שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עפנו על עצמנו בסימולטור טיסה
    דניאל סלאמה, כתב ynet בתחום העולם הערבי וחובב תעופה מושבע, קפץ לסימולטור הטיסה בשדה התעופה בהרצליה והרגיש למשך זמן קצר כמו טייס אמיתי. מחפשים מתנה למישהו מעופף? מתברר שזו אופציה

      

    דניאל סלאמה בסימולטור    (צילום: מאיר ביבי)

    דניאל סלאמה בסימולטור    (צילום: מאיר ביבי)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    אולי כבר לא תהיו טייסים, אבל זה לא אומר שלא תוכלו להרגיש כמו בעלי כנפי טיס, ולו לזמן קצר. התארחנו לביקור בבית הספר לטיסה "סקאי" שבשדה התעופה הרצליה, כדי להתנסות בסימולטור לתעופה אזרחית שנרכש לאחרונה.

     

    מעבר לשימוש לטובת הטייסים המקצועיים וחניכי קורסי הטיס, הסימולטור מיועד גם לחובבי תעופה, למי שמעוניין בטיסת היכרות ראשונה או כטיסת "חוויה" לבני נוער המתעניינים בתחום. ניתן גם לרכוש זמן טיסה כמתנה לבני זוג שיש להם כבר הכול. שימוש נוסף נעשה במסגרת תוכנית האימון בסדנאות טיפול בחרדת טיסה.

     

    הטיסה בסימולטור ניתנת לביצוע ללא מגבלת גיל, בכל ימות השבוע ובכל תנאי מזג אוויר. המחיר:

    250 שקלים לחצי שעה או 450 שקלים לשעה. מתאמים את ההגעה מראש (פרטים באתר), עוברים הדרכה קצרה וממריאים ליעד בארץ או בחו"ל.

     

    דניאל סלאמה בסימולטור טיסה בהרצליה (צילום: מאיר ביבי)
    דניאל סלאמה בסימולטור(צילום: מאיר ביבי)

    אבל עוד לפני כן, בואו נדבר רגע על סימולטורים של טיסה. אחת מאבני היסוד של עולם התעופה היא הבטיחות. כלים רבים מושקעים על מנת להבטיח רמת בטיחות מקסימלית – החל מתחזוקה שוטפת, דרך חוקים נוקשים וכלה בכללי בטיחות שחלים על כל צוות האוויר. הסימולטורים הם חלק חיוני בהכשרת הטייסים ובתרגול השוטף שלהם. חברות תעופה רבות דורשות מהטייסים לעבור אחת לחצי שנה לפחות מבחן סימולטור, שבו הם נדרשים להתמודד עם תרחישי חירום.

     

    הסימולטור מאפשר לטייסים להתנסות בתרחישי טיסה שסביר שלא ייתקלו בהם במהלך טיסות שגרתיות, או לטוס בתנאי מזג אוויר שונה ממה שהם מכירים משדות הבית שלהם. למשל, טייסים ישראלים יכולים לתרגל נחיתות חירום במסלול מושלג, או להתמודד עם מזג אוויר אחר שאינו מאפיין את ישראל.

     

    כמו כן, באמצעות סימולטורים ניתן לדמות תקלות שיכולות לסכן את המטוס כמו איבוד מנוע בזמן המראה,  תקלה בהגאים בזמן נחיתה, אש במנוע או במטוס, גלגלי נחיתה שלא נפתחים ובעצם כל תרחיש שניתן להעלות על הדעת. מעבר לאפשרות של התמודדות עם מקרי חירום ומזג אוויר קיצוני, הסימולטורים משמשים גם פלטפורמה מצוינת להדרכות ולצבירת שעות.

    סימולטור טיסה בבית ספר סקאי הרצליה (Facebook / FlightSchoolSky)
    וכך זה נראה מהצד(Facebook / FlightSchoolSky)
     

    "בסימולטור אפשר לתרגל תנאי חירום מבלי לשים את הטייס או המטוס בסכנה", הסביר אורי כהן, טייס ומדריך טיסה בבית הספר "סקאי". "תרחישים רבים ניתנים לתרגול, למשל אובדן מנוע בהמראה או נחיתת אונס מתחת לגובה 500 רגל. במציאות החוק לא מאפשר לבצע תרגול כזה, אבל בסימולטור זה אפשרי. הרבה ממצבי התרגול אי אפשר לתרגל באוויר בגלל מגבלות חוקיות, אך כן אפשר לתרגל בסימולטור".

     

    בארץ קיימים כמה סימולטורים, בהם גם סימולטורים של חיל האוויר. גם חברת אל על רכשה מאמן טיסה לצי מטוסי הבואינג 737, שבו היא מכשירה את הטייסים בצי. בשדה התעופה בהרצליה יש סימולטור נוסף שפתוח לציבור הרחב בבית הספר לטיסה של FNA. ההתנסות בתשלום ובתיאום מראש.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים