שתף קטע נבחר
הבלתי מדולגות

חצופה: נועה קירל כובשת את מדד הפרסומות

פרסומת לסמסונג שהיא בעצם קליפ לשיר של נועה קירל הצליחה לטפס עד למקום הראשון במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש מאי. וגם: ההמשכונים של מקדונלד'ס, להקת שלווה, ההצלחה של גל גדות והלהיט החדש של אליאנה תדהר. אלה הפרסומות שלא הסכמנו לדלג עליהן

בשיתוף YouTube

 

עולם הפרסום והשיווק מוכרח להיות תמיד כמה צעדים קדימה: צרכנים הופכים עם הזמן מודעים יותר לדרכים השונות שבהן פרסומות מוגשות - ולכן מעדיפים לקבל את הפרסום שלהם עטוף בחוכמה וביצירתיות. פרסומת שלא מרגישה כמו פרסומת. דרך אחת לעשות זאת, היא באמצעות שילוב אורגני ככל האפשר של המותג בתוך הפרסומת. כמה דוגמאות טובות לכך אפשר לראות במדד הפרסום של YouTube ו-ynet לחודש מאי.

 

מדד הפרסומות ()

את המקום הראשון במדד החודשי קוטפת נועה קירל, בפרסומת שהיא בעצם קליפ לשיר שלה. למעלה מ-6.5 מיליון צופים וצופות נדבקו למסך לכבוד הקליפ לשיר "חצוף" של קירל, ששילב בתוכו באופן אורגני שימוש בסמארטפונים מסדרה A של חברת סמסונג - שגם הפיקה את הקליפ. "הרעיון היה להשיק את סדרת מכשירי גלקסי A החדשה בישראל באופן מדויק וממוקד לקהל המטרה, שהם הצעירים מובילי הדעה של היום", אומר רונן סלם, סמנכ"ל שיווק סמסונג ישראל. "מכאן החיבור המתבקש שלנו היה לנועה קירל, שגרירת נבחרת "We Are Samsung" והכוכבת הכי גדולה בקרב קהל היעד של הצעירים.

 

"מדובר לא רק בקמפיין פרסומי, אלא בקמפיין בעל משמעות, כזה שרוצים להתחבר ולהשתייך אליו. החיבור נוצר באמצעות הרצון להיות חלק מעולם תוכן מעניין ונחשק, חיבור למהלך מוזיקלי אמיתי. הקליפ צולם כולו בלונה פארק בתל אביב, המקום הכי צבעוני שיש, משעות הבוקר ועד הלילה. באמצעות הוויזואליה הצלחנו להמחיש מיהו 'דור המילניום', שאליו משתייכת קירל. מדובר בדור שחי בצמוד למסך ולאורך כל היום משתף, מצלם, מעלה בלייב את החוויות שלו, משתמש באימוג'ים והכל באמצעות הסלולר".

 

 

אל המקום השני התברגה מקדונלד'ס ישראל, עם המשכונים לקמפיין שכבר הפך לאגדה. חודש מאי היה גם חודש האירוויזיון בישראל, ובהתאם השיקה הרשת סדרה של המבורגרים בהשראת בירות אירופאיות. אחרי הלהיט "אח יקר צובר" שהתקשינו להפסיק לזמזם, מגיע להיט ההמשך "שתי טיפות אירופה" - ובמקדונלד'ס מפנקים עם לא פחות מ-12 סרטונים שונים. נראה אתכם מצליחים לדלג.

 

 
במקום השלישי במדד החודשי - קמפיין חברתי של בנק הפועלים בכיכובה של אחת הלהקות הכי אהודות בישראל בחודשים האחרונים, להקת שלווה. יחד עם החברה למתנ"סים ו-YouTube נבנה כאן קמפיין מיוחד שמדגים בצורה הכואבת ביותר את תוצאות הסקר, לפיו 9 מתוך 10 הורים לא מוכנים שילדיהם ישולבו במסגרות עם בעלי מוגבלויות. בהתאם, נוצר סרטון הסברה מיוחד שהופיע עבור כל 9 מתוך 10 משתמשים שחיפשו את הקליפ של שלווה, והניעו אותם לחתום על "אמנת השילוב". יותר מ-500 אלף חתימות כאלה הושגו במהלך חודש מאי, וזה המדד הטוב ביותר להצלחה והשפעה.
 
 
במקום הרביעי - קלף מנצח. נסו למצוא ישראלי שמדלג על פרסומת בכיכובה של וונדר וומן - בשבילנו תמיד גל גדות. הפעם הכוכבת נרתמה לטובת קמפיין של חברת הוט, שביקשה להביא לידי ביטוי את ההצלחות הבינלאומיות שלה בתחום התוכן המקורי. ומי יותר בינלאומית מהכוכבת הכי גדולה שיצאה מפה? הקמפיין כולו גרף כמעט 2 מיליון צפיות והוכיח שגל היא כוח שבלתי אפשרי להתעלם ממנו.
 
 
את המדד החודשי סוגרת חברת דלתא, עם להיט המשך ל"זה לא פיג'מה", גם הוא בכיכובה של אליאנה תדהר. הפעם במקום פיג'מות הקמפיין עוסק במאצ'תונים - פריט הלבשה תחתונה שאמור לשדרג את הגבר הישראלי. כל מי שבילו אי פעם בחדר כושר - ודאי יזדהו עם הסצינות המוצגות בפרסומת, שמביאה בצורה הומוריסטית חוויות מיוזעות. "הוא לא מתלונן", שרה אליאנה, והאמת שגם אנחנו. לא מתלוננים ולא מדלגים.
 
 
מדד הפרסומות של YouTube ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

 

בשיתוף YouTube

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אילוסטרציה: Shutterstock
לא מדלגים. המדד החודשי
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים