שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לא רק חוסר שינה: 6 סיבות אפשריות שגורמות לכם להיות עייפים

    חיי היומיום מורכבים ממחויבויות שונות שנדמות כאינסופיות: הורות, עבודה, משימות תובעניות ולו"ז צפוף הגורם לעייפות גדולה גם בשעות היום. כך תזהו את הסימנים לעייפות ומה מקורם

    חיי היומיום שלכם מורכבים ורויים במתח. רשימת המשימות שעליכם לבצע נראית לעיתים אינסופית.

     

    לוח הזמנים צפוף, קריירה, לימודים, הורות, זוגיות, רווחה ופנאי ושלל משימות בכל תחומי החיים, דורשים את האנרגיה שלכם, ואתם צריכים לתת את המקסימום.

     

    קצב החיים המודרני הוא מהיר ותובעני ועשוי בסופו של דבר, לתת את אותותיו על גופיכם. כך תצליחו לנהל שגרה בריאה.

     

    אבא עייף (צילום: shutterstock)
    קצב החיים התובעני מפריע להתרכז. כך תטפלו(צילום: shutterstock)

     

    קיראו עוד:

    עייפים כל הזמן? שמונה הסיבות לכך – ופתרונות

    עייפים כל הזמן? ניהול ערנות באמצעות תזונה נכונה

    עייפים אחרי ארוחת הצהריים? אולי אתם סובלים מסינדרום PLD

     

    6 טיפים לטיפול נכון בעייפות:

     

    1. הגוף שלכם זקוק להזנה ראויה, כדי להיות במיטבו -  תזונה קלוקלת, דלה ברכיבים חיוניים וכזו שאינה מזינה דיה תמנע מהגוף שלכם,  את האנרגיה הדרושה להתמודדות עם הלו"ז שלכם.

     

    הקפידו לצרוך תזונה מגוונת, מאוזנת, בריאה ועשירה בירקות ופירות.

     

    2. ליקויים בשינה או שינה שאינה איכותית - חוסר בשינה או שינה שאינה איכותית יובילו למצב של עייפות מתמשכת ובלתי מסופקת, לילה אחרי לילה, במשך תקופה ארוכה.

     

    3. חוסרים של ויטמינים ומינרלים בגוף - יפגעו בתפקוד תקין של מערכות הגוף שלכם וישפיעו על רמת האנרגיה. לעיתים, על אף צריכת תזונה הולמת ועקב ליקוי בספיגת מרכיבי המזון או ליקוי בניצול נוטריאנטים בגוף, עשויים להימצא בגופכם חוסרים של ויטמין B12, ברזל, חומצה פולית (תוכלו לבדוק זאת בבדיקות דם).

     

    הזינו את הגוף במזון מגוון ומאוזן, הימנעו מסוכרים מרובים (צילום: shuttrstock) (צילום: shuttrstock)
    הזינו את הגוף במזון מגוון ומאוזן, הימנעו מסוכרים מרובים(צילום: shuttrstock)

     

    4.  רגישות "נסתרת" לרכיבי מזון בתפריט היומי שלכם - כך על-פי האסכולה של 'רפואה משלימה'.  רגישות זו עשויה להשפיע על תפקודים פיזיולוגיים שונים בגופכם, החל מתופעות במערכת עיכול וכלה ברמת האנרגיה שלכם.

     

    הסירו מזונות החשודים כמעודדי פעילות חיסונית "שקטה" בגוף, כגון: חלב, חיטה, גלוטן, תירס, סויה, ביצים, דגים, שומשום, ואגוזים.

     

    5. שיבושים בתפקוד פעילות בלוטת התריס - במצבים תת-קליניים שבהם בלוטת תריס אינה מתפקדת באופן אופטימאלי, ייתכן שתחושו עייפות מתמשכת, שאינה חולפת במנוחה.

     

    ייתכן שיתלוו לכך תופעות נוספות הקשורות להאטה בתפקודים נוספים בגוף, שעשויים להתבטא במשקל בלתי-מאוזן, נשירת שיער, חוסר פריון, חוסר איזון הורמונאלי, עצירות ועוד.

     

    6. עומס של חומרים מזיקים - החומרים יכולים להימצא במזון או בסביבה המודרנית שלכם.

     

    הם חודרים לרקמות הגוף ומשפיעים על תפקודיו, ועשויים  להשפיע גם על רמת האנרגיה והעירנות.

     

    חומרים משמרים, כימיקלים, זיהום אוויר, חומרי פלסטיק, קוסמטיקה ועוד, מפריעים לגוף לתפקד באופן אופטימלי. 

     

    תרופות מרשם משפיעות על תפקוד מנגנוני הגוף ועשויות לחולל תופעת לוואי של עייפות מתמשכת.

     

     אל תזניחו את הבעיה וטפלו במקור הרלוונטי למקרה שלכם, כי גם לכם מגיע להצליח, לפרוח, לשגשג וליהנות מאיכות חיים.

     

    הכותבת היא אפרת בר לב, נטורופתית, מטפלת ברפואה פונקציונלית, ומייסדת מרכז השתלמויות למטפלים ברפואה משלימה.

     פרטים באתר:

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    חיי היומיום שלנו מלאים בלחצים. כך תטפלו
    צילום: shutterstock
    צילום: פוינט אוף יו
    אפרת בר לב עייפות לכתבה!
    צילום: פוינט אוף יו
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים