שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רשת סלאח דבאח למועצה לצרכנות: "הפרסומים מכוונים למגזר היהודי בלבד"
    סמנכ"ל השיווק ברשת שלח מכתב למועצה לצרכנות ובה טען כי השוואות המחירים שהיא מבצעת אינם נוגעים לחגים שאינם יהודיים. המועצה בתגובה: "מספקים את הסל הזול ביותר לכלל הציבור"

    איציק נזרי, סמנכ"ל השיווק ברשת השיווק סלאח דבאח ובניו, שלח השבוע מכתב למועצה הישראלית לצרכנות ובו טען כי פרסומי המועצה על השוואות מחירים בין הסופרמרקטים השונים מכוונים למגזר היהודי בלבד. בכך, טען נזרי, הם מונעים ממגזרים שונים ליהנות מהתחרות ומהורדת המחירים אשר מתלווה לפרסומים אלו. "זהו שירות לציבור כולו שאינו שמור רק למגזר אחד, אבל בפועל לא מבוצע לכל הציבור. מדוע?", תהה במכתבו.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

     

    סל של תרגילים: מה חשוב לבדוק כשעושים קניות לחג?

    מחירי הפירות בשמיים: כבר לא יותר זול מחו"ל

    הרשתות גוזרות קופון? הפירות יקרים גם ישירות מהחקלאי

     

    נזרי הוסיף כי "בשנים האחרונות מיצבנו את עצמנו כרשת, שתחת קורת גג אחת מקיימת דו קיום ומועסקים בה יהודים, מוסלמים, נוצרים, אתיופים וכל מי שמרכיב את הפסיפס הישראלי. ישראלים רבים מגיעים לסניפינו ונהנים מחוויית שירות אישית ואוהבת. אנו דואגים לציין ברשת את כלל החגים אותם חוגג קהל לקוחותינו, בין אם במבצעים על מוצרים המזוהים עם החג ובין אם בהנחות למי שחוגג. אלא שלמרבה הצער, מעולם לא נחשפתי לסקירה של המועצה לצרכנות המתבצעת לקראת חגים שאינם יהודיים".

    השוואת מחירים לקראת החג? לא בכל חג (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
    השוואת מחירים לקראת החג? לא בכל חג(צילום: עופר עמרם)
      

    לדבריו, הלקוחות המוסלמים מתעניינים לפני חג כמו עיד אל פיטר בעופות ובפירות יבשים, בדיוק כפי שבימי חג השבועות מתעניינים היהודים במוצרי גבינה ובפירות טריים. בחג הסיגד המצוין בנובמבר, חג קדוש לקהילה האתיופית, מתעניינים לקוחות ממגזר זה בעיקר בקטניות, תפוחי אדמה ובשר. אך לטענתו, המועצה לצרכנות לא מפרסמת סקירה לקראת חג זה עבור הקהל האתיופי.

     

    "הגיע הזמן שהמועצה תתנהג כישראלית ותשרת את כלל הציבור. הייתי מצפה שכלל המגזרים והדתות המרכיבות את החברה הישראלית יבואו לידי ביטוי בסקירות

    שאתם מבצעים. אחרי הכול, לסקירות הקבועות ולהשוואת המחירים יש השפעה על טובת הציבור", נכתב.

     

    המועצה לצרכנות: "הבדיקות נועדו לשקף את הסל הזול ביותר לכלל הציבור"

    מהמועצה לצרכנות נמסר בתגובה: "יש בכך, לטעמנו, ללמד על ההכרה של רשת סלאח דבאח ובניו והחשיבות הרבה שהיא מעניקה לנושא צרכנות נבונה וחשיבות בדיקת סלי מוצרי הצריכה הבסיסיים שהמועצה מבצעת מדי שבוע, גם ביחס לצרכנים מקרב אוכלוסיות נוספות בחברה הישראלית. המועצה לוקחת לתשומת ליבה את פנייתו של סמנכ"ל הרשת, ותשקול בהמשך אופן ביצוע בדיקות כאלה ואחרות, תוך התאמת הבדיקה למגזרים נוספים בחברה ותשמח לפרסם ממצאיה בהתאם.

     

    "הבדיקות השבועיות לסל מוצרי צריכה בסיסיים שעורכת המועצה, נועדו לשקף לעיני כלל הציבור הישראלי את הסל הזול ביותר ברשתות השיווק הנבדקות, זאת במטרה לכוונם לרכישה מושכלת במוצרי הצריכה הבסיסיים עבור כל אחד ואחת בחברה הישראלית, ומנגד להוביל לשינוי במחיר ברשתות השיווק הנבדקות.

     

    "מיותר לציין, אך בנסיבות פנייתך זו חשוב להבהיר זאת, כי טיפולה של המועצה בפרט, כמו גם במסגרת הטיפול הרוחבי בציבור הצרכנים בישראל, אינה נעשית בהבחנה כלשהי בין המגזרים והאוכלוסיות השונות המרכיבים את החברה בישראל, אלא מתוך הסתכלות שוויונית על כלל ציבור הצרכנים במדינה.

     

    "כל זאת, תוך בחינת מענה ראוי ונכון עבור הכלל, אך בד בבד ביצוע חשיבה מעמיקה כיצד לתת מענה מיוחד למגזרים מסוימים ולמיעוטים בקרב החברה הישראלית ולהתאים המענה עבורם ועבור צורכיהם. כך נעשית כל העת חשיבה ובחינת הכלים העומדים לרשותנו להגנה על ציבור הצרכנים בישראל ולהטמעת תוכניות הסברה, בהתאמה לאוכלוסיית הערבים, החרדים והעולים החדשים".

     

    בנוגע לביצוע בדיקות המועצה של סלי מוצרי הצריכה הבסיסיים מדי שבוע, נמסר: "הכלל המנחה אותנו בהחלטה איזה גורמים אנו נדגום ונבדוק מחירי המוצרים שלהם בסל הנבדק על ידינו באותו שבוע - הוא מי מפרסם את מחירי מוצריו בהתאם לחוק קידום התחרות בענף המזון, התשע"ד-2014, בלבד.

     

    "דווקא רשת סלאח דבאח ובניו, העומדת בהוראות החוק הנ"ל, אכן גם נבדקת על ידנו, אך לצערה של המועצה לא כל הגורמים המשווקים מוצרי צריכה בסיסיים לציבור, עומדים בסל עשרות המוצרים הנבדקים על ידי המועצה ומרביתם אינם משדרים ברבים מחירי המוצרים שלהם באופן המתחייב בחוק הנ"ל, בין היתר, כאלה הנמנים על המגזר הערבי בישראל. ועל כן, נאלצת המועצה שלא להכלילם בבדיקותיה.

     

    "המועצה לצרכנות שואפת ליום בו כלל רשתות השיווק הקיימות בישראל יוכלו לעמוד בהוראות החוק הנ"ל ולשדר לציבור בישראל, ללא הבחנה או שוני בין המגזרים, את מחירי מוצריהן, על מנת שכל הציבור בישראל ייהנה משקיפות מחירים ויוכל לכלכל צעדיו בצריכה מושכלת של סל מוצרי הצריכה הבסיסיים עבורו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים