שתף קטע נבחר

מקלארן מציגה GT - אצנית על למרחקים ארוכים

מקלארן נכנסת לקטגוריית ה-GT בסערה, עם מנוע של יותר מ-600 כ"ס, משקל קל במיוחד ומידות גדולות מאי פעם

מקלארן חשפה את ה-GT החדשה, מכונית ראשונה של החברה שצפויה להתמודד מול אסטון מרטין DB11, בנטלי קונטיננטל GT ופרארי GTC4Lusso. לדברי מייק פליוויט, מנכ"ל מקלארן, "ה-GT תציע יכולת כיסוי מרחקים גדולים תוך שמירה על הייחודיות של מקלארן המתבטאת במשקל עצמי נמוך שמסייע לביצועים ויכולת דינמית גבוהים מכל מתחרותיה. זו מכונית שמגדירה מחדש את החוקים של הקטגוריה, באופן שרק מקלארן יכולה".

 

 

כמו כל דגמי החברה, גם ה-GT מבוססת על שלדת "אמבטיה" עשויה קרבון המאפשרת לה משקל עצמי נמוך במיוחד של 1530 ק"ג. לדברי היצרנית, 130 ק"ג פחות מהמתחרה הקרובה ביותר. מבחינת מידות היא המכונית הארוכה והרחבה ביותר שיצרה החברה מעולם, (468 ס"מ ו-204.5 ס"מ בהתאמה). גם תא המטען גדול ומציע 570 ליטר של נפח - 150 ליטר מלפנים ו-420 ליטר מאחור.

 

מקלארן GT ()

העיצוב החיצוני אלגנטי ומשמעותית פחות אגרסיבי מהמקובל ביצרנית וכולל בין היתר פגוש קדמי מיוחד עם אפשרות שליטה על גובהו באמצעות מתג חשמלי לטובת הימנעות מחיכוך מיותר במפגעי כביש, ממנו סובלות מכוניות-על רבות. עיצוב הפנים מוכר מדגמי המותג האחרים לרבות לוח מחוונים דיגיטאלי, מסך מגע, ומתגי שליטה בעיצוב מעולם התעופה למצבי הנהיגה. לפחות בתמונות נראה כי ה-GT מציעה מושבים נוחים יותר ותאי אחסון שאינם מצויים בשפע (אם בכלל) בדגמי הספורט.

 

מקלארן GT ()

מנוע V8 מוגדש בנפח 4.0 ליטר מפיק 620 כ"ס ו-64.2 קג"מ ולטענת מקלארן 95% מהמומנט המרבי זמינים כבר ב-3,000 סל"ד. מערכת הפליטה ייחודית ל-GT ומפיקה סאונד שונה ונמוך יותר מדגמים אחרים. המנוע משודך לגלגלים האחוריים בעזרת תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד עם כיול ייחודי.

 

הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות, 0.2 שניות פחות מהיריבה פרארי וכחצי שניה פחות מהמתחרות הבריטיות. 200 קמ"ש מגיעים 9.0 שניות לאחר הזינוק בדרך ל-326 קמ"ש מרביים.

 

מקלארן GT ()

מלבד משקל עצמי נמוך, מקלארן מתגאה בתצורת מנוע מרכזי ייחודית בקטגוריה המאפשרת חלוקת משקל אופיינית למכוניות על (42.5-57.5 אחור-לפנים), המסייעת להורדת כוח יעילה לאספלט והיגוי חד יותר מאלה שיכולות להציע מכוניות GT עם מנוע קדמי. מערכת המיתלים כוללת זרועות אלומיניום ונתמכת על-ידי בולמי זעזועים אדפטיביים מנוהלי מחשב בעלי חיישני חישה לפני הדרך ויכולת התאמת רמת השיכוך בהתאם.

 

מקלארן GT ()

להגה תגבור הידראולי (ולא חשמלי) ובכך מבטיחה מקלארן רמות דיוק ומשוב גבוהות יחסית. צמיגי פירלי P-זירו פותחו לטענתה במיוחד עבורה (225/35 על חישוקי "20 מלפנים, 295/30 מאחור) ועל הבלימה אחראים דיסקים גדולים (367 מ"מ מלפנים ו-354 מ"מ) עם אפשרות בחירה בבלמי קרבון כאופציה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים