שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    שנה בלי דו"חות מהירות: נהגים שתועדו לא ישלמו
    בעקבות פארסת מצלמות המהירות: המשטרה קבעה כי עשרות אלפי נהגים שתועדו מיוני 2018 כשהם נוסעים במהירות מופרזת לא יצטרכו לשלם, וגם לא יעמדו לדין. מהיום: מתחדשת האכיפה באמצעות מצלמות א'3. המשטרה: "חוזרים לאכיפה ממוקדת, למען הצלת חיי אדם"

     

     

    עשרות אלפי נהגים שתועדו על ידי מצלמות המהירות בשנה האחרונה, מאז יוני 2018, לא יצטרכו לשלם דו"חות. כך הודיעה היום (ג') המשטרה, בעקבות פארסת מצלמות המהירות. מהיום יחלו מצלמות א'3 נייחות לתעד מחדש נהגים - וגם הדו"חות יחלו להישלח.

     

    שאלת אמינות מצלמות המהירות עלתה לראשונה בעקבות פסק דין של בית משפט השלום בעכו, שקבע כי הן אינן אמינות. בעקבות כך הפסיק אגף התנועה לשלוח דו"חות לנהגים, אך המצלמות המשיכו לתעד נסיעה במהירות מופרזת. היום הודיעה המשטרה כי בתיאום עם הפרקליטות החליטה לא לשלוח לנהגים שתועדו מיוני 2018 דו"חות מהירות. עם זאת, וכפי שכבר הודיעה בשבוע שעבר, מעתה תחודש האכיפה באמצעות המצלמות הנייחות.

    ארכיון מצלמת מהירות צומת רמות ירושלים (צילום: אוהד צויגנברג)
    חוזרות לתעד. מצלמת א'3(צילום: אוהד צויגנברג)
     

    היום אמר נצ"מ אלברט אסרף, ראש מחלקת מחקר ופיתוח באגף התנועה, כי אין שינוי במצלמות עצמן וכי יש בידיהם חוות דעת מקצועיות של הטכניון, מכון התקנים, הזכיין, החברה שמייצרת את המצלמות ושל המשטרה עצמה שערכה בדיקות למצלמות כי הן אמינות.

     

    "ההחלטה התקבלה מתוך כוונה ליישר קו ולא להעסיק את בית המשפט בנושא אמינות המצלמות", אמר אסרף. "החל מהבוקר המשטרה שבה להנפיק דו"חות לנהגים שנקלטו במצלמות בגין עבירות מהירות. טרם הוחלט כיצד לנהוג בנהגים שקיבלו הודעה על ביצוע עבירת מהירות לפני יוני 2018. המשטרה והפרקליטות יחליטו בקרוב אם להמשיך את ההליכים נגדם או לבטל את הדו"חות".

      

     

    בישראל 166 עמדות מצלמות א'3 ורק 100 מצלמות מאוישות. לפי אגף התנועה, במקומות שבהם מצלמות רואים שיש ירידה של 9 אחוזים בעבירות חמורות, בנהיגה במהירות מופרזת ועבריינות כביש. "מהבוקר אנחנו חוזרים לאכיפה ממוקדמת, אכיפה יסודית, לרבות משלוח דו"חות לנהגים. נאכוף בנחישות עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש למען הצלת חיי אדם. האכיפה לא חשובה לנו, מה שחשוב לנו זאת ההרתעה והצלת חיים", הוסיף אסרף וציין כי 21% מתאונות הדרכים הקשות נובעות ממהירות מופרזת.  

     

    עו"ד תומר גונן, שייצג את הנהגים בבית משפט השלום בעכו, אמר בתגובה: "עם כל הכבוד לבדיקות שהמשטרה טוענת שיש בידה, חשוב לציין שמרבית הגורמים שנותנים את חוות הדעת הם אותם גורמים שגם קודם טענו שהמצלמות תקינות, אולם התברר שלא נעשו כל הניסויים ולכן מידת האמינות של הבדיקות מוטלת מאוד בספק. המדינה התחייבה לבצע מחקר מקיף שיבחן את יעילות המצלמות במניעת תאונות דרכים ומחקר כזה לא נערך עד היום ולכן הסיבה להפעלת המצלמות שוב היא ככל הנראה כלכלית בלבד".

     

    ביוני 2018 המשטרה השעתה את חלוקת הדו"חות ממצלמות המהירות הנייחות. המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, הורה אז לערוך בדיקה מקפת לכל מצלמות המהירות הנייחות של אגף התנועה. ההחלטה התקבלה בשל טענות חוזרות של בתי משפט ושל אזרחים לאי-דיוקים שגרמו לאזרחים לשלם דו"חות בסכומים לא מוצדקים, ודו"חות על עבירת מהירות מופרזת שתועדו במצלמות - עוכבו במשטרה עד לבדיקת מהימנות המצלמות. למשך תקופה קצרה בנובמבר הנהגים חזרו לקבל דו"חות, אך מאז נשלחו אליהם רק הודעות על כך שהם נתפסו במצלמה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים