שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בכיר באמזון לבעלי עסקים בישראל: "מי שיצטרף אלינו עכשיו, יהנה מראשוניות"
    רולף קימייר, מנהל המכירות הגלובליות של אמזון, פנה בכנס אל בעלי עסקים בישראל: "זה זמן שלא תקבלו בחזרה, ויאפשר לכם להתרחב לשוק הגלובלי. זה מעולם לא היה זול כמו היום להתרחב לשוק בינלאומי"
    "אני קורא לבעלי עסקים קטנים בישראל להצטרף לאמזון כעת. יש לכם כעת את היתרון של ראשוניות. זה זמן שלא תקבלו בחזרה, ויאפשר לכם להתרחב לשוק הגלובלי. להתרחב לשוק בינלאומי מעולם לא היה זול כמו היום". כך קרא הבוקר רולף קימייר, מנהל המכירות הגלובליות של אמזון, בפנייה אל בעלי העסקים בישראל.

     

    >> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

     

    כניסת אמזון: נקנה יותר באתרים בארץ, שטחי מסחר ייסגרו

    אמזון נכנסת לישראל: טוב או רע לשוק ולצרכנים?

    אמזון מגיעה לישראל: מזמינה מוכרים ישראלים למכור דרכה בארץ

     

    מבלי ששמו הופיע מראש ברשימת הדוברים, עלה לבמה הבוקר קימייר, מנהל המכירות של אמזון, ושכנע בלהיטות את בעלי העסקים בישראל להצטרף לשורות אמזון, לפני שיהיה מאוחר מדי. זאת, במסגרת ועידה לעסקים קטנים ובינוניים של מידע כנסים.

    רולף קימייר (צילום: דרור סיתהכל)
    רולף קימייר, מנהל המכירות של אמזון (צילום: דרור סיתהכל)

    "יש לכם כרגע את יתרון של ראשוניות, שחשוב מאוד להגדלת העסק לטווח ארוך. תוכלו לומר שמכירה גלובלית זה מסובך ומאוד מפחיד, וזה אכן נכון. זו לא משימה קלה, אך היא קלה מאשר הייתה בעבר. עלות הכניסה לשוק בינלאומי, היא נמוכה ממה שהייתה אי פעם. אתם יכולים לנסות, להתחיל, להפסיק שוב. אתם יכולים להדליק ולכבות את ה'כפתור' הזה של השיווק. זה מה שהטכנולוגיה של אמזון מאפשרת", הוסיף קימייר.

     

    קימייר הרצה תחת הכותרת "מחברים עסקים קטנים לעולם באמצעות הפלטפורמה העסקית של אמזון", וקרא לבעלי העסקים בישראל להיות בין הראשונים שמוכרים דרכה.

     

    אמזון היא לא רק קמעונאות

    "על ידי מעבר לגלובל, תוכלו להגיע ללקוחות מקומיים", אמר קימייר. "כפי שכולכם ודאי כבר יודעים, החזון של אמזון

    הוא בעיקרון להביא את כל המבחר שבעולם לכל לקוח שבעולם. ואנו יודעים מניסיון שמוכרים מקומיים ומגוון מקומי חשובים לכל אחד בעולם.

     

    "תנו לי לגלות לכם סוד קטן, אנו רואים ביקוש גובר למוצרים ישראליים בכל רחבי העולם. לא רק כאן בישראל, אלא גם בארצות הברית, באירופה, באוסטרליה ובאסיה. לכן, אני רוצה לספר לכם איך אתם, כמוכרים מקומיים קטנים יכולים למכור לכל העולם. זה הכל תלוי באמביציה שלכם ובטכנולוגיה של אמזון. כפי שאמרתי, העסק המקומי קובע. אתם יודעים הכי הרבה על העסק באזור המקומי שלכם".

     

    קימייר שיתף סיפור על שני גברים צעירים מדרום גרמניה שרק סיימו את לימודיהם באוניברסיטה, והיה להם חלום להביא את העסק שלהם להיקף עולמי. אבל הם לא ידעו איך. אנשים צחקו עליהם והיו מאוד סקפטיים. אמזון היתה הפלטפורמה שעזרה להם להתרחב.

     

    עוד הוסיף קימייר כי אמזון עושים גם מכירות B TO B, מרקטפלייס, וגם עובדים עם סטרטאפים חדשניים. הצרכנים יכולים להשתמש רק בחלק מהשירותים, למשל להפעיל רק את שירותי התשלום של אמזון דרך האתר שלהם. "יותר מחצי מהמכירות שלנו היא על ידי מוכרים חיצוניים", אמר.

     

    "יש לנו גם אנשי תוכן. אמזון נועדה לא רק לקמעונאות אלא גם למוציאים לאור. הספר 50 גוונים של אפור התחיל אצלנו. יש לנו גם משהו למפתחים. אמזון זה חיבורים של לקוחות אל המוצרים הפיזיים שלכם או המוצרים הדיגיטליים שלכם. יש המון הזדמנויות לשתף פעולה עם אמזון ולהרחיב את העסק שלכם בעולם. יש לנו גם משהו שנקרא 'עבודת יד'. אם אתם למשל כמו סבתא שלי, אוהבים לסרוג גרביים, תוכלו למכור אותם דרכנו".

     

    "קצת על מספרים"

    לדבריו, יש לאמזון יותר מ-300 מיליון לקוחות פעילים. כרגע יש לאמזון רק 14 מרקטפלייס בעולם. אבל הפרטנרים שלהם, שמוכרים מוצרים, מגיעים מיותר מ-130 מדינות, ביניהם גם ישראל.

     

    הוא הוסיף: "ארצות הברית הכי מפותחת במסחר אלקטרוני, ביחס לשאר העולם, אבל מה שחשוב הוא שלא רק שארצות הברית בעלייה, אלא שאר העולם בעלייה. יש כל כך הרבה שווקים גלובליים שצריכים להיות מסומנים כמטרה. לא רק ארצות הברית, גם אירופה, בייחוד אנגליה וגרמניה. יש גם את אסיה (עם סין ויפן), ומאוד חשוב שכל שאר המדינות, כמו ישראל למשל, שהיא מדינה שמניעה את המסחר האלקטרוני, ייקחו חלק. איך בעלי עסקים יכולים לנצל את היתרון של ההזדמנות הזו? הלקוחות באמזון קונים מ-189 מדינות. כולל ישראל".

     

    "רשת ביטחון לכל מוכר"

    לסיכום אמר קימייר: "למה שתלכו על גלובליות? כדי להגיע ללקוחות חדשים שלא הגעתם אליהם, ברגע שיש לכם יותר מדינות אתם פחות תלויים במדינה, יש לכם יותר גמישות בסיכונים, וזו רשת ביטחון לכל מוכר, לטווח ארוך. גם אם אתם קטנים כמו הצעירים מגרמניה שהדגמתי לכם. אנו מציעים לכם שירותים לוגיסטיים, יש לנו שירות לקוחות במגוון שפות, עם תרגום תיאור המוצר שלכם ועם המרת שערי מטבע".

     

    "איך תיהפכו לגלובליים?", שאל קימייר באקט מכירתי מובהק את הנוכחים, "אם אתם רוצים להשתתף, אתם רק צריכים להירשם. מה צריך לעשות? או ללכת לאתר שלנו ולהתחיל למכור, או לשלוח לי או לצוות שלי אימייל. הוספתי גם ברקוד לסריקה...אני מקווה שניפגש באמזון בקרוב, ונראה אתכם כמוכרים מצליחים, כדי שאני אוכל לחזור לישראל די בקרוב ולתת דוגמה לסיפור הצלחה ישראלי".

     

    בסיום דבריו, עלה המנחה של הועידה, גדי סוקניק, וסיכם: "אמזון בשטח והקניונים במתח".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    צילום: דרור סיתהכל
    רולף קימייר, מנהל המכירות של אמזון
    צילום: דרור סיתהכל
    מומלצים