שתף קטע נבחר

עד 120 - איך חוזרים לבית הספר עם ציוד ב-120 שקל?

מצוידת באמא שלה וברשימה שקיבלה מבית הספר, שלחנו את אנאל פרוים, שעולה לכיתה א', לחמש חנויות עם סכום של 120 שקל. איפה היא יצאה עם שני פריטים ואיפה עם 15, איזו חנות היא אהבה ומאיזו רצתה לברוח

הורים רבים עורכים את קניות החזרה לבית הספר יחד עם הילדים. זה נחמד, מספק בילוי משותף ואפילו הזדמנות ללמד קצת צרכנות נבונה. אבל מה קורה אם נותנים לילד או לילדה העולים לכיתה א' להוביל את הקניות ולבחור לפי העדפותיהם?

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

פורטנייט, LOL או בלי מותגים בכלל: החלו הקניות לשנת הלימודים החדשה

10 מוצרים שישדרגו את החזרה לבית הספר

שלום כיתה א': טיפים לפינת לימודים מנצחת

 

גייסנו את ויקי פרוים, אם לארבעה מבת ים, ואת בתה אנאל, בת שש וחצי, שעולה לכיתה א'. ציידנו אותן ב-600 שקל וביקשנו מהן לבקר בחנויות של חמש רשתות מובילות, עם תקציב של 120 שקל לכל חנות, ועם רשימת הציוד לכיתה א' שקיבלה אנאל מבית הספר שבו תלמד, "דוד אלעזר" בבת ים. הרשימה כללה מחברות שונות, תיקייה, צבעי פסטל, טושים, שתי אריזות דבק, מספריים, עפרונות, מחק, מחדד, סרגל, פלסטלינה, עטיפות למחברות וחבילת מגבונים לחים. הורדנו מהרשימה המקורית ספרי לימוד, תלבושת וילקוט, והוספנו לה קלמר, בקבוק מים וקופסת אוכל.

   (צילום: דנה קופל)
אנאל פרוים. עולה לכיתה א'(צילום: דנה קופל)
 

ביקשנו מוויקי ללכת בעקבות אנאל ולקנות לפי סדר ההעדפות שלה. האם והבת יצאו שמחות ונרגשות למסע הקניות. אחר כך יצאתי גם אני לסיבוב בסניפים אחרים של אותן רשתות, להתרשמות נוספת על זו של השתיים. כמו כן בדקנו את איכות המוצרים בעזרת ילדים.

 

הפערים בין הרשתות היו גדולים - בחוויית הקנייה, באיכות המוצרים ובמה שניתן היה לרכוש ב-120 שקל. ב"יולו", למשל, השתיים סיימו את הקנייה עם שני פריטים בלבד, שאחריהם נגמר התקציב. במקס סטוק, לעומת זאת, הן יצאו עם סל גדוש ב-15 פריטים.

 

רשימת הפריטים: קלמר, בקבוק למים, קופסת אוכל, שתי מחברות חכמות לחשבון, שתי מחברות חכמות 10 שורות, חמש מחברות חשבון משבצות רגילות, 10 מחברות עברית 10 שורות רגילות, שלוש מחברות ספירלה חלקות, תיקייה עם גומי בגודל  A4, צבעי פסטל (אריזה כחולה פרפר), טושים עבים (איכות טובה), שני דבק סטיק גדול, מספריים, 12 עפרונות מחודדים, 3-4 טושים זוהרים (מרקרים), מחק, מחדד, סרגל קטן 15 ס"מ, חבילת פלסטלינה בצבע אחיד, עטיפות למחברות בחמישה צבעים: כחול, ירוק, לבן, אדום ושקוף - שתי עטיפות לפחות מכל צבע, חבילת מגבונים לחים.

 

   ()

 

עידן 2000 (חונים קונים, ראשון לציון): מפתה, לא זולה

כמה פריטים נקנו: חמישה, 120 שקל סך הכל.

  

הפריטים: קלמר ממותג דו תאי ("יקר, 59.90 שקלים, יפה, ואנאל לא עמדה בפיתוי של ניקי"), בקבוק מים, קופסת אוכל ("מפתה במראה"), טושים עבים ומחק.

 

איכות המוצרים: משתנה. הקלמר טוב מאוד, קופסת האוכל בינונית - לא עמוקה מספיק. הטושים הלא ממותגים סבירים, והמחק באיכות בינונית.

 

חוויית הקנייה של ויקי: "הקנייה נעימה, המוכרים שירותיים. החנות יודעת לפתות את הילדים, וכך התקציב נגמר אחרי חמישה מוצרים.

יצאתי מתוסכלת, לא הסתכלתי על פריטים נוספים כדי למנוע תסכול מהילדה".

 

חוויית הקנייה של אנאל: התלהבה מהמותגים. אחרי שראתה את ניקי על הקלמר הנוצץ, הלך חצי תקציב והיא יצאה מאושרת, למרות שבידיים היו לה מעט פריטים.

 

שורה תחתונה: חנות טובה, אבל כדאי להיכנס אליה אחרי שיחה על מגבלות התקציב וסדרי עדיפויות.

   (צילום: אביגיל עוזי)
(צילום: אביגיל עוזי)

 

יולו (ראשון לציון): לא למשפחות עם תקציב מוגבל

כמה פריטים נקנו: שניים, 120 שקל סך הכל.

 

הפריטים: קלמר "פאייטים" (65 שקל) ובקבוק (55 שקל).

 

איכות המוצרים: הקלמר סביר, מפתה ביופיו אבל בן תא אחד ובעל מבנה פחות מתאים לכיתה א', עם סיכוי רב לבלגן. הבקבוק טוב מאוד.

 

חוויית הקנייה של ויקי: "חנות יפה, חווייתית, המחירים לא ריאליים. הילדה ראתה את הקלמר - והלך עלינו. שילמנו תמורתו יותר מפי שלושה בהשוואה לקלמר שרכשנו במקס סטוק (20 שקל). לא הייתי עורכת כאן קניות, זה בוודאי לא מענה למשפחה עם תקציב מוגבל".

 

חוויית הקנייה של אנאל: הייתה מאושרת מהפאייטים.

 

שורה תחתונה: למחפשי עיצוב שמוכנים לשלם.

   (צילום: אביגיל עוזי)
(צילום: אביגיל עוזי)
 

 

 

קרביץ (קניון עזריאלי, תל אביב): מגוונת בהיצע ובמחירים, קצת מטרטרת

כמה פריטים נקנו: תשעה, 119.90 שקל סך הכל.

 

הפריטים: קלמר מתרחב של "קל גב" פלמינגו (ב-10 שקלים פחות ממקבילו באופיס דיפו - 39.90 לעומת 49.90 שקל), בקבוק מים של מותג הבית, מחברות חכמות עברית וחשבון, דבק ("רק אחד כי היה יקר, שבעה שקלים, של UHU ,(12 עפרונות של מותג הבית, מספריים, מחק ממותג "פנטל", מחדד של קרביץ.

 

איכות המוצרים: טובה עד טובה מאוד. הדבק, העפרונות והמחדד היו טובים מאוד, הבקבוק והקלמר טובים עם בעיה קלה ברוכסני הקלמר, המחק בינוני - משחיר מעט ומתקשה בחלק מהמחיקות. חבל שהמחברות לא נמכרות בתפזורת אלא באריזות של 10, לא יכולנו לקנות חמש מחברות חשבון.

 

חוויית הקנייה של ויקי: "יש מגוון אבל מטרטרים את הלקוחות בין החנות הקטנה לבין התצוגה ביריד שבקניון. בכל פעם שביקשתי משהו שלחו אותי למקום השני כי נגמר. יש אמנם מוצרי מותג פרטי, אבל הדברים שמפתים את הילדים יקרים בדרך כלל, כמו קופסת האוכל, שהייתה מחסלת לנו את התקציב מוקדם מדי".

 

חוויית הקניה של אנאל: התלהבה. ליד הקלמרים נרשמה התלבטות קשה במיוחד בין פלמינגו לניקי, הפלמינגו ניצח.

 

שורה תחתונה: אופציות רבות יחסית, מחירים סבירים, אבל מטרטרת.

   (צילום: אביגיל עוזי)
(צילום: אביגיל עוזי)

 

מקס סטוק (חונים קונים, ראשון לציון): זולה ונעימה, פחות איכותית

כמה פריטים נקנו: 15, 118.40 שקל סך הכל.

 

הפריטים: קלמר מתפרק בן שלושה חלקים, בקבוק מים, קופסת אוכל, שתי מחברות חכמות עברית, חמש מחברות חשבון, 10 מחברות עברית רגילות ("היחידים שמכרו מחברות סטנדרטיות בתפזורת"), תיקייה, טושים עבים, שני דבק סטיק של יצרן לא ידוע בשם "עמוס", פלסטלינה, עטיפות למחברות, 12 עפרונות (בצירוף מחדד), מחדד, מספריים, מרקרים.

 

איכות המוצרים: נמוכה עד טובה. אף אחד לא היה באיכות טובה מאוד. קופסת האוכל לא מחולקת והמכסה גבוה מדי, המחברת במשקל דף נמוך - 56 גרם (הסטנדרט הוא 72 גרם), התיקייה מפלסטיק ברמה נמוכה עם גומי מסמורטט. כשפתחנו את בקבוק המים נעלם מיד האטם הפנימי ונפל, אם כי הבקבוק לא נזל. המחדד באיכות נמוכה. העפרונות והטושים באיכות טובה.

 

חוויית הקנייה של ויקי: "חנות שעושה את החיים התקציביים קלים למשפחה עם ילדים. מניסיון, המוצרים באיכות סבירה, נראים טוב, קל לרצות את הילדים, המחירים מסומנים בבירור, המוכרנים צעירים, נחמדים ומסייעים, קל להתמצא. יוצאים עם סל כמעט מלא ולא מתוסכלים".

 

חוויית הקנייה של אנאל: "איזה כיף, יצאנו עם כל כך הרבה דברים".

 

שורה תחתונה: חוויה למחפשי מחיר, שיתקשו למצוא "כוכבים" איכותיים.

   (צילום: אביגיל עוזי)
(צילום: אביגיל עוזי)
 

 

אופיס דיפו (יגאל אלון, תל אביב): הרבה מוצרי המותג הפרטי, החנות לא נעימה

כמה פריטים נקנו: שמונה, 109.80 שקל סך הכל.

 

הפריטים: קלמר "קל גב" מתרחב "כבשה", בקבוק מים של מותג הבית, מחברות חכמות של מותג הבית, שני דבק סטיק של מותג הבית, שתי חבילות עפרונות (12 בכל חבילה) של מותג הבית ("יש מבצע 1+1"), טושים זוהרים ממותגי הבית, שתי חמישיות מחקים ממותג הבית ("יש מבצע 1+1"), תיקייה.

 

איכות המוצרים: משתנה. הטושים והתיקייה טובים מאוד. הקלמר טוב עם קשיים קלים בפתיחה וסגירה של הרוכסנים, במיוחד לקטנים. לעפרונות בעיה קלה של פיזור פירורים כשלוחצים עליהם חזק. המחקים בינוניים, משחירים ומותירים פירורים.

 

חוויית הקנייה של ויקי: "החנות לא נעימה, יכולת ההתמצאות בינונית, המחברות, הטושים והעפרונות מפוזרים במקומות שונים. הייתי צריכה לדחוף את הילדה להסתכל במוצרים והיא לא נהנתה כמו בחנויות אחרות. חלק מהמוצרים נראו לי מהשנה שעברה".

 

חוויית הקנייה של אנאל: אמא, רוצה החוצה.

 

שורה תחתונה: החוויה והמגוון טעונים שיפור.

   (צילום: אביגיל עוזי)
(צילום: אביגיל עוזי)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דנה קופל
אנאל פרוים
צילום: דנה קופל
מומלצים