שתף קטע נבחר

האם חברת היינאן תצמצם פעילות בישראל?

האם חברת התעופה הסינית שנכנסה לשמי ישראל בסערה ועם הבטחה גדולה שהסינים באים, מורידה הילוך? "עיצומי אנשי משרד החוץ גורמים לנו לנזקים עצומים, עצירת הזמנות של אנשי עסקים וביטולי כרטיסים", אומרים בחברה. התפוסה הממוצעת צנחה מ-87% ל-60%

אחרי שהודיעה על סגירת הקו לגוואנגז'ו בינואר האחרון, חברת התעופה היינאן איירליינס שוקלת כעת לצמצם את תדירות טיסותיה בין סין לישראל. זאת בשל נזקים כבדים שנגרמים לה נוכח העיצומים שנוקטים אנשי משרד החוץ בנציגויות (שגרירות וקונסוליות) בסין.

מטוס האניאן היינאן איירליינס (מטוס האניאן היינאן איירליינס)
האם החברה הסינית תתחיל להוריד הילוך בקו לישראל?(צילום: דני שדה)

קבוצות מאורגנות שמגיעות לישראל מקבלות אשרות באמצעות משרד הפנים. אולם נוסעים שמגיעים באופן עצמאי ובכלל זה אנשי עסקים, נדרשים לקבלת אשרה אשר מונפקת בשגרירות ובקונסוליות של ישראל בסין. שם כאמור, יש עיצומים.

הגידול בתיירות מסין נעצר בשל עיצומי משרד החוץ (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
הגידול בתיירות מסין נעצר בשל עיצומי משרד החוץ(צילום: דני שדה)
  

ל-ynet נודע כי החברה הסינית שמפעילה לישראל תשע טיסות שבועיות מבייג'ין, שנגחאי ושנזן סופגת בשבועות האחרונים ביטולים של כרטיסי טיסה מצד אזרחים סינים שלא יכלו לקבל אשרות כניסה לישראל, וכן חווה עצירה כמעט מוחלטת בהזמנות. זאת כאשר נכון לעת זו לא נראה כל פיתרון למשבר.

 

ני האו היינאן: נחיתה היסטורית משנגחאי

 

 

הקו הישיר לסין שישמח את חובבי הפנדה

שוברים את השוק: היינאן מציעה טיסות לשנג'ן ב-396 דולר

 

החל מיוני ירידה בכמות הנוסעים מסין לישראל

לפי גורמים בהיינאן, החברה מתקשה לקבל את חוסר הוודאות וחוסר היציבות המסחרית שנובעים מהעיצומים, בזמן שישראל - גם בימים רגילים מהווה יעד מאתגר במיוחד בשוק הסיני שרגיש מאד לאירועים ביטחוניים מחד ולמחיר המוצר.

צוות היינאן ומנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי לאחר הטיסה הראשונה משנגחאי לנתב"ג ()
צוות היינאן ומנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי לאחר הטיסה הראשונה משנגחאי לנתב"ג
 

יתרה מכך, על פי גורמים בהיינאן, העיצומים במשרד החוץ הופכים לאט לאט לתקרית דיפלומטית של ממש בין שתי המדינות והחשש הוא כי הימשכות העיצומים תוביל בסופו של דבר לביטול אחד מקוויה של החברה לישראל.

 

יצוין כי על פי נתונים שמסרו גורמים בחברה, תפוסת המטוסים בקווים מסין לישראל עומדת בתקופה זו ועד סוף אוגוסט על 60 אחוזים. זאת כאשר באותה תקופה בשנה שעברה התפוסה עמדה על 87 אחוזים.

 

מהיינאן אירליינס ישראל נמסר בתגובה: "אנו עוקבים בדאגה רבה אחר השביתה במשרד החוץ. אנו עסוקים מאוד בימים אלה בהסברת המצב הפוליטי בארץ למטה החברה בסין בנסיון להרגיע את הרוחות ולהרוויח זמן. אנו מצרים על כך שהשביתה ונזקיה לא זוכים לטיפול הראוי ולחשיפה תקשורתית בישראל.

דרימליינד של חברת היינאן ממריא מנתב
דרימליינד של חברת היינאן ממריא מנתב"ג(צילום: דני שדה)
 

מדינת ישראל משקיעה מאמצים ומשאבים גדולים במטרה להגדיל את תנועת התיירים ואנשי העסקים הסינים לישראל ומצער לראות כיצד כל המאמץ האדיר הזה עלול לרדת לטמיון. היינאן אירליינס גאה מאוד בתפקידה המרכזי בהנגשת ישראל לתייר הסיני ותמשיך לפעול ללא לאות לקרב בין ישראל לסין כל עוד יתאפשר הדבר".

 

עם זאת, יצוין כי במחצית הראשונה של 2019 טסו בקו בין ישראל לסין, כ-133 אלף נוסעים בטיסות ישירות. מדובר בגידול של 26.7%. עוד מתברר, מנתונים של משרד התיירות כי בתקופה זו הגיעו לישראל 84 אלף תיירים מסין. נתון המשקף גידול של 99% בהשוואה לחודשים ינואר-יוני 2018. כלומר עד העיצומים שהחלו ביוני האחרון היה נראה כי ביקוש התיירות בקו הזה רק הולך וגדל.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
היינאן שוקלת לצמצם פעילותה בישראל
צילום: shutterstock
מומלצים