שתף קטע נבחר

פרסום ראשון: מכונית הספורט אלפין A110 בדרך ארצה

ל-ynet נודע כי יבואנית רנו החליטה לשווק בישראל את מותג מכוניות הספורט "אלפין". ה-A110 שזכתה באינסוף תארים באירופה וכמעט בתואר "מכונית השנה", תנחת כאן בעתיד הלא רחוק. ביבואנית אישרו את הפרטים

שוק הרכב הישראלי עומד להתחדש במותג נוסף שללא ספק ירגש חובבי הגה. ל-ynet נודע כי חברת קרסו, יבואנית רנו ניסאן, דא'ציה ואינפינטי, החליטה לצרף לתיק הזיכיונות שלה את מותג מכוניות הספורט החדש-ישן אלפין, יצרנית רכבי הספורט הצרפתית שבבעלות רנו. מאז הושקה לאחר שנים של שמועות ושברי מידע, הפכה ה-A110 באירופה לסופר-נחשקת ומוערכת, והיא צפויה לנחות אצלנו בשנה הבאה. בהתחשב במחירה באירופה, תג המחיר המקומי עשוי לעמוד על בין 400 ל-500 אלף שקלים. בקרסו אישרו את הפרטים.

 

 

נהיגה ראשונה באלפין A110

המתחרות מגרמניה ואנגליה - פורשה קאיימן מול יגואר F-פייס

היריבה מאיטליה - נהיגה ראשונה באלפא רומיאו 4C

 

"הלקוח הישראלי צמא למכוניות כאלה. יש לנו הצלחה גדולה עם חטיבת רכבי הספורט שלנו, גם מבחינת היקף המכירות, וגם תודות למסלולי המירוץ שנפתחו בישראל בשנים האחרונות ותורמים לכך לא מעט. לקוחות שקונים את המכוניות האלה הם השגרירים הכי טובים למותג", כך אמר רועי שחורי, סמנכ"ל בקרסו ומנהל מותג רנו.

 

רועי שחורי אלפין A110 (צילום: יח
רועי שחורי לצד אלפין A110

 

שחורי הוסיף כי "מאז השקת ה-A110 באירופה קיבלנו הרבה פניות מלקוחות שרצו לרכוש את המכונית, אבל עד כה לא יכולנו לספק אותה שכן השיווק הוגבל ל-16 מדינות באירופה והביקוש שם היה גבוה משמעותית ממה שפס הייצור בדייפ, צפון צרפת, יכול היה לספק - עם זמן המתנה של שישה חודשים ללקוחות. כעת מרחיבה רנו את השיווק גם למדינות נוספות, וכך נוכל גם אנחנו לייבא אותה".

 

אלפין A110 ()
אלפין A110 המקורית והעדכנית

 

ה-A110 היא מכונית ראשונה של אלפין באלף הנוכחי, הומאז' לדגם המפורסם ביותר של יצרנית רכבי הספורט הצרפתית שנרכשה על-ידי רנו וזכתה בתחילת שנות ה-70 באינספור מרוצי ראלי. ה-A110 העדכנית הושקה בתערוכת ז'נבה לפני שנתיים, כמתחרה לפורשה קאיימן. מאז זכתה להערכה רבה, סיימה במפתיע את תחרות מכונית השנה 2019 עם מספר נקודות זהה לזוכה וזכתה גם אצלנו למחמאות במבחן בלעדי שערכנו לה.


אלפין A110 ()

היא נהנית ממשקל עצמי נמוך של 1.1 טון, כ-340 ק"ג פחות מפורשה קאיימן, תודות לשימוש ניכר באלומיניום (96%) במרכב ובמערך המיתלים (עצמות עצה מלפנים ומאחור). המנוע הממוקם במרכז מגיע מהמגאן RS העדכנית - טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.8 ליטר (252 כ"ס) המשולב בתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד. חלוקת המשקל דומה לדגמי-על אקזוטיים (56-44 לפנים-אחור) כשנקודת מרכז הכובד נמצאת בדיוק מתחת לישבן הנהג. למרות הספק צנוע יחסית למקובל כיום במכוניות ספורט, נתון המשקל יוצא הדופן מאפשר ביצועים רשמיים טובים מאוד עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, 0.4 פחות מפורשה קאיימן החזקה יותר, בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
רועי שחורי אלפין A110
צילום: יח"צ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים