שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    בגלל הרכבת הקלה: 94 איש יפונו תוך כשנה מבתיהם בת"א
    הדיירים טענו שיושלכו לרחוב, אבל בית המשפט המחוזי בת"א קבע שחברת נת"ע תקבל את הבעלות על הנכסים והקרקעות במסלול הקו הסגול בשכונת כפר שלם מ-1 במרץ 2020. הפיצויים, בינתיים: לפחות 3,500 שקל למ"ר

     

    המבנה הראשון בתוואי הרכבת הקלה שבונה נת
    הריסת מבנה בכפר שלם במסגרת עבודות הרכבת הקלה(צילום: מוטי קמחי)

    בית משפט המחוזי בתל אביב קבע אתמול (ב') כי חברת נת"ע, תקבל את הבעלות על הנכסים והקרקעות שעוברים במסלול הקו הסגול בשכונת כפר שלם בתל אביב, החל מה-1 במרץ 2020 לכל המאוחר. בכך צפויים להסתיים העיכובים בביצוע פרויקט הרכבת הקלה בדרום העיר, כשבמקביל ימשיכו בעלי הקרקעות לנהל תביעות אזרחיות על הכרה בזכויותיהם לפיצויים.

      

    מאז שהחלו עבודות הרכבת הקלה בכפר שלם לפני קצת יותר משנה, מנהלים התושבים מאבקים משפטיים מול נת"ע ומעקבים ביצוע את הפרויקט, בטענה שנושא הפיצויים עימם טרם הוסדר. 94 הדיירים שלא הגיעו להסכם על פינוי מרצון טענו בבית המשפט שלא מדובר רק במחלוקת על גובה הפיצויים אלה גם על הזכות לקבל פיצויים בכלל - כך שלמעשה הפקעת הקרקע מידיהם היא צעד שאינו חוקי. הקרקעות עצמן במקום רשומות רובן ככולן על מדינת ישראל ועיריית תל אביב.

    ידיעות אחרונות ()

    המבנה הראשון בתוואי הרכבת הקלה שבונה נת
    העבודות בכפר שלם(צילום: מוטי קמחי)

    המבנה הראשון בתוואי הרכבת הקלה שבונה נת
    (צילום: מוטי קמחי)

    המבנה הראשון בתוואי הרכבת הקלה שבונה נת
    (צילום: מוטי קמחי)

    מאז פרסום הכוונה להפקיע את הקרקעות לצורך בניית תוואי הקו הסגול, קבעה נת"ע קריטריונים לפיצוי הדיירים, בסכום שלא יפחת מ-3,500 שקלים לכל מ"ר מבונה, בכפוף לחוות דעת של מודד ושמאי מוסמכים. עוד החליטה נת"ע כי "לפנים משורת הדין דיירים שהתגוררו בנכסים המיועדים לפינוי במשך חמש שנים לפחות לפני ההפקעה יזכו ל'דמי הסתגלות' נוספים למשך שנתיים". הדיירים טענו מצדם כי פינוי ללא מתן פיצוי הולם משמעותו - השלכתם לרחוב

     

    בהחלטתו קבע השופט מאור כי נת"ע תוכל לתפוס חזקה במקרקעין, אך יחד עם נתן לדיירים זמן של קצת פחות משנה להתארגן ולברר את נושא זכויותיהם במסגרת הליך אזרחי. השופט דחה את מסירת החזקה לנת"ע עד ה-1 במרץ 2020, אם נושא הפיצוי עד אז לא יוסדר, וקבע כי "יש במנגנון האיזון כדי להפיג את חששם של המשיבים ועל כן גם אם לא יסתיים הדיון בתובענה להכרה בזכויות הרי שהם לא יימצאו ללא קורת גג מעל לראשם".

     

    הקו הסגול של הרכבת הקלה צפוי לקשר בין תחנת "סבידור" מרכז בתל אביב, למרכז העיר ולדרומה, בתוואי שיעבור על דרך ההגנה ומשם להמשיך לנוע על מחלף אלוף שדה לכיוון רמת גן ותל השומר. אורכו של מסלול הרכבת כ-30 ק"מ וסמוך לתל השומר יתפצל הקו לחלק דרומי שינוע לכיוון צומת בני עטרות, וצפונה - לכיוון גבעת שמואל ופתח תקווה.

     

    בתוך כך, אתמול הודיע מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און על פרישה לאחר חמש שנים בתפקיד. הרקע לעזיבתו הוא ככל הנראה קרע בצמרת החברה הממשלתית האחראית על בניית הרכבת הקלה בגוש דן.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: מוטי קמחי
    עבודות הרכבת הקלה, כפר שלם בת"א
    צילום: מוטי קמחי
    מומלצים