שתף קטע נבחר

לא מפחדים: עלייה בצריכה של מוצרים עתירי שומן

בשלוש השנים האחרונות ירדו המכירות של גבינות דלות שומן, שמנת חמוצה ומעדני דיאט. אחת הסיבות לכך היא טרנד הקולינריה והמעבר להעדפת מוצרים עם חלבון על מוצרים דלי סוכר ושומן

בשבועות נאכל יותר שומן: צרכנים רבים נוטשים את המוצרים דלי השומן, ונראה שהשומן במוצרים כמו קוטג' וגבינה לבנה אינו מפריע להם. כך על פי נתוני סטורנקסט, המציגים מגמה עקבית בשלוש השנים האחרונות. בנוסף, בחג הזה תמצאו יותר גבינות קשות ויקרות בסופרמרקטים.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

לעמוד בתור? כך תחסכו על גבינות לחג

מתחילת השנה: עלייה של 2.8% במכירות מוצרי החלב

טרה סגרה את מחלבת משק צוריאל ופיטרה 70 עובדים

 

לפי סטורנקסט, המכירות של גבינת קוטג' 3% שומן ומטה ירדו במצטבר ב-2019 ב-5.3%. ב-2018 הן כבר ירדו ב-11% וקודם לכן, ב-2017, ירדו ב-8.8%. גם מכירות קוטג' 5% בירידה קלה, ואילו קוטג' 9% צומח: ב-2018 מכירות קוטג' 9% צמחו ב-11%, וב-2019 עלו עד כה ב-9.6%. עם זאת, המכירות העיקריות הן עדיין של קוטג' 5%.

מכירות קוטג' 5% בירידה קלה (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
מכירות קוטג' 5% בירידה קלה(צילום: מירב קריסטל)
 

גם בגבינה לבנה התהליך דומה: ירידה של כ-10% במכירות של גבינות לבנות עם 3% שומן ומטה. מכירות גבינה לבנה 5% ירדו ב-2017 וב-2018, וכעת נמצאות בקיפאון. במקביל, קונים יותר גבינת 9%, שמכירותיה עלו ב-11% ב-2018 וב-9.6% ב-2019.

 

מעדני דיאט התרסקו ב-2018 ב-20.8% במכירות וב-12.7% ב-2019 עד כה. לעומת זאת, המכירות של מעדני קצפת בעלייה של 11%. זאת ועוד: צרכנים קונים פחות שמנת חמוצה עם אחוזי שומן נמוכים, ואילו שמנת חמוצה עם אחוזי שומן הגבוהים מ-15% מציגה עלייה של 13% במכירות בשלוש השנים האחרונות.

 

לפי לילך שולומון-כהן, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב בתנובה, אחת הסיבות לכך היא טרנד הקולינריה והמעבר להעדפת מוצרים עם חלבון על מוצרים דלי סוכר ושומן.

 

מעבר לדיאטות הללו, פורסמו בשנים האחרונות מחקרים ולפיהם לשומן תפקיד חיוני בתזונה בריאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים