שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לקוחות של אפליקציית ביט: "מתחזה גנב לנו כסף"
    משתמשי אפליקציית העברת הכספים גילו שנגנב להם כסף מהחשבון. הם ביטלו את הכרטיס, אך לטענתם לא קיבלו מענה הולם לגבי הכחשת העסקה: "החברות התווכחו מי אמור לספוג את הסכום שנגנב". בנק הפועלים: לא מדובר בפריצה לאפליקציה אלא בגניבה של פרטי כרטיס אשראי

    זהירות, גונבים לכם כסף: מספר לקוחות של אפליקציית העברת הכספים ביט של בנק הפועלים גילו בסוף השבוע כי מישהו משך כספים מחשבונם באמצעות האפליקציה. "ביום רביעי בלילה קיבלתי סמס מחברת ביט שהחשבון שלי נפרץ", מספרת ל-ynet אורטל קופמן, המשתמשת באפליקציה, "חייגתי מיד למוקד ביט, אבל המוקד היה סגור. למחרת בבוקר הצלחתי ליצור קשר ואישרו לי שאכן נפרץ החשבון שלי ושנמשכו 3,600 שקל".

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

     

    הפועלים חתם עם הראל על הסכם ביצוע תשלומי תביעות דרך "ביט"

    הגיע זמן ההכרעה: גיל הפרישה לנשים חייב לעלות ל-64

    פרטנר TV המשיכה לגבות מבת 78 למרות שהתנתקה

     

    קופמן מוסיפה כי "הנציג אפילו נתן לי, בטעות כנראה, את הטלפון של אותו אדם שעשה את הפעולה מהנייד שלו - ושנייה לאחר מכן התנצל על הטעות והסביר שמדובר במידע שאסור היה לו למסור לי. בכל מקרה אמרו לי שזה בבדיקה. חייגתי בצהריים שוב למוקד של ביט להבין מה הלאה, ושוב נאמר לי שזה בבדיקה - והמליצו לי לפנות לחברת האשראי (כאל - א.ר) שיחסמו את הכרטיס ושיעשו התכחשות עסקה".

       ()
    אפליקציית ביט
     

    קופמן ממשיכה: "חייגתי לחברת כאל, שם אמרו שיבטלו את הכרטיס וינפיקו אחד חדש תוך 10 ימים, ושלגבי הכחשת עסקה עליי לפנות לביט". לדבריה, בשיחת טלפון משותפת לה ולשני הנציגים (כאל וביט), החלו השניים להתווכח מי אמור לספוג את הסכום שנגנב - כשהם מעבירים את האחריות מהאחד לשני.

      (צילום מסך)
    הפוסט שפורסם בפייסבוק(צילום מסך)

     

     

    לא המקרה היחיד

    בסופו של דבר, בעקבות פוסט שפרסמה בפייסבוק וההד הציבורי שהמקרה יצר, מיהרו בביט להודיע לה שהם יחזירו לה את הכסף היום. אלא שמבדיקת ynet עולה כי קופמן אינה היחידה שחוותה גניבה כזו בימים האחרונים. במספר פוסטים שהועלו לפייסבוק על ידי לקוחות שונים של ביט, הובאו מקרים דומים בהם נגנבו גם כן סכומים של אלפי שקלים.

     

    הלקוחות סיפרו כי הם זועמים על כך שלמרות החיווי המהיר שהתקבל מביט, לפיו חשבונם נפרץ ועליהם ליצור קשר בהקדם עם החברה, אין לאפליקציות הללו מוקד הפעיל בכל שעות היממה. כך, על הלקוח להמתין לשעות מסוימות עד לבירור המקרה.

     

    "זה לא תקין שאין להם מוקד פעיל 24 שעות. משעות הערב ועד פתיחת המוקד למחרת בבוקר, הגנבים יכולים לחגוג באפליקציה, הרי אף אחד לא חוסם אותם", אומרת לקוחה שמחשבונה באפליקציה גנבו כסף. "למה אין שירות זמין תמיד, כמו שמדווחים על גניבת כרטיס אשראי?", היא תוהה.

     

    בביט טוענים שלא מדובר בפריצה לאפליקציה, אלא באדם שגנב את פרטי הלקוחות (תעודת זהות ומספר כרטיס אשראי) - ופתח חשבון חדש באפליקציה על שמם. כשהם מזהים פתיחת חשבון חדש כזה הם מיידעים את הלקוח, אך לא מונעים ביצוע פעולות.

     

    כיצד יש לפעול במקרה של גניבה?

    בהנחה שלא ניתן מענה במוקד ביט, הדבר הראשון שצריך לעשות במקרה כזה הוא לפנות לחברת האשראי ולבטל את הכרטיס, מכיוון שכנראה הפרטים נגנבו. לגבי עסקאות שכבר בוצעו, הלקוח נדרש להכחיש את ביצוען מול חברת האשראי - והחברה שולחת אישור לאפליקציית התשלומים לבצע החזר.

     

    מקרים מסוג זה, מסתבר, אינם נדירים וניסיונות של נוכלים לגנוב כספים באפליקציות התשלומים נעשים כל הזמן. מומלץ לבדוק לעיתים תכופות את החיובים באפליקציה ובכרטיס האשראי.

       (צילום מסך)
    עוד תלונה ברשת החברתית(צילום מסך)

     

    בנק הפועלים: "פרטי המשתמשים בטוחים"

    מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "מעולם לא בוצעה פריצה לאפליקציית ביט, ופרטי המשתמשים בטוחים ואינם חשופים לאף גורם. אפליקציית ביט היא אפליקציית התשלומים המובילה והבטוחה בישראל, המשמשת למעלה ממיליון וחצי משתמשים ועומדת בסטנדרטים המחמירים ביותר של אבטחת מידע. מדובר במקרים של גניבת פרטי כרטיס האשראי ומספר תעודת הזהות (ככל הנראה מאתרי מסחר אונליין), כאשר הגורמים הבלתי מורשים מנסים להשתמש בכרטיס האשראי הגנוב של הלקוחות באמצעות רכישות באתרי אונליין, רכישות טלפוניות ועוד. בכל המקרים המתוארים, נעשה ניסיון להירשם באמצעות כרטיס האשראי הגנוב לאפליקציית ביט.

     

    "מערכות הניטור של ביט עובדות 24/7, ובכל ניסיון לפתוח חשבון חדש הלקוח מקבל מיידית התראה על כך שנעשה ניסיון לרישום באמצעות פרטיו - אם לא הוא זה שביצע את הפעולה, יש לפנות אלינו באופן מיידי למוקד התמיכה של ביט. מיד עם קבלת הפנייה של הלקוח, כמו בכל מקרה של חשש לגניבת פרטי כרטיס אשראי, אנו מנחים את הלקוחות לפנות באופן מיידי למוקד של חברת כרטיס האשראי שלהם (המוקדים זמינים 24 שעות ביממה) ולחסום את הכרטיס כדי למנוע חיובים נוספים.

     

    "במקביל אנו חוסמים את החשבון החדש שנפתח בביט, ומוקד התמיכה שלנו בשיתוף צוות התפעול בוחנים ומתחקרים ביסודיות כל מקרה של חשש לשימוש בלתי מורשה באפליקציה, כולל שיתוף רשויות אכיפת החוק ופעולות השבת כספים שנגבו במרמה. בכל מקרה בו מתברר שלקוח נפל קורבן להונאה של גניבת פרטי כרטיס אשראי, אנו ראשית מזכים את הלקוחות ולאחר מכן פועלים לתחקור האירוע והשבת הכספים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים