שתף קטע נבחר

הכוכבים מאחורי הקלעים של האירוויזיון

ההפקה הענקית והמורכבת של האירוויזיון בישראל כוללת גם אתגר עצום בהיבט הדיגיטלי. המהפכה הדיגיטלית משנה את פניה של תעשיית הבידור והמדיה, מתוך מטרה לפתח דרכים חדשות לתקשורת של התחרות עם הקהל הרחב. מהו הבסיס להתפתחויות הטכנולוגיות בתעשיית הבידור והמדיה? וכיצד אחסון מידע נכנס לתמונה ומסייע לעסקים וארגונים להצטרף למהפכה הדיגיטלית?

 

 

"העזו לחלום" – Dare to Dream – זוהי סיסמת תחרות האירוויזיון 2019, שצפויה להתקיים בישראל בין 14-18 במאי 2019 לאחר ניצחונה של ישראל באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" של נטע ברזילי. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שהעיר תל אביב תארח את התחרות. מדובר בהפקה ענקית ומורכבת: 41 מדינות צפויות להשתתף בתחרות וכ-20 אלף תיירים צפויים לזרום לעיר לקראת האירועים סביב התחרות והתחרות עצמה. הביתן בגני התערוכה שבו יתקיים האירוויזיון מסוגל להכיל עד 9,000 צופים, ואילו כפר האירוויזיון – היורו וילג' יהיה פתוח במשך עשרה ימים ויארח הופעות של כוכבי התחרות. ההכנות בעיצומן, וכמו בכל מופע גדול של תעשיית הבידור כיום, גם כאן האתגר בעידן הדיגיטלי כיום הוא עצום. 200 מיליון איש ברחבי העולם צפויים לצפות באירוויזיון 2019 – אך לא רק דרך מסך הטלוויזיה כפי שהורגלנו בעבר.

 

המהפכה הדיגיטלית גרמה לשיבוש מוחלט בהתנהלותה של תעשיית הבידור והמדיה בעשור האחרון, ולכן היא נאלצה להמציא את עצמה מחדש. תעשייה זו עברה שינוי ממדיה מסורתית, כמו למשל תעשיית הדפוס, העיתונות, המוסיקה, הטלוויזיה והקולנוע, לתעשיית ניו מדיה ודיגיטל שבה המדיה החברתית והאינטראקטיבית היא חלק בלתי נפרד ממנה, ואפילו בעלת חלק משמעותי ביותר. אם בעבר רק לשופטים בתחרות האירוויזיון היה מה לומר, היום גם הקהל מעורב בצורה אקטיבית ומיידית באמצעות הרשתות החברתיות. המשמעות היא שיש כיום לכידות (Convergence) בין ענפי המדיה השונים: את התוכן של כל אירוע בידורי גדול ניתן לצרוך באמצעות מגוון פלטפורמות כמו אינטרנט, טלוויזיה, טאבלטים, וטלפונים חכמים שהם בעצמם התלכדות המאחדת מספר פלטפורמות. תעשיית הבידור והמדיה השתנתה ללא הכר בעשור האחרון בגלל טשטוש הגבולות הזה, היא מתמודדת עם טכנולוגיות חדשות וכן מודלים עסקיים חדשים וזקוקה לסיוע בניהול העולם החדש.

 

NETT APP (צילום: NetApp)
(צילום: NetApp)

עד לפני עשור או שניים, אירוע בסדר גודל כזה בכלל לא הועבר בשידור חי אלא הוקלט מראש ושודר ברשתות הטלוויזיה. היום לא מדובר רק בשידור חי בטלוויזיה, אלא גם בפלטפורמות נוספות, תוך כדי הפקת מסרים ומסרונים מהקהל והפיכת האירוע לעולם אינטראקטיבי. הכל דינמי, בזמן אמת ומידע רב צריך לנוע במהירות גבוהה הלוך ושוב בין הצופה-הצרכן לבין מפיץ המידע. כל זה יכול להשפיע רבות על השידור ועל דרך הגשת האירוע.

 

אולי זו הסיבה שבעטיה מרוץ ההתחמשות הטכנולוגי לא פוסח גם על תחרות האירוויזיון. "כאן" תאגיד השידור הישראלי, בשיתוף BLEE Hackathons, השיקו ממש לאחרונה האקתון (יזמות טכנולוגית) של תחרות האירוויזיון, אשר נקרא *Eurohack וקורא לכל מי שמעוניין להשתתף ולהציע פתרונות טכנולוגיים, שיאפשרו לתחרות האירוויזיון לפתח דרכים חדשות לתקשורת עם הקהל שלה. בין השאר, מטרות ההאקתון היא למצוא פתרונות שדרכם אנשים עם נכויות כגון לקויות שמיעה וראייה יוכלו ליהנות מהתחרות ופתרונות לשדרוג התקשורת עם הקהל באירופה בזמן השידור החי.

 

כדי להשתמש בכל האפליקציות והטכנולוגיה החדשות האלה, עומדים לשירותה של תעשיית הבידור כלים חדשניים שמסייעים לה לנהל אותם. מדובר בשירותי Data Management מכיוון שבסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בדבר אחד: מידע (Data). כיום, בעולם הדיגיטלי כל דבר דורש שימוש מסיבי בנתונים ובמידע - החל משידור וידאו ומכירת כרטיסים ועד הנגשת שירותים לתיירים הניתנים סביב האירוע. המידע זה צריך להיות שמור היכן שהוא, קל וזמין לשליפה ולעיבוד הנדרש.

 

הגישה שלנו בחברת NetApp מאפשרת ללקוח לשמור את המידע והנתונים שלו בכל מקום שהוא רוצה – בענן הפרטי שלו, אצל שותף עסקי, בענן ציבורי ועוד. מכל מקום הוא יוכל לנהל את המידע באותה צורה, בגמישות מרבית ובדרך הכלכלית הטובה ביותר עבורו. באירוע כמו האירוויזיון למשל, יש דרישת שיא לשימוש בנתונים בימי התחרות עצמה, אך מיד לאחר מכן, כשהכל נגמר, הדרישה יורדת בחדות. אם הלקוחות ירכשו את שירותי אחסון המידע, הם יפסידו כסף בתום תקופת השיא. לכן הלקוחות יכולים לשכור את שירותי אחסון ועיבוד הנתונים לתקופה מסוימת, ואינם נדרשים לרכוש אותם ולהפסיד כסף לאחר מכן. בתום האירוע ניתן לסיים את שכירות השירות לנתונים או להפחיתו לפי היקף פעילות. NetApp מספקת שירותי אחסון, שמירת נתונים והגנה על המידע בכל מקום שהוא ועובדת בשיתוף פעולה מלא עם החברות המעניקות כלים להפקת תובנות עסקיות מהמידע הזה ושימוש בתובנות אלה.

 

אחסון חכם הוא מוצר נדרש ביותר בתעשיית הבידור: שיטות השידור החכמות מצריכות הרבה יותר כוח עיבוד כדי ליצור את המדיה. שידורים שבהם יש אנימציה משולבת בשידור חי או כתוביות חכמות, מצריכים הרבה יותר כוח עיבוד ונפח דאטה שצריך לעבד במהירות. אם פעם צילמו אירוע בידורי בשתי מצלמות בלבד, היום יש בכל אירוע בסדר גודל כזה עשרות מצלמות לכל זווית ולכל כיוון וגם אותן צריך לנהל דיגיטלית. עולם התוכן נדרש להשתמש במערכות אחסון גדולות וחכמות ותפיסת מארג המידע של NetApp מאפשרת ללקוחות לנייד מידע בקלות ולשנע עיבודים ויישומים שלו בפשטות ובמהירות.

 

*את ההאקתון עורכת חברת BLEE Hackathons בחסות "כאן", תאגיד השידור האירופי EBU ו-MyHeritage, ובשיתוף עם מיקרוסופט ישראל, רשות החדשנות, Fiverr, מועדון חובבי האירוויזיון הבינלאומי OGAE, וקבוצת הקניין הרוחני ריינהולד כהן.

 

מאת גיא רחמים, CTO בחברת NetApp ישראל

 

רוצים להצטרף למהפכה הדיגיטלית עם פתרונות אחסון מידע חכמים ומתקדמים? לפרטים על מגוון השירותים של NetApp, היכנסו>>

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים