שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עידן חדש: היום נערך מבחן בגרות ברכיבת קורקינט
    עשרות אלפי תלמידים נבחנו בתיאוריה, בהם לראשונה גם תלמידי י' המעוניינים באישור רכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים - "זו אחת הבגרויות היותר מלחיצות, כי זה לחיים"

    מחכים לעלות על ההגה, האופניים והקורקינט: כ-30 אלף תלמידים ערכו היום (ג׳) בכ-1,000 כיתות ברחבי הארץ מבחן בתיאוריה, אשר הועבר באופן ממוחשב וכלל סרטונים וסימולציות. ולראשונה נבחנו לא רק תלמידים שמטרתם ללמוד נהיגה במטרה להוציא רישיון על רכב פרטי, אלא גם רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בני 16 ומעלה. אלה יידרשו מתחילת חודש יולי הקרוב להצטייד באישור שעברו תיאוריה כדי לרכוב באופן חוקי.

     

    בחינת תיאוריה קורקינט (רועי רובינשטיין)
    נבחנות - לרישיון הנהיגה והרכיבה(רועי רובינשטיין)

     

    מיולי: תיאוריה חובה לאופניים וקורקינטים חשמליים

    החגיגה נגמרה: רוכבי קורקינט ואופניים חשמליים? גשו לתיאוריה

    החל מהלילה: תקנות חדשות לרוכבים על אופניים חשמליים

     

    המבחן אותו חיבר צוות היגוי מטעם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ונציגי משרדי החינוך והתחבורה, הינו חלק מהרפורמה בחינוך התעבורתי במסגרתה תלמידי כיתה י׳ ייגשו לבחינת תאוריה בבית הספר - במתכונת דומה לבגרות. זכאים לגשת לבחינה הם תלמידים שהשתתפו בכל השיעורים במהלך השנה. 

     

    בתיכון ״אמי״ת רננים״ ברעננה נבחנו היום כ-100 בנות, רובן עומדות להתחיל ללמוד נהיגה ומעטות מעוניינות באישור רכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים. עירית פלדמן, הלל כהן, שי-לי אסולין, יהל עוזרי (כולן בנות 16) ונועה קלסנר בת ה-15 (אופניים חשמליים) סיפרו ל-ynet כי הן מאמינות שהשיעורים לאורך השנה עזרו להן לא רק לצלוח את המבחן, אלא גם להבין יותר את החומר.

     

    לדברי עוזרי, ״זו אחת הבגרויות היותר מלחיצות, כי זה לחיים. שיעורי התעבורה יכלו בקלות להיות שיעורים שפחות נשים לב אליהם, אבל בגלל

    המבחן הם הפכו למשמעותיים יותר, זו ממש בגרות והיא עוזרת לנו להוציא רישיון״. אסולין חברתה הוסיפה כי ״זה מקצוע שיעזור לי תמיד, וזה טוב גם לידע כללי. היום למשל כשאני נוסעת עם אבא שלי והוא עושה משהו, אני מבינה למה״. חלדברי פלדמן, ״בסופו של יום יהיו רק כמה שאלות במבחן. אבל העובדה שלמדנו לאורך השנה גורמת לנו להבין דברים ולא רק ללמוד בכדי לעבור את התיאוריה״.

     

    קלסנר, הצעירה מביניהן אשר נדרשת לתיאוריה לטובת רכיבה, מאמינה שהמבחן יכול לעזור לה מעבר להוצאת הרישיון. ״לאנשים כמוני שרוצים לרכוב על אופניים המבחן חשוב. אני רוכבת עם קסדה, אבל אני רואה ילדים בעיר שלא עושים כך. ילדים חייבים לציית לדברים האלו כמו שאני מציית. אני חושבת שאחרים פחות מודעים לסכנות שיש בכביש. אולי זה בגלל שאמא שלי הראתה לי סרטונים שמראים מה קורה לאנשים שלא חבשו קסדה. אני חושבת שזה היה טוב שמלמדים את זה בבית הספר וככה יותר קל ללמוד״.

     

    לדברי מנכ״לית הרלב״ד, עו״ד רחלי טבת ויזל: ״מדובר במהלך משמעותי שעיקרו העמקת הידע בתחום התעבורה וההתנהגות הבטוחה. נוכח הצלחת הפיילוט, המהלך יורחב בשנה הבאה לכלל כיתות י׳. המבחן השנה הינו ממוחשב וכולל תכנים חדשים ורלוונטיים וכגון אופניים וקורקינטים חשמליים והיסחי דעת בשל הסמארטפון. ככל שנקדים לשלב את נושא הבטיחות בדרכים גם בקרב הנוער, כך גם נוכל להשפיע יותר״.

     

    שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך הוסיף: "משרד החינוך מחויב ליצירת תשתית לשינוי תרבות הנהיגה בישראל, ולקידום הזהירות בדרכים. כחלק מלימודי החינוך התעבורתי, התחלנו ליישם לימודי תיאוריה בבתי הספר, שכוללים את כל שנדרש להתנהלות בטוחה בדרכים: עייפות בנהיגה, התמודדות עם לחץ חברתי, סכנות השימוש באלכוהול ובסלולר, וכן גם סכנות השימוש באופניים חשמליים. נרחיב את התכנית עבור כל תלמידי שכבת י', כי זה בנפשנו - התנהגות בטוחה בכביש מתחילה בחינוך".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רועי רובינשטיין
    נבחנות לרישיון הנהיגה והרכיבה
    רועי רובינשטיין
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים