שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סמוטריץ' לנהגי המוניות: נפעיל UBER תוך דיאלוג אתכם
    חודש לאחר חשיפת כוונתו של שר התחבורה לאפשר שירותי UBER בישראל ואיומי נהגי המוניות לטרפד את המהלך, נפגשו הצדדים לראשונה. משרד התחבורה: "כל רפורמה תתקיים בשיח מלא עם איגוד המוניות"

    לראשונה מאז נחשפה ב"ידיעות אחרונות" כוונת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לאפשר פעילות מוגבלת של UBER בישראל, לצד כוונת נהגי המוניות לצאת למאבק נגד המהלך, נפגשו שני הצדדים בלשכת השר בירושלים. בפגישה אישר השר את הפרסום, הבהיר כי אכן לא יאפשר הפעלת שירות הסעות באמצעות נהגים פרטיים (אובר-X) אולם יאפשר לחברה לפעול במסגרת נסיעות שיתופיות - אובר-פול.

     

    מוניות מונית (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    (21.7.2019) משרד התחבורה בוחן פעילות מוגבלת של UBER

    (25.1.2016) כץ: "המדינה רוצה UBER? שתכין 9-8 מיליארד לפיצוי נהגי מוניות"

    (26.6.2014) כץ על UBER: ״לא נאפשר פגיעה במוניות"

     

    כיום מאפשרות תקנות התעבורה בישראל לבעלי רכב פרטיים להסיע פעמיים ביום נוסעים תמורת השתתפות בעלות הנסיעה דרך אפליקציות Waze ו-Moovit. בדרך זו נמנע מנהגים פרטיים להפוך את ההסעות לעיסוק, אולם סמוטריץ' בוחן הגדלת מספר הנסיעות היומיות המותרות באותה מתכונת.

     

    "נסיעות שיתופיות יוזילו את השירות לאזרח ויסייעו לנו בהגדלת מקדם המילוי של המכוניות בארץ, כדי להפחית את הפקקים", אמר השר לנהגי המוניות. לדבריו, בשעות השיא כיום יש בממוצע 1.2 נוסעים בכל מכוניות, ומרבית הנהגים נוסעים לבדם. הגדלה ל-1.3 תחסוך לדברי השר מאות מיליוני שקלים בשנה למשק, בהנחה שהגידול יבוא מנהגים שישאירו את רכבם הפרטי בבית.

     

    נהגי המוניות, ובראשם יו"ר האיגוד יהודה בר אור, הציגו לשר את המהלך המעוכב שיאפשר גם לנהגי המוניות לבצע נסיעות שיתופיות באמצעות העלאת נוסעים נוספים, שיקבלו הנחה של עד 50% מדמי הנסיעה על קטעי הנסיעה שבהם נסעו לצד נוסעים אחרים. מונים חדשים בהם אמורות המוניות להצטייד מתחילת 2020, אמורים לאפשר חלוקה כזאת של דמי הנסיעה.

     

    סמוטריץ' הבטיח לחברי האיגוד כי מהלכים בתחום יקודמו תוך שיח עימם, כי יבחן את האפשרות לאשר להם לבצע נסיעות שיתופיות. עוד הבהיר כי מהלכים בתחום זקוקים לאישור הכנסת, ויקודמו לפיכך רק לאחר הבחירות, רומז בכך שהוא מעוניין להמשיך בתפקיד שר התחבורה גם לאחר הבחירות.

     

    מלשכת שר התחבורה נמסר כי, "השר עמד על אתגר העלאת מקדם המילוי בכדי להפחית את הפקקים ועל החלופות השונות שהוא בוחן לנסיעות שיתופיות שיוזילו מאוד את השירות לאזרח. השר שמח לשמוע על האפשרות לקידום נסיעות שיתופיות על-ידי המוניות והבטיח לבחון את העניין לעומק ולסייע בקידומו. השר הוסיף כי ענף המוניות הוא ענף חשוב בתחבורה וכי כל רפורמה תתקיים בשיח מלא עם איגוד המוניות".

     

    יהודה בר אור אמר כי "השר הבהיר כי הוא אינו מעוניין לפגוע בקיום ענף המוניות וכי אין לו כוונה לאפשר לאובר להתחיל להפעיל רכבים פרטיים.

    העברנו בר לשר בפגישה את כל החומר העוסק בביצוע הסעה שיתופית במוניות על פי החוק שעבר עוד במארס 2017, ויישומו מעוכב משיקולים שלא ברורים לנו. השר הבטיח כי העניין יטופל כדי לאפשר לנהגי מוניות לבצע הסעות שיתופיות. אנו מקווים שבזאת ניתנה צפירת הרגעה לענף".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים