שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    5 הסיבות לכך שאימון עם חבר יעיל הרבה יותר
    מוטיבציה, חברה, ביטחון ושיפור יכולות הן רק חלק מהסיבות לכך שאימון משותף יעיל יותר בכל גיל אבל במיוחד בגיל מבוגר. "בכל גיל יש למתאמנים קושי להתמיד בפעילות", מסבירה מאמנת כושר "אימון משותף, עם חבר, חברה או בן/ת זוג, יעזור לשמור על שיגרת אימונים קבועה ויהפוך את האימון ליעיל הרבה יותר"

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

     

    אימון משותף יעיל יותר - פיזית ונפשית. הקושי להתמיד באימון גופני, מכל סוג, מוכר בכל גיל אולם הוא גובר עם העלייה בגיל והזדקנות הגוף.

     

    "כשאנחנו צעירים התירוצים הם בדרך כלל סביב לוח זמנים צפוף וילדים", מספרת המאמנת הדר לוין "המתאמנים המבוגרים כבר מדברים על כאבים שמונעים מהם לצאת להליכות, אולם דווקא בשלב הזה הפעילות היא זאת שתשמור על גוף חזק ותמנע כאב. לכן חשוב, בכל גיל למצוא את הדרך להגביר את המוטיבציה לאימון גופני, מכל סוג והקפיד על שיגרת פעילות קבועה".

     

    לפניכם חמש סיבות לכך שאימון משולב עם בן או בת הזוג, חבר או חברה יעשה את כל ההבדל.

     

    עוד במדור 60 פלוס:

    מחקר הוכיח: פעילות קבועה בגיל מבוגר שומרת את הגוף צעיר 

    אלו 30 היתרונות הבריאותיים להליכה יומיומית

    בני 65 ומעלה? 4 קבוצות המזון שיחזיקו אתכם בריאים 

     

    פעילות גופנית (צילום: shutterstock)
    חברה טובה תעזור להקפיד על פעילות גופנית(צילום: shutterstock)
     

    1: לא נותנים לחבר לחכות 

    הרבה יותר קשה לוותר על אימון כאשר קבעת עם חבר והוא מחכה. "הרבה פעמים אני רואה כאשר מבוגרים קובעים שיגרה של הליכות, לדוגמא, עם חבר או חברה הם לא מפספסים את האימון גם כשמתעורר קושי". אומרת לוין.

     

    "יש עידוד הדדי, התגברות על קשיי מזג אויר או עייפות. יותר מזה, בקרב בני הגיל המבוגר האימון המשותף הופך לא פעם לבילוי היום. נקודה נוספת היא שלצד ההנעה המשותפת לפעולה והתמדה בה המחקרים מצאו כי אימון עם חבר אפילו מגביר את זמן האימון, האינטנסיביות והעצימות וזאת ביחס לאימונים שנעשים לבד".

     

    2: אימון עם חבר מביא תוצאות טובות יותר

    לא מעט מחקרים שבוצעו בנושא הוכיחו כי אימון משותף מעלה את איכות ואפקטיביות הפעילות הגופנית. "מחקר שנעשה באוניברסיטת מישיגן מצא רק לשם הדוגמא, כי אימון אירובי עם בן זוג, חבר או חברה מניע את השניים לעבוד קשה יותר ובכך להגיע להשגים טובים הרבה יותר ובאופן כללי לשפר את רמת הכושר האישית בצורה יעילה יותר", אומרת לוין.

     

    "במחקר אחר, של האגודה לרפואה התנהגותית מארצות הברית עולה כי אימון משותף לא רק משפר את איכות האימון הוא גם מאריך את הזמן שלו. ואת זה כל מי שמתאמן יחד יודע. אימונים משותפים ארוכים הרבה יותר מאשר אימון לבד".

     

    "למעשה, השותף האידיאלי לפעילות גופנית משותפת הוא מי שנמצא בכושר מעט יותר טוב ממך", היא מגלה. "הניסיון שלי לצד הוכחות שנמצאו במחקרים שנעשו בנושא מחקרים מראה כי כאשר את/ה מתאמנ/ת עם שותף שנמצא בכושר מעט יותר טוב ממך הוא מושך אותך קדימה לרמה גבוהה יותר. החוקרים מצאו כי השותף הנכון או השותפה עשויים להגדיל את איכות האימון, משך הזמן שלו ועצימותו בכ-200% - וזה הרבה מאוד".  

     

    3: שמירה יעילה יותר על המשקל

    יתרון נוסף של אימון משותף הוא שמירה על משקל מתאים. "נושא המשקל משתנה בהתאם לגיל", מסבירה לוין "בעוד שבגיל צעיר אימון משותף יעזור להוריד במשקל ולשמור על משקל תקין, בגיל מבוגר אנחנו שמים דגש פחות על כמה אנשים שוקלים ויותר על מסת שריר".

     

    "כמובן שבכל גיל משקל עודף מהווה בעיה, אבל בגיל מבוגר נושא איבוד מסת השריר הוא קריטי לאיכות חיים ולמניעת נפילות. אימון משותף, המותאם לגיל ובגיל מבוגר ישלב גם אימון כוח יתמוך, יבנה וישמור על מסת שריר". 

     

    4: הביטחון של ביחד

    החשש מנפילה האופייני למבוגרים, יורד כאשר מתאמנים ביחד. "מבוגרים רבים חוששים, ובצדק, מנפילה בזמן האימון או הפעילות. החשש הזה גובר כאשר מדובר בהליכה בחוץ - לבד. כאשר הפעילות מתבצעת ביחד ניתן מענה גם לחשש הזה". אומרת לוין.

     

    "העובדה שמבוגר לא נמצא לבד, שיש איתו חבר או חברה שיכולים להזעיק עזרה בשעת הצורך וששמים לב למכשול או שינויים בדרך - מהווים יתרון נוסף ומשמעותי לאימון משותף".

     

    5: פעילות גופנית כמפגש חברים

    אחד הקשיים הגדולים של בני הגיל המבוגר הוא הבדידות. "מבוגרים רבים נמצאים לבד מרבית שעות היום, לעיתים הם חיים עם בני זוג, אבל לא פעם הם לא פוגשים חבר במשך מספר ימים, אימון משותף, שלא עם בן הזוג, יכול לתת מענה גם לצורך הזה - בחברה".

     

    "חברים לפעילות יכולים לספק מענה לקירבה ריגשית וחברתית, להיות אוזן קשבת לקושי, להיות שותפים בשמחה. לדבר על תחומי עניין משותפים כמו פוליטיקה או ספרים, סרטים ולהוות תמיכה מהותית וחשובה - כמובן בשילוב האימון החשוב לא פחות", היא מוסיפה בחיוך.

     

     

    אין גבול ליכולת: צפו בשותפות המבוגרות לאימון שרצות יחד אוטרא מרתון - בגיל 80 פלוס 

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מגדלי הים התיכון
    צילום: shutterstock
    אימון גופני עם חבר - לטובת הגוף והנשמה
    צילום: shutterstock
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים