שתף קטע נבחר

גרסאות קצה ספורטיביות - פורשה 911 וניסאן GT-R

פורשה וניסאן, שתיים מיצרניות הרכב שנאבקו בעבר על התואר "המהירה ביותר" בנורבורגרינג, מציגות בתערוכת ניו יורק גרסאות קצה ל-911 ול-GT-R ניסמו. אצלנו רק בהזמנה מיוחדת

פורשה הציגה 911 ספידסטר, גרסת קצה עם גג נפתח במהדורה מוגבלת של 1948 יחידות - לציון שנת היווסדה של היצרנית וכהומאז' ל-356 ספידסטר האייקונית. יחידה אחת הוזמנה על ידי לקוח ישראלי.  

 

 

הספידסטר מבוססת על 991 קבריו (דור יוצא) ועל כן היא המכונית האחרונה שתושק על בסיס סדרה זו. בשונה מהקבריו הרגילה, את מקום צמד המושבים האחוריים תופס כיסוי בקימור כפול למנגנון פתיחת הגג, המקנה לה מראה ייחודי ולטענת היצרנית, משפר את האווירודינמיקה בעת נסיעה עם גג מופשל.

פורשה 911 ספידסטר ()

פורשה 911 ספידסטר ()

יחידת ההנעה מגיע מה-GT3, מנוע בוקסר בעל שישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר ללא מגדש ו-502 כ"ס עם קו אדום ב-9,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית בלבד והנעה אחורית. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בדרך ל-309 קמ"ש מרביים. מערכות המיתלים, ההיגוי (כולל תמיכה אחורית אקטיבית) הבלמים הקרמיים והחישוקים בעלי מנגנון נעילה מרכזי, כולם זהים לאלה שב-GT3.

 

פורשה 911 ספידסטר ()

ניסאן תציג GT-R ניסמו עדכנית. מכונית הספורט היפנית שחוגגת יובל להיווסדה תהיה כנראה אחרונה לפני החלפה לדור חדש. השינוי המשמעותי הוא הפחתת משקל של 10.5 ק"ג תודות לפגושים, כנפיים קדמיות, מכסה מנוע, דלת תא מטען וספוילר אחורי מקרבון. דיאטה נוספת של 20 ק"ג התאפשרה תודות לתכנון מחדש של רכיבים אחרים, אם כי ניסאן לא פירטה אילו. בתא הנוסעים יש צמד מושבים שונים המציעים תמיכה משופרת.

 

ניסאן GT-R ניסמו ()

לדברי היצרנית, היכולת האווירודינמית שופרה עם ספוילר אחורי שונה ותוספת פתחי אוורור בכנפיים הקדמיות, הזהות כעת לגרסת המירוץ ומסייעות להפחית מערבולות בבתי הגלגל ולשפר את כוח ההצמדה מלפנים. יש חישוקי "20 של RAYS שונים מיציקת אלומיניום, ועליהם מולבשים צמיגי דנלופ SP ספורט-מקס GT600 בעלי סוליה רחבה ב-11%.

 

לדברי ניסאן, שינויים אלה מאפשרים לא רק אחיזה טובה יותר אלא גם עמידות גבוהה לשחיקה לעומת הדגם היוצא. המיתלים כיולו מחדש על מנת לשפר את הנוחות והיציבות במהירות גבוהה וגם ההגה זוכה לכיול עדכני.


ניסאן GT-R ניסמו ()

יחידת ההנעה נותרה V6 בנפח 3.8 ליטר טווין-טורבו עם 600 כ"ס. צמד המגדשים זהה לגרסת המירוץ עם פחות להבים בכל אחד, ובכך מתאפשרת לדברי ניסאן תגובה מהירה ב-20%, מבלי לפגוע בהספק המנוע. סעפת הפליטה (מטיטניום) שונתה, תיבת ההילוכים עודכנה עם העברות מהירות ובעיקר חלקות יותר במצב R הקיצוני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים