שתף קטע נבחר

פיאט 500 (מודל 2009-2019)

סימנה את הרנסאנס של פיאט כאשר הושקה ב-2007, כמכונית קטנה בעיצוב המאזכר את הצ'ינקווצ'נטו הקלאסית. היום מסמנת את התנוונות פיאט, עם 12 שנים בייצור סדרתי ללא שינויים משמעותיים, מחזיקה בתואר המכונית החדשה שמיוצרת הכי הרבה זמן

קבוצה: מכוניות קטנות

דגמים: 3 דלתות, 4 מקומות ישיבה

טווח מחירים: מ-19 אלף שקל לידנית מ-2009 ועד 120 אלף שקל לקבריו רובוטית מ-2019 (מחירון לוי יצחק)

פיאט 500 ()

תעודת זהות: סימנה את הרנסאנס של פיאט כאשר הושקה ב-2007, כמכונית קטנה בעיצוב המאזכר את הצ'ינקווצ'נטו הקלאסית, כחלק מגל הרטרו ששטף אז את תעשיית הרכב. היום מסמנת את התנוונות פיאט, עם 12 שנים בייצור סדרתי ללא שינויים משמעותיים, כאשר המחליפה צפויה רק ב-2020. בישראל היא מחזיקה בתואר המכונית החדשה שמיוצרת הכי הרבה זמן.

פרטים טכניים: מנועי בנזין, ארבעה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר 69 כ"ס, ו-1.4 ליטר 100 כ"ס, ושני צילינדרים טורבו 900 סמ"ק עם 105 כ"ס. תיבת חמישה הילוכים ידנית או רובוטית מצמד יחיד (שישה הילוכים בטורבו). הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 99 עד 149 גרם CO2, קבוצות זיהום 7 עד 13 מ-15. ככה זה כשהמנוע העיקרי הושק עוד כשמרדונה כיכב בנפולי.

בטיחות: מדגימה את הזדקנות הדגם. כאשר הושקה זכתה לציון גבוה של 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי דאז, בין השאר הודות ל-7 כריות אוויר כסטנדרט. ב-2017 נבדקה שוב במבחן העדכני והציון ירד ל-3 כוכבים, בהיעדר מערכות בטיחות אקטיביות. ABS ובקרת יציבות סטנדרט בכל הדגמים.

שמירת ערך: לוי יצחק מפחית כ-15% לשנה, הסחירות אינה גבוהה ומחירי השוק נמוכים ב-20% עד 30%.

מה לבדוק לפני שקונים: מנועי ה-1.2 ליטר ו-1.4 ליטר פשוטים ואמינים. דשבורד נוטה להתנפח באיזור הנוסע, תיקון שעשוי לעלות אלפי שקלים ורק בחלק מהמקרים מכוסה בידי היבואן. הרדיאטור רגיש לשימוש שלא בנוזל הקירור הייעודי, וסדקים והתייבשות במשולשי הגומי שליד המראות. בגרסת הטורבו המלצת היצרן המקורית לטיפול בכל שנה או 30 אלף ק"מ, שהפכה מהר מאוד לטיפול בכל 10,000 ק"מ בגלל מורכבותם, והם פחות מומלצים.

למי היא מתאימה: מי שמחפש קטנה עם אופי, או מכונית פתוחה זולה.

למה כן: עדיין נראית טוב, גם בסביבת הנהג שהתעדכנה במתיחת הפנים ב-2016. קלה לנהיגה ולחנייה, התנהגות כביש טובה בדגמי ה-S. צריכת דלק מצוינת, 14-16 ק"מ לליטר במנועי הבנזין האטמוספריים. בקבריו כמעט כל הגג נגלל חשמלית, הרבה יותר מאשר בגרסאות פתוחות הגג של דגמי מיני כמו פיז'ו, סיטרואן וטויוטה.

למה לא: רק ארבעה מקומות, ולשניים מאחור יהיה צפוף, וגם למטען עם 185 ליטר בלבד. נוחות הנסיעה בינונית גם במושגי מכוניות קטנות, הטורבו צורך בפועל כמעט פי 2 מנתוני היצרן. התיבה הרובוטית היא מהסוג הקופצני והמעצבן.

למחפשי מציאות: מיני קופר תהיה ייחודית, שלמה ומהנה יותר לנהיגה, אבל תעלה כפול ברכישה ובאחזקה השוטפת. דגמי הקבריו (500C) מעניקים הכי הרבה אופי וייחודיות לכסף.

השורה התחתונה: לא ברמת אלטרנטיבה לקוריאניות הקטנות ששולטות בשוק, אבל עדיין מתבלטת בעיצוב, באופי ובעלויות הרכישה והאחזקה.

ציון: 3 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים