שתף קטע נבחר

גוגל בשירות המלצרים: כך מסננים סועדים במסעדה בניו יורק

עובדים במסעדה יוקרתית במנהטן מודים כי הם עורכים חיפוש בגוגל על כל מי שמזמין מקום למסעדה, כדי לוודא שמדובר בעשירים ובמפורסמים: "אנחנו רוצים שהמסעדה תשרת רק אח"מים"

20 מקומות ישיבה בלבד יש במסעדת "פלמינג ביי לה בילבוקה", מסעדת יוקרה הממוקמת ב"אפר איסט סייד" בניו יורק. לכאורה - עוד מסעדה יקרה ויוקרתית שהקהל שמגיע אליה הוא מאוד ספציפי, אבל בפועל מתגלה סלקציה רצינית: בעלי המסעדה מבקשים מהצוות לעשות חיפוש מקיף בגוגל אחר כל אורח שהזמין מקום, כדי לוודא שהוא עשיר מספיק כדי לאכול בה - כך חשף הניו יורק פוסט.

 

מסתבר, כי למסעדה יש מדיניות קפדנית שבמסגרתה צוות המסעדה בודק לעומק את בקשות ההזמנה שהגיעו בדואר האלקטרוני ו"יוצר פרופיל של כל אורח ששמו אינו מוכר".  לאחר החיפוש המקיף, על העובד לאשר את ההזמנה עם מנהל המסעדה.

    ()
Fleming by Le Bilboquet: מחקר מקיף על כל אורח
 

מלצר במסעדה, שנמצאת בבעלותם של המיליארדר רונלד פרלמן והמסעדן פיליפ דלגראנג', הודה וסיפר: "כן, אנחנו עושים חיפוש בגוגל אחר האורחים. אנחנו רוצים לשמור את המסעדה לאנשים מיוחדים בלבד. יש יותר עשירים מאנשים מפורסמים שנכנסים, אבל ראינו פה גם את רוברט דה נירו, פול מקרטני ואיוונקה טראמפ. אנחנו רוצים לשמור על סביבה מסוימת עבור הלקוחות שלנו - האנשים העשירים".

 

מלצר אחר סיפר כי: "מי שלא עובר את הסינון בגוגל, פשוט לא מקבל תגובה לבקשת ההזמנה שלו. כדי לקבל אישור עליו פשוט להיות עשיר".

דה נירו. מקבל יחס מועדף במסעדות (צילום מסך) (צילום מסך)
דה נירו. מקבל יחס מועדף במסעדות(צילום מסך)
  

ג'וש וולסטו, נציג מסעדת "פלמינג ביי לה בילבוק"', מודה כי עובדי המסעדה מבצעים חיפוש אחר האורחים בגוגל, אך מכחיש שהם מונעים כניסה מאנשים שאינם עשירים ומפורסמים: "מה שהצוות טוען זה ממש לא נכון, ומי שאמר כך - המציא את זה".

 

אבל "פלמינג ביי לה בילבוקה" לא לבד: "11 מדיסון פארק" מניו יורק, משתמשת מזה שנים במידע מקוון וזמין כדי להתאים את אופי האורחים למסעדה, ואפילו באירועים מיוחדים - כמו חגיגות ימי הולדת או ימי נישואין - המסעדה משדכת לסועדים מלצר בעל אותו המבטא ומאותה המדינה ממנה הגיעו. 

מלצרית בעבודה (צילום: shutterstock)
האם נזכה לחיוך כזה מהמלצרית גם אם אנחנו לא אושיות קולנוע או עשירים כקורח?(צילום: shutterstock)

בשנת 2014, איש צוות ממסעדת "דניאל" במנהטן, של השף המפורסם דניאל בולו, אמר לחדשות ABC, כי העובדים משתמשים בגוגל בכל פעם שאורח מזמין מקום, "רק כדי לראות אם הם בעסקי המזון, או אולי הוא שף מפורסם או עובדים בתעשייה". עובד נוסף ממסעדת "באבו" שבגריניץ' וילג', ניו יורק, מספר כי: "עובדים מחפשים בגוגל אם האורחים מגיעים מתחום הבידור או אולי הם אנשי טלוויזיה, כדי שיוכלו להושיב אותם באזור פרטי ולהבטיח שהשירות יהיה יוצא מן הכלל".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לעשירים בלבד. מסעדת Fleming by Le Bilboquet
מומלצים