שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הום סטיילינג: הענף שצומח ב-5% מדי שנה
    כניסת רנואר להום סטיילינג שמה זרקור על אחד התחומים הלוהטים בישראל שמגלגל כ-4 מיליארד שקל בשנה. מנכ"ל גולף: "החשיפה לטרנדים בעולם משפיעה על הצרכן הישראלי"
    כ-2 מיליארד שקל בשנה: זה הסכום שמגלגלת אחת הקטגוריות הצומחות בארץ, "הום סטיילינג" (הלבשת הבית) - כך עולה מבדיקת "ממון". הסכום כולל חנויות מתמחות שמוכרות בין היתר מוצרי טקסטיל לבית, כמו מצעים, כריות, וילונות, אקססוריז (כלי נוי, עציצים, נרות), ועוד. הקונספט: חפצי נוי לא יקרים יחסית, שמוסיפים צבע וסטייל טרנדיים לריהוט הקיים, בהשקעה נמוכה, ומאפשרים "ביטוי אישי" לדיירים.

     

    >> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    רנואר מצטרפת לטרנד: נכנסת לתחום העיצוב לבית

    זארה תשיק אתר מכירות אונליין בישראל

    איקאה פתחה חנות בתל אביב - למטבחים בלבד

     

    בענף מעריכים כי אם כוללים גם את חלקן של חנויות הסטוק למיניהן, את המשביר, ומחלקות ייעודיות באיקאה ובשופרסל (במותג "גאלה"), הסכום הכולל מוכפל ל-4 מיליארד שקל, דבר שמסביר את הזינוק במספר החנויות המתמחות בתחום שהגיעו לישראל או נפתחו כאן בשנתיים האחרונות.

    תצוגה משודרגת. חנות גולף אנד קו (צילום: עמית שעל)
    תצוגה משודרגת. חנות גולף אנד קו(צילום: עמית שעל)
     

    זאת ועוד: בניגוד לענף האופנה שמצוי במשבר ומכירותיו יורדות, תחום הלבשת הבית צומח מדי שנה ב-3% עד 5% והרווח הגולמי בו הוא 60%. שתיים מהחברות בענף נסחרות בבורסה: גולף אנד קו כחלק מקבוצת גולף, ופוקס הום כחלק מקבוצת פוקס, ולכן הרווח הגולמי מדווח.

     

    בעוד פוקס הום לא מפרטת את מחזור המכירות, גולף אנד קו מדווחת על הכנסות של כ-457 מיליון שקל ב-2018: עלייה של למעלה מ-4% בהשוואה ל-2016. כריות נוי, למשל, שנמכרות במחיר ממוצע של כ-100 עד 200 שקל כאביזר אופנתי, שכיום מככב כמעט בכל סלון עדכני, עולות ליבואן (כולל הוצאות) עשרות שקלים בודדים בלבד ולפעמים פחות. ‬

     

    אורי מקס, מבעלי מקס סטוק, מציין כי תחום האביזרים ועיצוב הבית תופס למעלה מ-20% ממכירות הרשת ובחגים מגיע ל-50%. "בשנתיים האחרונות התחלנו להביא גם פריטי ריהוט קטנים (ריהוט קל) כי יש ביקוש גדול בכל הקשור לעיצוב הבית. הבאנו טפטים בצורת לבנים והם הפכו ללהיט גדול. כיום כל שכבות האוכלוסייה רוצות לעצב ולתת מגע אישי לבית, וניתן לראות זאת בפורומים ברשת, שם הטיפים שנותנים לקוחות על מוצרי עיצוב פופולריים מאוד".

    סניף רשת פוקס הום (צילום: שוקה כהן)
    סניף רשת פוקס הום(צילום: שוקה כהן)
     

    שחקניות מהארץ ומחו"ל

    המותגים הבינלאומיים בתחום גילו את ישראל באיחור: רק לפני שנתיים נפתחה לראשונה תת הרשת H&M הום, ואחריה זארה הום, הרשת לבית של חברת האופנה זארה. החודש נוספה עולה חדשה מארצות הברית, רשת אנתרופולוג'י, ש-60% משטח החנות הענקית שלה בקניון TLV גינדי תל אביב מוקדשים לאביזרים ופריטי ריהוט קלים לבית. מנכ"ל אנתרופולוג'י אנדרו קרני אמר ל"ממון" כי הפריחה של התחום בארצות הברית הניעה את הרשת לפתוח מתחמים עצמאיים מחוץ לעיר שעוסקים בלייף סטייל וכוללים חנות ענק, אולם אירועים ומסעדות.

       ()
     

    גם השחקניות המקומיות הגיבו לביקושים: גולף אנד קו, החלוצה בארץ בתחום, פתחה לפני חודשיים מתחם ברמת החייל על שטח של 1,000 מ"ר בהשקעה של 5 מיליון שקל, ובו שידרגה את התצוגה ל"טוטאל לוק": חדרים שלמים המאובזרים במוצרי גולף אנד קו בסגנונות שונים בתיאום עם הטרנדים החמים בעולם.

     

    רביב ברוקמאייר, מנכ"ל גולף, אמר כי "התחום נמצא בצמיחה. פעם לרהט היה לקנות פינת ישיבה 2+3, שטיח, נברשת ותמונה על הקיר. כיום הישראלים חשופים לטרנדים עולמיים באתרי עיצוב באינטרנט ובתוכניות טלוויזיה".

     

    השבוע נחשף ב"ממון" שרשת האופנה רנואר נכנסת לתחום אופנת הבית תחת המותג ‭ Renuar & More‬ שיציע פריטים לבית כמו כריות, מצעים, כלי נוי קטנים ונרות. מחיר הפריטים: 180-30 ‬שקל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים