שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לצאת מהארון בפני המשפחה ו-17 מיליון אנשים
    סקר חדש שפרסמה השבוע אפליקציית טינדר, מצא כי מרבית הצעירים פונים לרשתות החברתיות כדי לצאת מהארון, ומעדיפים לצאת מהארון בסטטוס או וידאו מצולם ובפעם אחת, מאשר לערוך שיחות חוזרות ונשנות עם בני המשפחה והחברים

    אישה משדרת בלייב בפייסבוק (צילום: Shutterstock)
    לצאת מהארון ברשת החברתית. מסתבר שזה נפוץ מתמיד(צילום: Shutterstock)

    יציאה מהארון היא ללא ספק חוויה מורטת עצבים ומלאה בחששות כיצד יגיבו החברים, המשפחה והעמיתים ללימודים או לעבודה. אולם מסתמן כי בשנים האחרונות היא נעשתה פחות מאיימת וזאת, בין היתר, בזכות כניסת הרשתות החברתיות לחיינו. סקר חדש מצא שאחד מכל חמישה להטב"קים בוחר לצאת מהארון דווקא במרחב הווירטואלי, לפני או במקום היציאה הפורמלית בפני המשפחה והחברים.

     

    להט"ב הן בכל מקום ואנחנו לא נסתתר

    מדריך: כך תצאו מהארון בפני ההורים

     

    הסקר, שבוצע על ידי אפליקציית ההכרויות טינדר, נערך על אלף חברי הקהילה בגילאי 18-45 המשתמשים באפליקציה. הנחקרים התבקשו לענות על מגוון שאלות, בין היתר לגבי חוויית היציאה שלהם מהארון. תוצאות הסקר משקפות את הפופולריות הגואה של יציאה מהארון דרך האינטרנט, שכן כ-20% מהנבדקים בחרו לצאת מהארון באמצעות שיתוף ביוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, בלוגים, קהילות וירטואליות ועוד.

     

    עבור רובם, מדובר בשלב מקדים לפני ההכרזה הפורמלית. כאשר לא היו בטוחים כיצד הקרובים אליהם יגיבו לבשורה, הם בדקו את השטח והתנסו ביציאה מהארון במקום בטוח. כך, 64% מהנשאלים חשפו את זהותם בקבוצה סגורה לפני שיצאו מהארון באופן רשמי. המדיה החברתית, בהקשר זה, משחקת תפקיד מכריע עבור חברי הקהילה. רובם המכריע (78%) אמרו שעצם העובדה שהם יכולים להיות מי שהם באמת בקבוצות המקוונות הללו, מעניקה להם את הביטחון לצאת מהארון בעולם שמחוץ לרשת. הרשתות החברתיות, אם כן, החליפו את השיחות במפגשי ובאירועי הקהילה.

     

    לצאת מהארון מול כל גולשי יוטיוב

    אבל מעבר לקבוצות, ישנו מגוון רחב של פלטפורמות דיגיטליות שמספקות הזדמנות לצאת מהארון ברמות שונות של נראות, ויש מי שמוצא את המקום הבטוח דווקא בפלטפורמות פומביות ובאמצעות שיתוף פוסטים באינסטגרם או בפייסבוק, שהם המקבילה של ימינו להכרזת הבשורה בכיכר העיר. עבור אלו, כמובן, מחליף השיתוף ברשת את היציאה בפני החברים והמשפחה. כך למשל, כבר ב-2015 פרסמה בלוגרית איפור בשם אינגריד נלסון סרטון ביוטיוב, בו הכריזה על היותה לסבית. בסרטון צפו חבריה ומשפחתה של אינגריד, ועוד 17 מיליון אנשים.

    אישה מצלמת סלפי (צילום: Shutterstock)
    הרשתות החברתיות החליפו את מפגשי הסלון(צילום: Shutterstock)
     

    גם לשיתוף הזה יש יתרונות משלו, עבור אלו שהולכים על האופציה הפחות דיסקרטית - הוא מייתר את הצורך להכריז שוב ושוב את הבשורה, ולחזור על היציאה המפחידה מהארון בפני אנשים שונים; הוא תורם, באופן מעט פרדוקסלי, לתחושת קהילתיות מכיוון שהוא מוביל לקבלת תמיכה והזדהות בקנה מידה גדול; ואולי החשוב מכל – הוא עוזר לאנשים אחרים שנמצאים בסיטואציה דומה. "החודשים בארון היו מאד קשים, ומה שעזר לי היה לצפות בסרטונים של אחרים מדברים על החוויה שלהם", סיפרה אל מילס, נערה שהעלתה לערוץ היוטיוב שלה סרטון יציאה מהארון.

     

    אל מילס יוצאת מהארון בסרטון שהפך לוויראלי

    אל מילס יוצאת מהארון בסרטון שהפך לוויראלי

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    הדור שנולד לאינטרנט

    באופן לא מפתיע, מרבית הבוחרים לצאת מהארון באמצעות הרשתות החברתיות משתייכים לדור שנולד לתוך עידן האינטרנט. 75% מבני דור ה-Z שהשתתפו בסקר בחרו לשתף את זהותם בקבוצות פייסבוק לפני היציאה הרשמית מהארון, לעומת 55% בלבד מבני דור ה-X. בני דור ה-Z גם יוצאים מהארון בגיל צעיר יותר. הזמן הנפוץ ביותר ליציאה מהארון בקרב משתתפי הסקר היה בגילאי 16-20 (39% מהנשאלים), אולם כמעט מחצית מבני דור ה-Z בחרו לצאת מהארון כבר בגילאי 11-15. מעבר לכך, בני דור ה-Z נוטים להזדהות כלהטב"קים יותר מכל דור שקדם לו.

     

    במחקר אחר שנערך בשנה שעברה נמצא שרק שני שליש (66%) מהנשאלים מזדהים כהטרוסקסואלים באופן מוחלט, לעומת 88% בקרב הבייבי בומרז ו-85% מדור ה-X שמזדהים כהטרוסקסואלים באופן מוחלט. מידת הכרותם עם הרשת משפיעה, כמובן, גם על התכנים שהם מייצרים לצורך היציאה מהארון. אם אינגריד נלסון פרסמה ב-2015 סרטון שבו היא מדברת בפשטות אל המצלמה, הרי שאל מילס כבר השקיעה בסרטון מופק לעילא ועילא, הכולל פסקול ומגוון סצנות מרובות אנשים בלוקיישנים שונים, שניכר כי הופק מתוך חשיבה על המדיום בו הוא עומד להיות מופץ.

     

    על אף שהאינטרנט עוזר לדור הצעיר לצאת מהארון, נראה שבעתיד, למרבה השמחה, הוא כבר לא יזדקק לו. אחד מכל שלושה משתתפים בסקר העיד על כך שמעולם לא יצא מהארון באופן פורמלי, והסיבה לכך, על פי 38% מהעונים, היא שיציאה מהארון נעשתה פחות חשובה בעקבות הנורמליזציה של הלהטב"ק, שכבר אינם נתפסים כעניין חריג כבעבר. 79% מהמשתתפים, למעשה, דיווחו שהם נתקלים בפחות סטיגמה כיום מכפי שהיתה נהוגה לפני חמש שנים. וכאשר נשאלו כיצד הם חשים לגבי זהותם כלהטב"ק, התחושה הנפוצה ביותר שעלתה היתה גאווה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: Shutterstock
    לצאת מהארון בסרטון ביוטיוב
    צילום: Shutterstock
    הכרויות
    כתבו לנו
    מומלצים