שתף קטע נבחר

70 שפים על הסיפון: ביקרנו באוניית הפאר הבוטיקית שעוגנת בחיפה

עם יחס של כמעט איש צוות על כל אחד מ-684 הנוסעים, ה"אינסיניה" של חברת אושיאניה קרוזס מציעה חוויה שונה מספינות הפאר הענקיות שמתחרות מי הכי גדולה ונוצצת. עלינו לסיפון ושוחחנו עם נשיא החברה שהתגאה: "הדגש העיקרי של אושיאניה קרוזס הוא הקולינריה הטובה בים"

 

 

יצירות של פיקאסו בשווי מיליונים, צלחות של ורסצ'ה במאות דולרים, נברשת מקריסטל טבעי ופרויקט כולל לשיפוץ צי אוניות בעלות של 180 מיליון דולר – האונייה, "אינסיניה" (Insignia), שנמצאת בשליש האחרון של מסע ארוך בן שישה חודשים מסביב לעולם במסגרתו היא עוברת 42 אלף מיילים ימיים ומבקרת ב-36 מדינות, הגיעה אתמול (יום א') לביקור ראשון בישראל מאז שחודשה ושודרגה, ואנחנו לא פיספסנו את ההזדמנות לקפוץ לחיפה ולהתרשם.

אונייה אינסיניה Insignia (צילום: אושיאניה קרוזס)
ה"אינסיניה"(צילום: אושיאניה קרוזס)
 

אונייה אינסיניה Insignia (צילום: אושיאניה קרוזס)
הבריכה והג'קוזים על הסיפון(צילום: אושיאניה קרוזס)
 

ה"אינסיניה" (Insignia) היא אחת מארבע אוניות יוקרה מסדרת "רגטה" (Regatta-Class) שפועלות במתכונת "בוטיקית" בצי האוניות של חברת "אושיאניה קרוזס". היא גם הראשונה מבין ארבע האוניות שהשלימה תהליך שדרוג וחידוש מקיף, שנעשה לאחר מחקר מעמיק וכלל שיחות עם נוסעים רבים בחברה על מנת לשמר את חווית הנוסע מחד, אך במקביל לשדרג את הסטנדרטים והאלגנטיות של האונייה - שחוגגת 21 שנים מאז נכנסה לראשונה למים - כך שתתאים לעידן הנוכחי. בשונה מאוניות הקרוז הענקיות, ה"אינסיניה" ודומותיה הן אוניות יוקרה אינטימיות עם קיבולת מירבית של עד 684 אורחים, כשמספר אנשי הצוות באוניה הוא כמעט שווה לכמות הנוסעים.

 

כ-80 אחוזים מהנוסעים מפליגים באונייה לאורך כל המסע שלה. שאר החדרים נמכרים לתקופות של 10 ימים עד שבועיים. כמה זה עולה? כמובן שלא זול. המחיר למסע מסביב לעולם שייצא לדרך ב-2020 מתחיל ב-38,999 דולרים לאדם.

 

ספינת התענוגות הגדולה שעגנה אי פעם בישראל 

 

באונייה המשודרגת, שסימן ההיכר החדש שלה ושל אחיותיה המתחדשות בצי הוא נברשת ענקית שמוצבת מעל לגרם המדרגות המרכזי בכלי השייט, שמים דגש על השירות למפליגים, שמרביתם הגדול עלה על האונייה כבר בתחילת מסעה, בחודש ינואר האחרון. כחלק מהשירות, דגש משמעותי הוא על רמת הקולינריה שמסופקת לאורחים. סך כל המנות בכלל התפריטים המוצעים באונייה מגיע לכ-800 וכמות השפים שמפליגים איתה עומד על כ-70. מדד של שף על כל עשרה אורחים. כך שניתן להאמין שאף אורח לא הולך לישון על בטן ריקה.

 

"הדגש העיקרי של אושיאניה קרוזס הוא הקולינריה הטובה בים", סיפר ל-ynet בריאיון מיוחד על גבי ה"אינסיניה" הארי סומר, נשיא "נורוויג'יאן קרוז ליין אחזקות", חברת האם שתחתה פועלות "אושיאניה קרוזס", ועוד שתי חברות שמספקות שרותי קרוזים בכל העולם.

אונייה אינסיניה Insignia (צילום: אושיאניה קרוזס)
אפשר להתאמן גם מחוץ לחדר הכושר(צילום: אושיאניה קרוזס)
 

סומר הגיע לישראל במיוחד מארצות הברית, כדי לקבל את פנייה של ה"אינסיניה" בנמל חיפה. בריאיון שקיימנו איתו בספרייה המפוארת של אוניית היוקרה (כן, גם ספרייה יש שם), הסביר נשיא החברה מדוע היה כל כך חשוב לו להגיע לארץ. "לפני כמה שנים שוק הקרוזים בישראל היה יחסית קטן", אמר סומר. "התחלנו להשקיע בו לפני 4-3 שנים וראינו גדילה ענקית במכירות". בשנים האחרונות, הפכה ישראל מפלח אוכלוסייה מזערי בעבור החברה, לנתח השוק השביעי בגודלו שיש לה ברחבי העולם, כשלדברי סומר השוק הישראלי כיום גדול פי ארבעה מלפני 4 שנים. "אני חושב שהצרכן הישראלי חושב בצורה בינלאומית, הוא נהנה מחוויות במדינות זרות".

אונייה אינסיניה Insignia (צילום: איתי שיקמן)
הארי סומר, נשיא "נורוויג'יאן קרוז ליין אחזקות"(צילום: איתי שיקמן)
 

צריך להבין כי הביקור של ה"אינסיניה" בנמל חיפה, ושני הימים שהנוסעים שלה זוכים לראות ולטייל בישראל, מהווים נקודת עצירה בעבור האונייה - ולא נקודת איסוף למפליגים חדשים. כיום, אף לא אחת מהאוניות שפועלות כחלק מ"נורוויג'יאן קרוז ליין אחזקות", לא מאפשרת עלייה אליה מחופי ישראל, גם אם היא נקשרת באחד מהנמלים במדינה.

 

למרות הגעת נשיא החברה לישראל השבוע, המצב הזה לא צפוי להשתנות בתקופה הקרובה, אך בראייה עתידית סומר מביע תקווה כי גם הישראלים יוכלו להצטרף לקרוזים מנמלי הבית שלהם, ולא יצטרכו לטוס אל מעבר לים רק כדי לעלות על קרוז. "אנחנו תמיד מחפשים הזדמנויות היכן להציב את האוניות שלנו. כחברה יש לנו עוד 11 אוניות שיתחילו לפעול ב-9-8 השנים הקרובות, כך שנשקול להעלות נוסעים כאן בישראל מתישהו בעתיד", סיכם סומר.

 

כך חברות הספנות מחזרות אחריכם

לא רק נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL) מחזרת אחר התיירים. בפתיחת העונה החמה חברות ספנות שונות שולפות את העוגנים הכבדים ומנסות למשוך את הנוסעים במגוון שיטות.

 

 

כך למשל חברת MSC קרוז מתחדשת ומתחילה לשתף פעולה עם כוהנת האירוח הבינלאומית מרתה סטיוארט באניות הקרוז MSC Seaside ו-MSC Armonia, הכולל ליין ייחודי של טיולי קונספט ייחודיים באיים הקאריביים ומספרים את סיפורה של התרבות המקומית ביעדים: מיאמי ,סן חואן, פורטו ריקו, איי בהאמה; סנט מארטן, איי הבתולה, ג'מייקה, איי קיימן, מקסיקו והונדורס.

זה קורה החל מחודש יוני הקרוב, כשהקרוזים יכללו שיעורים קולינריים וטעימות ממטעמי האזור, רכיבה על סוסים באוקיינוס, טיולים אל מפרצונים מוסתרים, ביקורים בשווקים מקומיים, שיעורי דייג מקומי וסיורים לכבוד כך החברה הכריזה על מחירים מיוחדים להפלגות לאיים הקאריביים במחיר החל מ-1080$ לזוג.

 

 

אתמול (א') דיווחנו בערוץ החופש על מגלשת המים הגבוהה ביותר בצפון אמריקה השייכת לחברת הספנות רויאל קריביאן. ענקית השייט רויאל קריביאן פתחה לאחרונה את האי הפרטי שלה "יום מושלם בקוקוקאיי" או בקיצור קוקוקאיי (COCOCAY) באיי בהאמה. מדובר למעשה בפארק מים שבמרכזו ניצב "מגדל דרדוויל" שממנו יוצאות 7 מתוך 13 מגלשות המים שבפארק. המגלשה שמושכת את מירב תשומת הלב נקראת Daredevil's Peak (פסגת דרדוויל) ובגבוהה של 41.14 מטרים נחשבת לגבוהה ביותר בצפון אמריקה.

אונייה אינסיניה Insignia (צילום: אושיאניה קרוזס)
אחד מהחדרים באונייה(צילום: אושיאניה קרוזס)

אונייה אינסיניה Insignia (צילום: אושיאניה קרוזס)
ארוחת בוקר מול הים(צילום: אושיאניה קרוזס)

אונייה אינסיניה Insignia (צילום: אושיאניה קרוזס)
הספריה של הספינה(צילום: אושיאניה קרוזס)

אונייה אינסיניה Insignia (צילום: איתי שיקמן)
אחד מחדרי האוכל(צילום: איתי שיקמן)
 

שוק הקרוזים באופן כללי מציג אוניות מדגמים שונים, גדלים שונים, ודגשים שונים. התחושה כי השוק שייך רק לעשירון העליון כבר לא כל כך נכונה, וקרוזים שונים ברחבי העולם מציגים אופציות נרחבות, לעיתים קצרות מועד, לשייט באונייה במחירים סבירים למעמד הבינוני-גבוה. ה"אינסיניה" אם תהיתם, היא לא אחת מאותן אוניות. כחלק מהבוטיק, האינטימיות והיוקרה שלה, וכמובן כחלק מהמסע הארוך שלה, מרבית המפליגים על סיפונה של האונייה האורחת בנמל חיפה הם אנשים מבוגרים יותר. רבים מהם פנסיונרים, ובאופן כללי מדובר בפלח אוכלוסייה אמיד יותר שיכול להרשות לעצמו להתנתק לחצי שנה מביתו הקבוע ולצאת למסע סובב עולם.

 

באופן כללי, בשיפוץ ובשדרוג של צי האוניות מסדרת "רגטה", שנועד לדברי החברה להפוך אותן ל"טובות יותר מחדשות", הושקעו 180 מיליון דולרים עד כה. 1,368 סוויטות וקבינות חדשות נבנו, 1,400 חדרי רחצה שופצו, 12 אלף פריטי ריהוט חדשים נרכשו ויותר מאלף פרטי אמנות ואספנות הוצבו באוניות המתחדשות.

 

סטיב גת'רי וביל נורטון מפלורידה, ישבו במהלך הביקור שלנו סביב הבריכה ונהנו מכוס בירה צוננת. השניים, יחד עם נשותיהם, נמצאים כבר ארבעה חודשים וחצי בביתם הזמני על גבי ה"אינסיניה". סטיב סיפר כי לצד האוכל הנהדר, והשוקולד שמשאירים להם על הכריות בחדרים, האנשים שפגש לאורך הדרך היו החלק הטוב במסע.

אונייה אינסיניה Insignia (צילום: איתי שיקמן)
סטיב וביל נהנים מהחיים(צילום: איתי שיקמן)
 

ביל, חברו, הסכים לדברים ואמר: "לפגוש את סטיב, אשתו ואנשים כמוהם היה אולי החלק הטוב ביותר בלהיות על האונייה". הוא הוסיף כי מבחינתו הוא נמצא על גבי "בית מלון נע", והוא זוכה בכך להנות גם מתנאי אירוח מיטביים וגם לראות אתרים יחודיים ברחבי העולם.

 

את כריס רירדן וקאת'י לואל, מריצ'מונד היל הסמוכה לטורונטו שבקנדה, פגשנו בבר שבקומה העשירית של האונייה, בזמן שהן שתו תה ותפרו בדים. "זו הדרך הטובה ביותר לראות עולם - אין ג'ט לג, נמל שונה כמעט כל יום. זו הנאה צרופה ומסע מדהים", אמרה כריס. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אושיאניה קרוזס
ה"אינסיניה"
צילום: אושיאניה קרוזס
מומלצים