שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מנהלת מסעדה לעובדים: "אני לא מוכנה יותר שידברו ערבית"

    מנהלת סניף "מקס ברנר" בנמל תל אביב ביקשה מהעובדים הערבים שלא לדבר בערבית במהלך העבודה. "אני יכולה לדרוש מכם תוך כדי משמרת לדבר בשפה שכולנו נבין". הנהלת הרשת:"דו קיום הוא נר לרגלינו"

     (צילום: מיטל דיין) (צילום: מיטל דיין)
    (צילום: מיטל דיין)

    לקוח שהתלונן על חוסר שירותיות מצד העובדים וצעקות של מלצרים בסניף "מקס ברנר" בנמל תל אביב, גרר אחריו נזיפה מצד מנהלת הסניף לעובדים.

    ההודעה של מנהלת הסניף לעובדים ()
    ההודעה של מנהלת הסניף לעובדים

    במכתב של הלקוח, שהתקבל לפני ימים אחדים בסניף, נכתב בין השאר: "מעבר לחוסר השירות של העובדים וחוסר היעילות שבסוף פוגע בלקוח הקצה שלכם, ערבית היא שפה נפוצה בארץ. רובנו למדנו אותה בחטיבה ובתיכון. אז לא קשה להבין שצוות עובדים שהחליט לשבת שולחן לידך מדבר בצורה מחרידה על לקוחות בשפה שהוא חושב שלא מבינים. חוץ מזה שממש לא כיף לשמוע מלצרים מדברים בצעקות וקללות אחד כלפי השני, גם אם זה בצחוק. באתי לשלם 40 ש"ח על שייק, לא לשמוע את זה". עוד הוסיף הלקוח בסיום מכתבו כי "שוקולד לא מפצה על שירותיות".

    ההודעה של מנהלת הסניף לעובדים ()
    מכתב התלונה שהתקבל בסניף

    בתגובה למכתב של הלקוח, כתבה מנהלת הסניף לעובדים כי היא מבקשת מהם להפסיק לדבר ערבית במהלך העבודה, וכך בחרה שלא להתייחס לבעיית המשמעת של העובדים בזמן המשמרת אלא לערבית שבה דיברו: "לא פעם ולא פעמיים הערתי לכם על השפה", כך כתבה, "אני לא מוכנה יותר שידברו ערבית תוך כדי משמרת... גם כי חלקנו לא מבינים וגם כי לקוחות לא מבינים וזה לא נעים. אני לא אמשיך להעיר על זה שוב ושוב".

     

    לאחר שמספר עובדים פנו למנהלת וטענו כי נפגעו מדבריה, התנצלה המנהלת והוסיפה: "הכוונה שלי הייתה שמי שלא מבין ערבית זה נשמע לפעמים כמו קללות

    - גם הטון שלכם וגם עצם זה שאנחנו לא מבינים. אז כן, אני יכולה לדרוש ממכם תוך כדי משמרת לדבר בשפה שככולנו נבין... מחוץ למשמרת תעשו מה שאתם רוצים".

     

    מנהלת הסניף המשיכה וכתבה לעובדים: "זה ממש לא בקטע גזעני, ואתם יודעים שאני מאוד אוהבת אותכם ומעסיקה אתכם ואין אצלי אפליות בכלל בכלל. לי לא נעים להיות במשמרת ולא להבין מה מדברים, לי לא נעים שאתם צועקים אחד לשני בשפה שאני לא מבינה, ללקוחות לא נעים לשמוע שפה שהם לא מבינים, ובסופו של דבר כולנו פה בשביל לעשות כסף - רוצים לעשות כסף בואו לקראת הלקוחות. אין פה גזענות, אין פה רצון למנוע ממכם לדבר את שפת האם שלכם, יש פה רצון ליצור הרמוניה ואחדות בין כולם. כולנו שווים".

     

    מרשת "מקס ברנר" נמסר בתגובה: "רשת 'מקס ברנר' דוגלת בשוויון ומכבדת את כל עובדיה ללא הבדלי דת גזע ומין. אנו מעסיקים עובדים מכל המגזרים ומכבדים את כלל עובדינו ולקוחותינו. דו קיום הינו נר לרגלינו וכלל העובדים ברשת יכולים להעיד על כך".


     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים