות אף לא נהג אחד. "לכן ניכר כי העייפות, החולי והדחף להתפנות אינן אלא 'תופעות' שנועדו לשבש את תנועת הרכבות 'כאילו' שלא בכוונה״, נכתב. ״אנו מקווים כי מיום הבחירות בישראל ולאורך כל השנה יבחרו נהגי הרכבת לחזור ולהעניק שירות רכבות מקצועי כמו שהם יודעים", כך הנהלת הרכבת. 

 

אלא שגורם בכיר בוועד העובדים אמר ל-ynet כי הנתונים במכתב אינם נכונים וכי ישנן סיבות אחרות לבעיות ברכבת. ״תקלות במערכת החשמול הן פועל יוצא של תפעול לקוי מצד חברות חיצוניות שמפעילה הרכבת במערך החשמול. העומס של התקלות התפעוליות והסידורים משפיע על הנהגים שנדרשים להחלפות קו, שינויים של קווים מהרגע להרגע, נהיגה בסידורים קשים למשך שעות ארוכות ותוואי דרך בעייתי״. עוד אמר כי עובדי הרכבת נאלצים להתמודד עם נוסעים זועמים ועומס בקרונות עקב ביטולי רכבות. ״ועדיין, כשמסתכלים על הנתונים, מדובר בסה"כ בכ-8% ממצבת הנהגים״.

 

מוועד העובדים נמסר כי ״המגמה ברורה ונשחקת. במקום לקחת אחריות על הפעלה תקינה וסדירה של הרכבת, הנהלת הרכבת מפיצה שקרים ובדיות על עובדיה בנסיון לשכנע את הציבור שהאשמים הם עובדי הרכבת, ושהבעיה היא נהגים שמבקשים לעשות הפסקה מדי כמה שעות כדי להתפנות לנוחיות. בעוד שהאמת היא שמדובר בבני אדם עם צרכים בסיסיים ובעובדים מסורים ונאמנים שלא נכנעים לקשיים שמפילה ומטילה עליהם הנהלת הרכבת, וגם לא ליחס המשפיל והמתעמר שלה כלפי עובדיה.

 

"האמת היא אחת, עובדי הרכבת לא משבשים את העבודה. כל מה שההנהלה מטיחה כלפי העובדים נועד לטשטש את האמת ולהתנער מאחריות לכשליה הרבים בניסיון חסר תקדים להשניא את העובדים שלה על הציבור. אנחנו מקווים כי החל ממחר, יום הבחירות בישראל, ולאורך כל השנה, תבחר ההנהלה לעסוק בניהול הרכבת ולא בלהכפיש את העובדים. גם העובדים וגם הציבור מקווים שאחרי הבחירות ימונה סוף סוף מנכ"ל שינווט את החברה הזאת חזרה למסילה״.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
הנהלת הרכבת נגד העובדים
צילום: EPA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים