שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    השבוע הגורלי של שדה דב: "אין הצעה רלוונטית שתמנע את הסגירה"
    "צאו לדרך עם תוכנית הדיור, זה ייקח גם ככה ארבע שנים. למה לגרום לפיקוח נפש של תושבי אילת?", שאל ראש עיריית אילת. נציגת בעלי הקרקעות השיבה באולפן ynet: "אילת לא תקרוס ולא תתפרק. ההצעה שמונחת על השולחן לא מתקרבת ולא יכולה לתת לנו את המענה"

      

     

     

    בשבוע הבא אמור להסגר שדה דב, אך עדיין ייתכן שינוי של הרגע האחרון. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי התעמת הבוקר (יום א') באולפן ynet עם עו"ד רחל זכאי, אחת הממונות על ניהול קרקעות הגוש הגדול, שמייצגת את בעלי הקרקע.

     

    "אם לא הייתי מאמין בצדקת המאבק שלנו לא הייתי כאן" אמר הלוי. "המאבק הזה הוא החשוב ביותר מאז היותי ראש עיר. אני מאמין באמונה שלמה שבסיכומו של מאבק הצדק ייצא לאור ויתנו מענה ראוי לתושבי העיר אילת. אני בעד שבעלי הקרקעות יקבלו כל מה שהם רוצים. צאו לדרך עם התוכנית שתיקח גם ככה לפחות ארבע שנים. במקום לגרום לפיקוח נפש של תושבי אילת, תאפשרו לנו את התווך הזה, המדינה תחליט שיש חלופות ראויות לתושבי העיר אילת והכול בסדר".

    הפגנה כנגד סגירת שדה דב (צילום: אוהד צויגנברג )
    הפגנה נגד סגירת שדה דב בשבוע שעבר בירושלים(צילום: אוהד צויגנברג )

     

    מאיר יצחק הלוי בשביתת רעב נגד סגירת שדה התעופה שדה דב (צילום: מוטי קמחי)
    ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי(צילום: מוטי קמחי)

    עו"ד רחל זכאי הגיבה ואמרה כי "אילת לא תיסגר, לא תקרוס, ולא תתפרק אם וכאשר שדה דב ייסגר. צריך לזכור ששדה דב זה בסך הכל קצה אחד של הדרך מאילת לתל אביב, וכשמדברים על הקושי הגדול שיווצר ככל שיווצר, מקום של כבוד בעניין הזה יש לראש עיריית אילת שהוציא את שדה התעופה אילת מתוך העיר".

     

    זכאי הוסיפה: "הנושא של שדה דב הוא לא רק הבעיה של אלפי בעלי הזכויות שאנחנו מייצגים. מה שעומד על כף המאזניים זו התנהלות בלתי סבירה גם של הממשלה וגם של הכנסת. בסופו של דבר נדמה לי, כולנו, נצטרך לשאול את השאלה, מה בבסיס השקשוקה הזאת שמביאה אותנו למצב שאנחנו היום".

     

    "כשאנחנו חתמנו הסכם ב-2007 עם המדינה, לוחות הזמנים נקבעו אחר כך על ידי הממשלה פעם ראשונה, על ידי בג"ץ פעם שניה, ובחקיקת הכנסת רק לפני שנתיים עם ניסיון תיקון שלא עלה יפה מבחינתם והותיר את התאריך של 1.7 בעינו. 

     

    הלוי פנה לזכאי ושאל: "עדיין לא קיבלתי תשובה איזו בעיה יש עם המתווה המוצע? מה פשר ההתנגדות לתכנית?

     

    זכאי השיבה: "הכל מאוד פשוט. גם בהנחה שלא עליי מונח הנטל לדאוג לכלכלת המדינה, ורק לבעלים הפרטיים, תשובתי פשוטה בתכלית – שום הצעה, גם זו שמונחת עכשיו על השולחן, לא מתקרבת ולא יכולה לתת לנו את המענה במסגרתה".

     

    בשבוע שעבר קיימה ועדת הכספים של הכנסת דיון בנושא, ובו הביעו רוב חברי הכנסת התנגדות לסגירה הצפויה ב-1 ביולי. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי "במדינה נורמלית לא ניתן לאפשר את המציאות שעיר נמצאת בקצה של המדינה כשהיא מוקפת בין ירדן סוריה וסעודיה. גם אם יוחלט לסגור, ייקח שנים עד שיבנו שם ולא מחר. זו מדינת חלם. עד שיבנו אולי נגיע להסכמות ונמנע מתושבי אילת סבל רב".

     

    שר התחבורה החדש, ח"כ בצלאל סמוטריץ' שנכנס היום לתפקידו באופן רשמי, הכריז שיפעל למנוע את סגירת השדה.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אוהד צויגנברג
    הפגנה נגד סגירת שדה דב מול בית רה"מ
    צילום: אוהד צויגנברג
    מומלצים