שתף קטע נבחר

בעקבות ייצוגית: שופרסל תוזיל ק"ג בשר טרי ב-10 שקלים

הרשת נתבעה משום שמכרה בשר של אדום אדום תוך הפחתה חלקית בלבד של משקל האריזה ועקב כך תיתן הנחה על ק"ג בשר טרי. שופרסל חויבה לאחרונה לפצות צרכנים בשורת הסכמי פשרה בתביעות ייצוגיות. בין היתר: הנחה של 5 שקלים על ק"ג עוף טרי, הנחה של שקל על פיתות והנחה של 4 שקלים על שילוט בעייתי

שופרסל שוב תפצה צרכנים בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית: בית המשפט המחוזי מרכז, אישר הסכם פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד הרשת ב-2017. התובע טען ששופרסל מוכרת את מוצרי הבשר של המותג אדום אדום של תנובה, תוך הפחתה חלקית של משקל האריזה ובכך מטעה צרכנים ועוברת על החוק.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

שוב תרמית: שופרסל לא מחלקת לכם קופונים בשווי 900 שקל

לא מחכה לרגולטור: שופרסל מנסה להחליף את מדבקות המחיר בתגים אלקטרוניים

פשרה בייצוגית: שופרסל תמכור פיתות בהנחה של שקל

בדרך לפשרה: שופרסל תחזיר 4.5 מיליון ש' לצרכנים

 

שופרסל טענה שהיא נוהגת כשורה, אך הסכימה להסדר הפשרה. סוכם שבחלוף 14 יום מחגי תשרי 2019, שופרסל תעניק הנחה בסך 10 שקלים בכל רכישה של מוצר ממוצרי הבשר הטרי הנמכרים במחלקות הבשר בכלל סניפי הרשת, עד מיצוי סכום ההחזר שיעמוד על 220 אלף שקל. מדובר בסכום לא גבוה לרשת, כך שלפי הצפי של שופרסל, הפיצוי יינתן ללקוחות במשך מספר ימים בודדים בלבד. היא תפצה את התובע הייצוגי ב-12 אלף שקל ותשלם לבא כוחו, עו"ד אסף שילה, 58 אלף שקל.

אילוסטרציה. שופרסל תוזיל ק"ג בשר טרי ב-10 שקלים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה. שופרסל תוזיל ק"ג בשר טרי ב-10 שקלים(צילום: shutterstock)
 

כדי למנוע מצג לפיו מדובר במבצע לקידום מכירות של הרשת, נקבע שההנחה תופיע בחשבונית בלבד ולא תפורסם על ידי שופרסל לצד המוצרים, או בכל מקום אחר. שופרסל התחייבה שעצם מתן ההנחה לא יביא להעלאת מחירי המוצרים שבהסדר לפני תחילת מתן ההנחה, או בתקופת מתן ההנחה. ההנחה תוענק בנוסף לכל הנחה אחרת בגין המוצרים שבהסדר, ככל שקיימת.

 

בנוסף הרשת התחייבה להעביר נהלי חידוד שקילה לכל עובדי מחלקות הבשר, על מנת לוודא ששקלת המוצר תיעשה באופן אוטומטי. כמו כן תערוך בדיקה לגבי משקלי אריזות של המוצרים השונים מסדרת אדום אדום המוצגים במערכת, כדי לוודא שהגדרתם תואמת למשקל הנכון. לפי הרשת, תהליכים אלו כבר הושלמו. בנוסף, שופרסל תחדד בתוכניות ההדרכה למנהלי מחלקות הבשר את ההנחיות לגבי שקילת מוצרים ארוזים מראש במסופון הנייד, וכן תנחה את מנהלי הסניפים להגביר את הפיקוח על השקילה בפועל.

 

לא ההסכם הראשון

בשנה האחרונה, שופרסל הגיעה למספר הסכמי פשרה במסגרתם התחייבה להחזיר כמה שקלים ללקוחות בתמורה לסיום הליך של תביעה ייצוגית נגדה. בין היתר, שופרסל התחייבה לפצות את לקוחות אתר האינטרנט שלה, שופרסל אונליין, בהנחה אוטומטית של 5 שקלים על סל שיכיל מוצרי עוף טרי. זאת בעקבות בקשה דומה לתביעה ייצוגית שעסקה באי קיזוז משקל האריזה מהמשקל הכולל של העוף. סך כלל הפיצוי: 645,183 שקל.

 

בהסכם פשרה אחר סוכם כי שופרסל תפצה צרכנים בהנחה של שקל אחד על מארזי פיתות עד 130 אלף שקל, בעקבות אי ציון תאריך תפוגה על אריזות פיתות טריות.

 

תביעה ייצוגית נוספת נגד שופרסל, שעסקה בשילוט מטעה לגבי מבצעים ברשת, הגיעה לסופה בחלוקה של שמונה מיליון שקל חזרה ללקוחות. נטען כי הרשת מחייבת מחיר מלא בקופה למרות הבטחה להוזלה על המדף. הצרכנים קיבלו ארבעה שקלים הנחה בקנייה בסכומים מעל 25 שקל. החברה אף התחייבה שעובדי הרשת יקפידו להסיר שילוט בעייתי ותאריכי המבצע על גבי השלטים יובלטו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים