שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עוברים דירה? הדברים שלא כדאי לשכוח
    רשימת הסידורים בעת מעבר דירה מרגישה אינסופית. לכן, הכנו עבורכם צ'קליסט שיקל על המשימה. למי לא כדאי לשכוח להתקשר בזמן, מהו הציוד שכדאי להזמין מחברת ההובלה ואיך מונעים הפתעות במחיר? אתר "המקצוענים" עם המדריך למעבר הדירה, צעד אחר צעד

    בימים אלו רבים פותחים וסוגרים ארגזי קרטון. אז אם גם אתם לא נמצאים בחופשת בטן-גב כרגע, אלא בעיצומו של מעבר דירה, הנה כל מה שמחכה לכם בשבוע שלפני המעבר.

     

        (shutterstock) (shutterstock)
    (shutterstock)

    למיין ציוד לפני או אחראי המעבר?

    כאן הדעות חלוקות, ויש בהחלט יתרונות לכאן ולכאן. באילו מקרים כדאי להתאמץ ולערוך מיון יסודי של כלל החפצים מראש ובאילו מקרים מוטב להשאיר את המלאכה גוזלת הזמן הזו לאחר המעבר?

     

    אם יש לכם מספיק זמן עד המעבר, ואתם ממילא כבר שנים רוצים להיפטר מחפצים שאינם בשימוש, כדאי לנצל את המעבר למיון יסודי. כמובן שהדבר תלוי בכמות הזמן הפנוי שעומד לרשותכם ובמשמעת העצמית שלכם.

     

    יידרשו בין כמה סופי-שבוע לשבועיים מלאים – בהתאם לכמות החדרים והדיירים בבית. אפשרות נוספת, היא לרכוש שירות מקצועי שכזה, שכולל לא רק אריזה אלא גם מיון. אם אתם יודעים שאתם ממילא הולכים להשקיע בהוצאה כזו, כדאי לעשות זאת לפני המעבר, ובכך להקטין את עלויות ההובלה. זאת, משום שלרוב הובלה מתומחרת לפי כמות ארגזים, בין השאר. לשלם על הובלת ארגזים של ציוד שממילא אתם עומדים למסור או לזרוק, היא מיותרת, וגם הופכת את המעבר לקל ונוח יותר.

     

    מתי כדאי להתרכז רק באריזת כל הציוד כפי שהוא? כשתאריך ההובלה קרוב וכשאין לכם זמן או את האנרגיה הנדרשת לתהליך מיון שכזה. במקרה כזה, אולי תשלמו יותר על ההובלה, אך תרוויחו שקט נפשי ותוכלו בנחת לעשות את פעולת המיון כשאתם כבר אחרי כל יתר המשימות הכרוכות במעבר.

     

    לבזבז זמן על אריזת חפצים שבירים?

    לרוקן את כל ארון הבגדים שלכם לארגזים, זו פעולה יחסית קלה ומהירה. במקרה הכי גרוע, תצטרכו לגהץ את חלקם. ואולם, לארוז תכולה של מטבח, זו פעולה שיכולה להיגרר הרבה מעבר לזמן שהקצבתם לה. "אריזת חפצים שבירים מצריכה מיומנות גבוהה יותר, ובמקרה שתכולת ארגז אחד תישבר, כבר יצאתם בהפסד", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "לכן, שווה לשקול לשלם לחברת ההובלה תוספת לפחות על אריזת החפצים השבירים. במקרה כזה, כל ארגז שחברת ההובלה ארזה, מכוסה באחריות".

     

        (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    לדאוג לציוד אריזה מראש

    אם ממילא אתם מתכננים להזמין חברת הובלה, כדאי מראש לבקש מהם שיספקו עבורכם את ציוד האריזה. המחירים שתשיגו מהם יהיו הרבה יותר אטרקטיביים מאשר אם תרכשו אותם בעצמכם, שכן הם רוכשים אותם בסיטונאות.

     

    בכל מקרה, הטעות הכי גדולה שאתם יכולים לעשות בעת הובלת דירה היא להשתמש בקרטונים ישנים ומשומשים, ובייחוד בכאלה שיש סיכוי להימצאות עש המזון או עש הבגדים בתוכם. להעביר מחלות מבית לבית, יעלה לכם ביוקר בסופו של דבר. לא רק בשל עלויות הדברה, כי אם גם בשל הרס מוצרי מזון ובגדים. לכן, הדבר האחרון שכדאי לחסוך בו הוא עלות הקרטונים. מעבר לכך, קרטונים מתפרקים או כאלה עם ריחות של מוצרי מזון, לא יעשו טוב לציוד שלכם.

     

    מה לבקש לרכוש מחברת ההובלה? קרטונים בגדלים שונים, מסקטנייפ בכמות מספקת (מתקן למסקנטייפ הופך את מלאכת האריזה לקלה יותר בצורה משמעותית), גליל פצפצים (ניילון עם בועות אוויר), ניירות דקים לעיטוף זכוכיות (עיתונים זו אופציה זולה, אך כזו שמשאירה כתמי דיו על הציוד שלכם וגוררת אחריה פעולות ניקיון מיותרות). כמו כן, כדאי שיהיו בהישג יד גם מספריים וטוש עבה לסימון.

     

    להתאים את הציוד לגודל הקרטון

    אם אתם אורזים ציוד כבד (כלי מטבח או ספרים, למשל), הקפידו על אריזה שלהם בקרטונים קטנים יחסית בגודל של 30/50 ס"מ ובגובה של 40 ס"מ. קרטונים בינוניים, יתאימו למרבית הציוד של הבית. ואולם, כדאי לבקש גם קרטונים גדולים במיוחד לאריזת ציוד קל יחסית כמו שמיכות, כריות ומעילים.

     

    לעבוד בשיטתיות: לארוז לפי חדרים ולא קטגוריות 

    דרך קלה להתמודד עם כמות גדולה של ציוד היא לעבוד בשיטתיות. אל תארזו לפי קטגוריות, אלא לפי חדרים. הדבר יקל משמעותית בעת פריקת הציוד בבית החדש. דאגו לבקש מהמובילים להניח את הארגזים בבית החדש, לפי מספורי חדרים, וכך תמנעו מעצמכם את הצורך להתרוצץ עם ציוד וארגזים מחדר לחדר.

     

    אם תארזו אחרת (למשל, את כל הכבלים של כל מכשירי החשמל בבית בארגז אחד), תתקשו מאוד לפרוק את הציוד בדירה החדשה בצורה כזו. לעשות "גזור-הדבק" של הציוד, יהיה הרבה יותר קל ונוח.

     

    זהירות, קנסות: אל תשאירו גרוטאות בחוץ

    רבים מנצלים את המעבר לצורך מסירת ריהוט ישן. מבחינה זו, עם כל הרצון הטוב שלכם לתרום לקהילה, דעו שאתם מסתכנים בקנס. השארת ריהוט ברחוב שלא ביום פינוי הגרוטאות על-ידי העירייה, יגרור קנסות מיותרים. כדי למנוע זאת, פשוט התקשרו למוקד העירוני שלכם ובדקו מהם ימי האיסוף. רשויות מקומיות רבות מאפשרות לברר זאת בקלות רבה, על-ידי כניסה לאתר האינטרנט של הרשות המקומית והזנת הכתובת שלכם.

     

    רהיטים: פירוק והרכבה בזהירות  

    אם אתם לא בטוחים איך להרכיב בחזרה את הארון, הימנעו מלפרק אותו. מעטים הם בעלי המקצוע שיסכימו להרכיב ארון שלא הם פירקו. זאת, משום שפעמים רבות פירוק לא נכון מונע הרכבה טובה של הארון בחזרה, זאת בשל אובדן ברגים ופירוק באופן שפוגע ביציבות הארון.

     

    לכן, אם אתם מתלבטים, שלמו על פירוק והרכבה לחברת ההובלה. מוקד השירות: "סביר להניח שתקבלו מחיר גלובאלי טוב יותר מאשר אם תזמינו בנפרד בעל מקצוע לצורך ביצוע הפעולה הזו. כשזה מגולם בעלות ההובלה, והמובילים עושים זאת באותו היום כשהם ממילא נמצאים בדירה שעזבתם ובדירה אליה אתם עוברים, המחיר הכולל יהיה נמוך יותר, לעתים בצורה משמעותית. זכרו רק לתמחר זאת מראש, ולא ביום ההובלה, שכן סביר להניח שתקבלו מחיר טוב יותר אם תסגרו זאת מראש".

     

    אם אתם לא בטוחים במחיר, בדקו את המחירונים של שירותי הובלה, פירוק והרכבה באתרים המקצועיים השונים הקיימים ברשת. כך, תדעו שאתם משלמים מחיר שהוא בטווח הנהוג בשוק, ולא תעריף מופקע. הדבר קריטי בייחוד בעונה הזו של השנה, שנחשבת לעונה שבה הביקוש למובילים בשיאו.

     

    עוד כתבות בנושא:

    עוברים דירה? המשימות הקטנות לשקט גדול  

    פינוי רהיטים וגרוטאות בהובלה 

    עוברים דירה: כך תשמרו על הפרטיות שלכם

     

    בדקו שירותי מנוף מראש

    כל דבר שיכול לשבש את מהלך ההובלה הרגיל, יסבך את העניינים ביום ההובלה. לכן, כדאי למדוד את הגודל של הרהיטים הגדולים בבית (ארונות, מיטות, ספות ארוכות וכו') ולבדוק האם ניתן להעביר אותם דרך המעלית או דרך חדר המדרגות. בייחוד אם אתם גרים בקומה גבוהה יחסית, כדאי להיות ערוכים לכך מראש. ייתכן שתצטרכו להזמין שירותי מנוף, וכדי לא לעשות זאת מתוך לחץ, כעס ועצבים בהפתעה ולשלם תעריף גבוה על הזמנה מיידית מעכשיו לעכשיו, לדאוג לכך מבעוד מועד.

     

    מגירות ודלתות – זכרו להדביק

    אמנם רבים מהמובילים יעשו זאת, אך אם אתם אורזים את הציוד בעצמכם, או מעבירים את חלקו באופן עצמאי, זכרו שדלתות ומגירות של ריהוט ומוצרי חשמל יכולים להיפתח. מיקרוגל, שידת מגירות, קופסה שנפלה והמכסה שלה התנתק – את כל אלו כדאי להדביק היטב עם מסקנטייפ או ניילון נצמד, כדי למנוע נזק לציוד.

     

    פריטים יקרי ערך – הובילו בעצמכם

    את קופסת התכשיטים, את הלפטופ, את מסך המחשב ואת המצלמה המקצועית שלכם – ולמעשה את כל הפריטים יקרי הערך או השבירים במיוחד, שווה להעביר לבד.

     

    גם אם חברת ההובלה מתחייבת לשלמות המוצרים, וגם אם בדקתם שאכן יש לה ביטוח המכסה כל נזק לציוד שלכם – מוטב לא להגיע למצב של חוסר נעימות. דברים בעלי ערך כספי גבוה, ערך סנטימנטלי או מוצרים שבקלות יכולים להינזק בעת המעבר, כדאי להעביר עצמאית.

     

       (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    ניקיון והדברה: לפני או אחרי המעבר?

    ניקיון יסודי יסיר את חומרי ההדברה. לכן, כדאי מאוד לדאוג לניקיון יסודי של הדירה, ורק לאחר מכן לבצע הדברה. שימו לב שכדאי להדביר לפני שפורקים את הריהוט ואת הארגזים בדירה החדשה. זאת, בייחוד מאחורי רהיטים כבדים כמו ארונות בגדים, שידות ספרים ומיטות. מוקד השירות: "ההדברה מתבצעת על הפאנלים, ומוטב להדביר לפני שהדירה מתמלאת בציוד. לכן, חשוב לתזמן את מועד הניקיון ואת מועד ההובלה, ולהשאיר מספיק זמן לאוורור הדירה מחומרי ההדברה".

     

    כמה דברים על הצעת מחיר מחברת ההובלה

    לא בכל מקרה יש צורך בהגעת נציג של חברת ההובלה אל ביתכם. אם שלחתם פירוט מדויק של כמות הארגזים, צילמתם לחברת ההובלה את כל החדרים, העברתם מפרט מדויק של הקומה בה נמצאות הדירות שבהן מדובר, תמחרתם את עלויות הפירוק וההרכבה של הרהיטים ואת הרחוב שבו ממוקמת הדירה מבחוץ, כדי לבדוק את הגישה למשאית – סביר להניח שהצעת המחיר שתקבלו לא תשתנה ביום ההובלה. ואולם, אם יש לכם כמות ציוד גדולה, אתם לא בטוחים שכולו יעבור במעלית או בחדר המדרגות ואתם לא רוצים הפתעות, התעקשו שהנציג יגיע אל ביתכם לתת הצעת מחיר בכתב. כל סטייה מכמות הציוד, כמות הרהיטים או מורכבות הגישה לדירה, תגרור תוספת מחיר. קחו זאת בחשבון, כדי לחסוך אי נעימות ביום ההובלה.

     

       (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    דאגו שהציוד שלכם מבוטח, ולא רק המשאית

    חברות הובלה רבות לא מבטחות את הציוד שלכם. הסיבה: עלות דמי ההשתפות מאוד גבוהה. כדי לא למצוא את עצמכם במצב של חוסר נעימות והתנהלות ארוכת שנים בבית-משפט, הגדילו ראש. דרשו לראות שחברת ההובלה מבוטחת בפוליסת ביטוח שנקראת 'ביטוח סחורות בהעברה', ושהמספר של המשאית שמגיעה ביום ההובלה הוא מספר הרכב שמופיע בפוליסה. אם מציגים לכם ביטוח של המשאית, זה יכול להיות רק ביטוח לנזק שיכול להיגרם למשאית בקרות תאונה. זה לא מקנה ביטוח לציוד שבתוך המשאית. אם אתם משפחה עם ילדים, היו מודעים לכך שתכולת הציוד שלכם יכולה להגיע לכמה עשרות ואף מאות אלפי שקלים. במקרה כזה, לא כדאי להתפשר, וכדאי להתקשר עם חברת הובלה שיש לה את הביטוח לציוד שלכם.

     

    יש גם יתרונות לבירוקרטיה המעצבנת

    סביר להניח שלא הייתם רושמים ברשימת התחביבים שלכם שיחות עם נציגי שירות של חברות גדולות. ואולם, מעבר לכך שאין ברירה ויש צורך לעדכן מספר גורמים לגבי מעבר דירה, הרי שזו גם הזדמנות. פעמים רבות, רק במעבר מגלים שהתעריף שמשלמים לחברות התקשורת והטלוויזיה עלה בסיום המבצע, ושכחתם להתעדכן.

     

    זה בדיוק הזמן להקטין עלויות חודשיות, ובמידת הצורך להחליף חברה. מי צריך להופיע בסבב השיחות והעדכונים? חברת החשמל, חברת המים וחברת הגז – כל אלו צריכים להגיע לקריאת מונה ולסגירת חשבון. גורמים נוספים שיש לעדכן: דואר ישראל, משרד הפנים, חברת הביטוח של המבנה, סניף הבנק שלכם. כמו כן, יש לסגור חשבון בעירייה (תשלומי ארנונה) וכן לעשות עדכון כתובת. שבועיים לפני, כדאי ליצור קשר עם חברות התקשורת (טלפון קווי), חברות האינטרנט וחברות הטלוויזיה. לא תרצו למצוא את עצמכם מספר שבועות בדירה מנוטרלים בגלל ששכחתם להזמין אותם בזמן.

     

    צריכים חברת הובלה? לחצו כאן

      

    ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

    פורסם לראשונה 28/07/2019 13:40

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים