שתף קטע נבחר

הערעור נדחה: בזק תשלם קנס של 8.5 מיליון שקל למשרד התקשורת

חברת התקשורת דרשה לבטל את הקנס שהוטל עליה בגין אי עמידה ברפורמת השוק הסיטונאי, אולם העתירה המינהלית שהגישה לבית המשפט המחוזי נדחתה. כעת דחה גם העליון את הערעור בנושא

בית המשפט העליון דחה היום (ב') את הערעור שהגישה בזק נגד קנס בגובה 8.5 מיליון שקל שהטיל עליה משרד התקשורת. הקנס הוטל על בזק בשל הפרות שביצעה, אשר פגעו במעבר חופשי של לקוחות בין חברות התקשורת השונות - אחת המטרות של רפורמת השוק הסיטונאי.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

משרד התקשורת יכריע אם בזק גובה יותר מדי מסלקום ופרטנר

המשימות של שר התקשורת הבא: להסדיר, להאיץ, להציל

בזק מרעידה את הפירמידה: מפחיתה עד 1.5 מיליארד שקל מ-yes

 

בזק נקנסה על ידי משרד התקשורת, בין היתר, על כך שלא אפשרה מימוש הליכי העברת מנויים באמצעות טלפון, מייל ופקס; על כך שהשלמת מעבר של מנוייה לקחה זמן בלתי סביר (יותר מיממה), ועל הפלייה בין המנויים שלה למנויי הספקיות השונות בשעות פעילות מוקד השירות הטלפוני.

דודו מזרחי, מנכ
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק(צילום: רונן טופלברג)
 

בזק הגישה עתירה מינהלית כנגד הקנס לבית המשפט המחוזי, אולם האחרון דחה את העתירה. בעקבות זאת, הגישה החברה ערעור לעליון, שכעת, כאמור, נדחה.

 

במקביל במסגרת פרשה אחרת נקנסה בזק בדצמבר 2018 על ידי משרד התקשורת בסכום המרבי שבו ניתן לקנוס את החברה - כ-11 מיליון שקל, על כך שלא מימשה את חובותיה בתחום הטלפוניה הקווית.

 

נקנסה בגלל אי מימוש חובותיה במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי  

במאי 2012 פרסם שר התקשורת דאז משה כחלון מסמך מדיניות בנושא הרחבת התחרות בתחום התקשורת.

 

בהתאם להמלצותיהן של שתי ועדות ציבוריות (ועדת גרונאו וועדת חייק) נקבע במסמך המדיניות, בין היתר, שחברות תקשורת בעלות תשתית יחויבו למכור לספקיות השירות שירותים סיטונאיים, והאחרונות יספקו את השירותים על גבי אותן תשתיות.

 

בנובמבר 2014 קבע שר התקשורת גלעד ארדן תקנות, ובהן נקבעה חובתן של חברות תקשורת בעלות תשתית לספק שירותים סיטונאיים, וכן נקבעו התעריפים המרביים בגינם. בהמשך נקבע ברישיונן של בעלות התשתית כי השירותים יוצעו משנת 2015.

 

הרפורמה נועדה להתמודד עם השלכות היעדר התחרות בשוק התקשורת הנייחת ולאפשר לספקיות שירות חסרות תשתית להתחרות בחברות בזק ו-HOT, כך שתוכלנה להציע לצרכנים סלי שירותים הכוללים, בין היתר, שירותי גישה לאינטרנט ושירותי טלפוניה. מטרתה של רפורמת השוק הסיטונאי היא, כאמור, להביא לשיפור איכות השירות המוצע לצרכנים וכן להפחית את מחירי השירותים.

 

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "ערעורה של חברת בזק בנוגע לעיצום הכספי בסך 8.5 מיליון שקל נמחק בבית המשפט העליון בהמלצת השופטים. חברת בזק ערערה על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שדחה את עתירתה על החלטת מנכ״ל משרד התקשורת להטיל עליה עיצום כספי בסך 8.5 מיליון ש"ח משום שהפרה את הוראות רפורמת השוק הסיטונאי. ללא ההתערבות הנחושה של משרד התקשורת והטיפול בהפרות אלו הייתה נפגעת הצלחת הרפורמה ויכולת המעבר של המנויים. משרד התקשורת ימשיך לפעול בכלים העומדים לרשותו לטובת הציבור, על מנת שיוכלו להנות משירותים מתקדמים תוך יצירת סביבת תחרות הוגנת.

 

חברת בזק סירבה להגיב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק
צילום: רונן טופלברג
מומלצים