שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    סטימצקי הבטיחה: כל האתר ב-20 שקל - הצרכנים זועמים

    הרשת יצאה במבצע: כל הפריטים באתר ב-20 שקל בלבד, בהגבלה ל-4 פריטים, לארבע שעות בלבד. רק שצרכנים טוענים שחלק מהספרים והמשחקים נעלמו מהאתר "לכבוד" המבצע, קטגוריית הצעצועים הוחרגה מהמבצע והאתר קרס שעתיים לפני תום המבצע מה ששיבש את הליך הקנייה ואישורי הרכישה. סטימצקי מפצה: "נשלח קוד הטבה למימוש המבצע"

    "כל הפריטים באתר סטימצקי ב-20 שקל בלבד", בתנאי שתצליחו לקנות באתר שקורס לסירוגין ולא כולל חלק מהפריטים: רשת הספרים יצאה במבצע באתר האינטרנט שלה שהיא כנראה לא התכוננה אליו כראוי, שכן האתר קרס. בנוסף – צרכנים התלוננו שחלק מהפריטים באתר "הועלמו" לכבוד המבצע.

     

    באליגם קרסה: גלית צריכה להזמין שוב חופשה ב-18 אלף שקל

    משלוח תוך 30 דקות: הרחפן החדש של אמזון

    הנה זה מתחיל: אלקטרה צריכה תמכור לישראלים באמזון

     

    סטימצקי שלחה הודעות ללקוחות לפיהן כדאי להם לבטל את התוכניות שלהם הערב (ד'), שכן הרשת חוגגת יום הולדת 20 ויוצאת במבצעים ב-20:00. בשעה היעודה נחשף המבצע: הרשת הכריזה שכל הפריטים באתר האינטרנט שלה יימכרו ב-20 שקל בלבד, בהגבלה לארבעה פריטים, לארבע שעות בלבד - עד חצות.

    סטימצקי (צילום: ישראל הדרי) (צילום: ישראל הדרי)
    סטימצקי(צילום: ישראל הדרי)
     

    ברם, לא כל הפריטים באתר הוצעו ב-20 שקל, בניגוד להבטחה. למשל, מי שגלש לקטגוריית הצעצועים, הבחין שממש מתחת להצהרה השיווקית הזאת, נכתב באתר שקטגוריית הצעצועים אינה משתתפת במבצע והיא נעלמה לחלוטין, מה שמעורר חשש שההבטחה "כל הפריטים ב-20 שקל" – עלולה להטעות. גם לגבי קטגוריית ארכיטקטורה נכתב שאינה משתתפת במבצע, למרות שכאמור – ההבטחה ללקוחות היתה שכל הפריטים באתר יימכרו ב-20 שקל.

      (צילום מסך)
    לא כל הפריטים באתר הוצעו ב-20 שקל, בניגוד להבטחה(צילום מסך)
     

    בנוסף צרכנים התלוננו שחלק מהמשחקים נעלמו לכאורה מהאתר וכן שכותרים רבים נעלמו, בין היתר התלוננו על היעלמות לכאורה של ספרים לפעוטות, ספרים של מארק מנסון, ניקולס ספארקס ואחרים.

     

    קובי כתב: "אמרתם כל האתר וכשנכנסים לקטגוריית היסטוריה כללית למשל יש רק ארבעה כותרים. כשנכנסים לפילוסופיה והגות יש כותר אחד בלבד... בקיצור, חסמתם את רוב הכותרים באתר והשארתם ממש מעט מאוד כותרים.."

       (צילום מסך)
    האתר קרס. לקוחות זועמים(צילום מסך)
     

    צרכנים רבים התלוננו על כך בעמוד הפייסבוק של הרשת וכן טענו שהרשת מחקה את התגובות שלהם. בנוסף, טענו שהליך הרכישה אורך למעלה משעה משום שהאתר קורס לסירוגין ושאין להם אינדיקציה שהזמנות שערכו אכן נקלטו שכן לא קיבלו מספר הזמנה או מספר אישור. כשעתיים לפני תום המבצע, האתר קרס לחלוטין, למשך למעלה מחצי שעה כשאחרי כן עלה וקרס לסירוגין.

       (צילום מסך)
    בסטימצקי מוחקים תגובות?(צילום מסך)
     

    עקב כך לקוחות נתקלו בבעיות בתשלום. מירי כתבה: "עשיתי הזמנה הכנסתי את כל פרטי התשלום, סל הקניות התרוקן, לא קיבלתי אישור הזמנה ומצד שני כשניסיתי להזמין מחדש, האתר כותב לי שאני לא יכולה, כי יש ארבעה פריטים". צרכנים אחרים כתבו לסטימצקי שקיבלו אישור על הרכישה באתר, אך לא קיבלו אישור על כך במייל.

     

    לקוחה בשם ענת סיכמה את הפיאסקו: "אחרי כמעט שלוש שעות באתר וחוסר אפשרות להשלים את ההזמנה אני הולכת לישון. חיסכון של כמה עשרות שקלים עלה לאלפי אנשים בשעות מתסכלות מול המחשב. כמה חבל סטימצקי'.

     

    האתר היה במצב קריסה עד חצות. עקב כך, הרשת האריכה את המבצע עד 2:00 והאתר חזר לפעול, אך גם אז רבים לא הצליחו לקנות באתר שכן הרכישה נתקעה בשלב אישור התשלום.

     

    "שרתים נפלו, כפי שקרה באתרים גדולים במהלך מבצעים"

    בסטימצקי החליטו להציע ללקוחות שלא הצליחו להשלים רכישה במסגרת המבצע, רכישה מחודשת באמצעות
    המייל או שירות הלקוחות, אך גם פה יש תקלות: לקוחות מתלוננים שהקו בשירות הלקוחות - מנותק.

     

    מסטימצקי נמסר בתגובה: "סטימצקי יצאה במבצע בהפתעה לרגל חגיגות יום הולדת לאתר, במהלכו פתחנו באתר מבצע ייעודי למשך ארבע שעות, הפריטים שהשתתפו במבצע היו פריטים מובילים ורבי המכר החדשים ביותר. לאור מספר כניסות חריג בגודלו, של מאות אלפי אנשים, האתר קרס. לא ציפינו למספר כל כך חסר תקדים של כניסות בזמן תחום של ארבע שעות, ולכן השרתים נפלו, כפי שקרה באתרים גדולים בעולם במהלך מבצעים גדולים. לאט לאט הצלחנו להעלות את האתר חזרה, והארכנו את המבצע בשעתיים נוספות .

     

    "לקוחות שחוו תקלות באתר ולא הצליחו לממש את המבצע - מוזמנים לפנות אלינו לשירות הלקוחות בטלפון: 1-700-706-600, או במייל: Customerservice@steimatzky.co.il ואנו נאפשר להם לממש את המבצע. אנחנו מודים לקהל לקוחותינו על התגובות הנהדרות שקיבלנו, ומביטיחים להמשיך להפתיע בכל פעם מחדש".

     

    מנכ"ל המועצה לצרכנות, עופר מרום, מסר: "חוק הגנת הצרכן מחייב גילוי מפורט של המוצרים הכלולים במבצע והמוצרים שאינם כלולים בו. הצגת מבצע ללא סייג לפיו הוא תקף על כל האתר, כאשר בפועל נחסמה הגישה לענפים ומוצרים רבים, מעלה חשש להטעיית הציבור. מבחינה לשונית, המבצע חל על כל סוגי המוצרים שניתן לרכוש בפועל, אולם הצרכן שנחשף לפרסום המבטיח הנחה על כל האתר ללא גילוי נאות בדבר צמצום האתר עצמו, מוטעה לחשוב שהוא יכול לרכוש את כל המוצרים שהיו באתר. הנזק לציבור הוא כפול: ראשית, נגרם נזק למי שנכנס לאתר לביצוע רכישה כאשר בפועל לא הייתה אפשרות לרכוש את המוצרים בהם היה מעוניין, שנית, צרכנים שהיו מעוניינים לרכוש מוצרים שהוצעו בהנחה לא יכלו לעשות זאת בשל קריסת האתר אשר סכלה הלכה למעשה את המבצע".


    פורסם לראשונה 24/07/2019 22:59

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים