שתף קטע נבחר

יצאנו מעבדות לחרות

בואו ונראה איך משתחררים מהלוואות לבנקים וקורעים ניילונים בכב חדש

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

אנחנו עובדים קשה, נכון? אבל בניגוד למדינות רבות בעולם, אצלנו יש גורם אחד שמתעקש להכביד על הכיס בצורה אינטנסיבית: המכונית. איך האוטו הפך למטלה? הסתכלו על אירופה או ארצות הברית, שם זה לא כזה סיפור להחזיק מכונית. זה צורך בסיסי של משתמשי תחבורה.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

אצלנו זה שונה והסיבה העיקרית - מחירי המכוניות בישראל, שגבוהים משמעותית מהמחירים בעולם. זה גורם לנו להפוך ללהטוטנים ולעשות כל מיני טריקים שבעולם לא ממש שמעו עליהם, כמו להמשיך ולהחזיק בכוח מכונית שהגיל שלה הוא מעל 10 שנים, להתעקש על חסכון בתיקונים, להתחבט כל שנה בסוגיה הישנה של האם לבטח את המכונית בביטוח מקיף ולשלם עוד כמה אלפי שקלים. בקיצור, יש לנו עשר מכות מצרים - אבל במהדורה מעט שונה.

 

אז מה צריך לעשות כדי לצאת מעבדות לחירות? האמת היא שזה לא כל כך קשה וזה מאוד הגיוני. קחו את המכונית שיש לכם עכשיו בחניה. בהנחה פרועה היא שווה מעל 50 אלף שקל, אולי אפילו קרוב לכפליים אם היא משפחתית חדישה. אז יש לכם בחניה הון, המון כסף, הרבה יותר ממה שנזיל אצל מרבית האנשים. הבעיה היא שהכסף הזה נשחק מהר מאד. אם הוא היה בבנק הוא היה מושקע והיה צובר ריבית - אמנם מעטה, אבל משהו. במקום לעבוד בשבילך, הכסף עומד בגשם ובחילופי העונות, במיוחד בפסח של 2019 עם מזג האוויר הפרוע שלו. אז אתה מאבד כסף במקום להרוויח.

 

בליסינג תפעולי פרטי זה כמובן לא קורה. מן הסתם, תמיד תהינו כיצד אמריקאים למשל נוהגים במכוניות חדשות יותר, יפות יותר, מחליפים אותן ומשלמים תשלומים חודשיים נמוכים. זו הסיבה: בליסינג תפעולי פרטי שמים קודם כל מקדמה על המכונית. המקדמה אינה גבוהה ונגזרת מיכולת ההחזר של החוכר. אחרי זה יש לנו בכל חודש תשלומים - והתשלומים אינם גבוהים אלא כאלה שנתפרים ליכולתו של החוכר. ובסוף יש לנו תשלום סופי. ולמי שלא רוצה, התשלום הסופי הזה יכול לשמש כמקדמה עבור המכונית הבאה.

 

אבל רגע, אמרנו שיוצאים מעבדות לחירות, לא? אז ככה זה עובד - בעל מכונית רגילה שם בחניה עשרות אלפי שקלים, אבל זו רק ההתחלה של יציאת מצרים. אחרי שהכסף נשחק והמכונית מאבדת ערך צריך גם לתחזק אותה. כי אם לא מתחזקים אז היא מתקלקלת - וגם האחריות תישלל מרכב חדש. ומכונית בלי אחריות מאבדת ערך שוב.

 

בליסינג תפעולי פרטי אין פונקציה של תחזוקה, את זה עושה חברת הליסינג. סבבה, אבל יש כמובן יותר מה לעשות מסתם לתחזק. צריך טסטים. כאב ראש לא קטן. בליסינג תפעולי פרטי הטסט הוא משהו שחברת הליסינג עושה. וגם הצמיגים. וכמובן, יש עוד מכות מצרים: כמו למשל למכור את המכונית.

 

כל ישראלי שניסה למכור מכונית יודע, בהתחלה מגיעים הסוחרים. לפעמים מגיעים הקונים. בסוף האוטו נמכר אבל הרבה מתחת הרבה למחירון וכשאתם כבר מיואשים. שוב, בליסינג תפעולי פרטי זה לא קיים. חברת הליסינג מוכרת את המכונית והחוכר יכול לבחור לו מכונית חדשה בלי כאבי ראש. למעשה הוא יכול גם באמצע תקופת החכירה לבחור ג'יפון אם בא לו, או מכונית סופר מיני, ולצאת מעבדות לחירות.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים