שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הנה זה מתחיל: אלקטרה צריכה תמכור לישראלים באמזון
    קמעונאית מוצרי החשמל הישראלית סיכמה את תנאי הסחר מול אמזון, ותפתח בה בקיץ שתי חנויות תחת המותגים אלקטרה ומחסני חשמל. החברה תשלם לאמזון עמלה של 8% לכל מכירה

     

     

    בקיץ הקרוב תתחיל אלקטרה מוצרי צריכה למכור מוצרי חשמל באמזון . תהיה זו הפעם הראשונה שרשת קמעונאות חשמל ישראלית מוכרת לישראלים באתר האמריקני.

     

    קטנה ומטריפה: רוצים חנות באמזון? כך תעשו זאת נכון

    כניסת אמזון: נקנה יותר באתרים בארץ, שטחי מסחר ייסגרו

    אמזון נכנסת לישראל: טוב או רע לשוק ולצרכנים?

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    בחודשים האחרונים קיימו נציגי אמזון סדרת מפגשים בישראל ובאירלנד עם הדרגים הניהוליים והאופרטיביים של אלקטרה, ואמזון אישרה לקבוצת הקמעונאות הגדולה בארץ בתחום החשמל להיות אחת הראשונות שתמכור באתר מבין שאר קמעונאיות החשמל. על פי הערכות, תתחיל המכירה באתר בין יוני לסוף יולי.

       (צילום: סיון פרג')
    (צילום: סיון פרג')

    האישור התקבל אחרי שסוכמו תנאי הסחר ונבדקו יכולות האחסנה, השילוח ומערך השירות והתמיכה שתעמיד אלקטרה לצורך הפעילות באתר. אלקטרה תפתח שתי חנויות באמזון תחת המותגים אלקטרה ומחסני חשמל, וכבר פתחה חשבון באמזון. ההשקעה הכספית בחנות באמזון תהיה זניחה: אלקטרה תשלם לאמזון עמלה של כ-8% על כל מכירה, כשהרווחיות בענף עומדת על 22%.

     

    אלקטרה תמכור באמזון, בין היתר, מוצרי חשמל גדולים כמו מקררים, מכונות כביסה ותנורים שישראלים אינם נוהגים לייבא דרך האתר. דביר כהן, מנכ"ל חברת ez-commerce, מנהל את הפעילות של החברה באמזון. הקטגוריה הזאת מגלגלת בסביבות 7-6 מיליון שקל בשנה, כשאמזון שולחת מארה"ב 40 מיליון פריטים לישראל, רובם קטנים עד בינוניים.

    צביקה שווימר, מנכ
    צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה(צילום: טל גבעוני)

    אלקטרה תמשיך להפעיל במקביל את אתר האינטרנט שלה, שעלות הפעלתו גבוהה יותר. היתרון של הפעלת חנות באמזון מלבד האתר הוא חשיפה גדולה של המותג אלקטרה לישראלים שגולשים באמזון. בדרך כלל, קמעונאיות חשמל שהיו חלוצות באמזון הצליחו למנף את המכירות גם באתר שלהן וגם באמזון במקביל, כמו שעשתה בסט ביי, והישראלים אוהבים לקנות מוצרי חשמל און-ליין.

     

    הכניסה לאמזון לא תביא לירידת מחירים באלקטרה

    לפני כחודש פורסם ב-ynet כי אמזון תתחיל לפעול בישראל ותפעיל אתר בעברית שיכלול גם מוכרים מקומיים. מאז החלו נציגי אמזון להיפגש עם קמעונאים ישראלים רבים. כרגע תספק בארץ אמזון רק את הפלטפורמה הדיגיטלית המכירתית ולא תפעיל פה מחסנים. לכן, האחסון, השילוח והשירות - כולם יעשו דרך הספקים המקומיים.

        (צילום מסך)
    (צילום מסך)
     

    המחירים יכללו מע"מ ועלות שילוח, בניגוד למחירי המוצרים שישראלים מייבאים דרך אמזון ארה"ב, ויהיו פחות או יותר דומים למחירי האתר והחנויות של אלקטרה, כך שהכניסה לאמזון לא תביא לירידת מחירים באלקטרה. עלות השילוח עדיין נמצאת בדיונים מול אמזון. בכל מקרה היא תנוע בין כמה עשרות לכמה מאות שקלים. עם זאת, זה יהיה עוד ערוץ הפצה משמעותי בעבור החברה שלפחות בהתחלה יגדיל את היקף המכירות שלה. זוהי דרך נוספת של החברה להגיע לצרכנים שסומכים על אמזון, על השירות שלה ועל מדיניות ההחזרה הנדיבה שלה.

     

    אלקטרה מוצרי צריכה מפעילה את רשתות שקם אלקטריק ומחסני חשמל, והיא עוסקת ביבוא, בייצור ובשיווק מוצרי צריכה חשמליים. בין היתר, מחזיקה אלקטרה בבלעדיות במותגים אלקטרה ואלקו, והיא מייבאת מוצרים של חברות כמו ווירלפול, מילה, ג'טפוינט, מייסטר, פיליפס ועוד.

     

    באמזון לא תהיה לאלקטרה בלעדיות על המותגים. עם זאת, היא תוכל למכור מוצרים נוספים תחת המותג שלה כמו מוצרי קוסמטיקה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים