שתף קטע נבחר

מוזר, מצחיק ועושה חשק לטוס ליפן: שיחקנו ב-Judgement

החוזק של הכותר החדש מבית מפתחי סדרת "יאקוזה", הוא במשימות הצד שלו, ובכל זאת מדובר בשער מרתק למשחק הרפתקאות-פעולה, וגם לתרבות היפנית

משחק ב-Judgement, הכותר החדש של מפתחי סדרת "יאקוזה", הוא קצת כמו אכילת סושי ביפן: על פניו, זה נראה מאוד דומה לחוויות מערביות מוכרות, אבל הטעמים והמרקמים שונים לגמרי. לפעמים זה מדהים, לפעמים סתם מוזר, אבל השילוב בין המוכר לבין החדש עוזר להפוך את החוויה לקלה יותר.

 

מתוך המשחק (צילום מסך)
כמו לאכול סושי ביפן(צילום מסך)

 

אם כבר שיחקתם במשחק בסדרת "יאקוזה", כנראה שתסתפקו בלשמוע שזה עוד מאותו הדבר. הוא אפילו מתרחש באותו עולם, רק הדמויות שונות והעלילה לא קשורה בכלל למשחקי יאקוזה. אבל אם לא שיחקתם ב"יאקוזה" (כדאי לכם, תתחילו מ-Yakuza 0), אין כל כך בסיס הגיוני להשוואה בין המשחק הזה לבין משחקי פעולה מערביים.

 

החלק המוכר כאן הוא המבט מצד שלישי, העולם הפתוח, והעובדה כי המשחק מתחלק למשימות ראשיות ומשימות צד. גם מערכת הקרבות אינה מסובכת מדי. אבל העולם, למשל, מוגבל לשכונת בילויים דמיונית קטנה-יחסית של טוקיו בשם קמורוצ'ו (הגרסה של מפתחים לקאבוקיצ'ו האמיתית). רוב רובו של המשחק מתרחש במספר מועט של בלוקים מהם השכונה מורכבת, עם שני רחובות בילוי ראשיים, כמה כיכרות וסמטאות. זה עולם שתוכלו לרוץ מצידו האחד לאחר בתוך כמה דקות.

 

רק שגודל העולם כאן אינו חסרון. קמורוצ'ו היא שכונה עמוסה בפעילויות, עם עשרות מסעדות, חנויות ופעילויות צד. ויזואלית היא נראית ממש כמו מקבילתה האמיתית. תחושת המקום כאן לא נופלת מזו שרוקסטאר מייצרת בניו יורק או לוס אנג'לס הווירטואליות שלה. שיתוף הפעולה עם כמה מותגים אמיתיים, כמו חנויות Don Quijote (שנראות מדהים) או מבשלת Asahi, מאפשרים לחזק את האשליה.

 

געגועים ליפן 

אם ביקרתם ביפן ונהניתם, או אם יש לכם רצון עז לבקר שם, זה עולם שכיף ממש להסתובב בו. ותצטרכו לעשות את זה לא מעט. למעשה, בנוסף לעלילה הראשית יש כאן לא פחות מ-50 אנשים עמם תוכלו להתיידד. אצל חלקם, כל מה שצריך זה לדבר איתם, או לקנות מהם סחורה בכמה אלפי ין. במקרה של אחרים, תידרשו לבצע משימות. ומשימות הצד של המשחק הזה הן מהדברים המוזרים, המדהימים והמצחיקים שתוכלו לחוות במשחק וידאו ב-2019.

 

מתוך המשחק (צילום מסך)
העלילה הראשית היא רק חלק מהחוויה(צילום מסך)

 

המשימות האלה עומדות בניגוד מוחלט לעלילתו הראשית של המשחק. Judgement הוא סיפור של טאקאיוקי יאגאמי, עורך דין לשעבר עם קשרים לקבוצת יאקוזה מינורית שפעילה בקמורוצ'ו. שלוש שנים לפני תחילת העלילה, יאגאמי הפך לבלש פרטי - דווקא בעקבות התיק הכי מוצלח שלו, והשלכות הרסניות שהיו לזיכוי אותו השיג. כאשר סדרת רציחות מזעזעת את השכונה, הוא ושותפו מתחילים לחקור וחושפים - כרגיל במשחקי יאקוזה - קנוניה הרבה יותר רחבה משנראה בהתחלה.

 

הטון של כל החלק הזה הוא דרמטי וקודר. החקירה בה יאגאמי מעורב אינה שמחה במיוחד, וככל שהגופות ממשיכות להיערם, היא הופכת לאפלה עוד יותר. מה שכן, גם כאן יש דברים שכנראה לא תפגשו במשחק מערבי, כמו הרצאה - כחלק ממשימה ראשית - על טבעה של מחלת אלצהיימר והמנגנון באמצעותו היא גורמת לדמנציה.

 

מבחינת המשחקיות, אפשר לומר שרוב המשימות כאן דורשות מכם ללכת ממקום למקום ואז להרביץ לאנשים או להיכנס למצב "חקירה" - בו אתם סורקים את החדר ומחפשים דברים מעניינים. לפעמים יש דיאלוגים בהם צריך לבחור מה לומר, אם כי לא תוכלו להיכשל - מקסימום לא תקבלו כמה נקודות בונוס. בנקודות מפתח תצטרכו לבחור את אחת הראיות שהצטברו ולהציג אותה במהלך שיחה כדי לקדם את העלילה.

 

אך כפי שהזכרנו קודם, העלילה הראשית היא רק חלק מהחוויה. מאחורי כל פינה בקמורוצ'ו מחכה אדם שיבקש מכם לצלם חתולים, לרדוף אחרי הפאה שלו או להציע דרכים להעלות את המכירות במסעדת ראמן שלו. אם העלילה היא הלב של Judgement, משימות הצד הן המוח שלו תחת השפעת כמות נכבדת של סמים. קשים.

 

בפינה של כל רחוב גם יש אנשים שרוצים להרביץ לכם. לחלקם יש סיבות טובות מאוד - העלבתם את הבוס שלהם, למשל. אחרים פשוט רואים אתכם וחשים צורך ללכת מכות. ומערכת הקרב של Judgement מורכבת משני סוגי לחימה עיקריים - אחד שמתבסס יותר על בעיטות סיבוביות ונזק להרבה אויבים בו זמנית, ואחד שמתרכז כל פעם באויב אחד. אלה לא מערכות טקטיות מדי, ותוכלו לעבור את המשחק די בקלות גם אם פשוט תלחצו על כפתורים ותרימו מדי פעם ספסל,תמרור או שלט, כדי להרביץ איתו ליריבים שלכם. מה עוד שתמיד תוכלו למלא את מד הבריאות שלכם במהלך הקרב.

 

דרושה: יכולת דייטינג

לפעמים תפגשו ביריבים להם יש יכולת מיוחדת לא רק להוריד ממד הבריאות שלכם, אלא לצמצם את המד עצמו - פעולה שתדרוש ביקור אצל רופא או שימוש בערכת עזרה ראשונה. אלה לא זולים במיוחד בתחילת המשחק, אך כשתתקרבו לסוף יהיה לכם מספיק כסף כדי לא לדאוג מזה.

 

מתוך המשחק (צילום מסך)
אותו עולם של "יאקוזה"(צילום מסך)

 

לאורך המשחק תוכלו גם לשדרג את הכישורים של יאגאמי, הן בתחומים כמו אמנויות לחימה והן בדברים כמו דייטינג (עוד סוג של משימת צד שנראה סטנדרטי אבל מתגלה כמופרע למדי). בכלל, עקומת הלמידה במשחק די נוחה, בין השאר בגלל האורך שלו. Judgement הוא משחק ארוך. ארוך מאוד, אפילו. אם תנסו לעשות את כל משימות הצד, תצטרכו להשקיע יותר מ-40 שעות. העלילה הראשית לבדה היא יותר מ-25 שעות.

 

לא הכל ורוד ב-Judgement. יש סוג אחד של משימות, למשל, שאינו כיף בכלל: משימות מעקב. באלה תצטרכו לעקוב אחר אדם בלי שזה יזהה אתכם. זה אומר בעיקר ללכת מאחורי המטרה שלכם, ולהתחבא מדי פעם. וגם ריבוי האנשים שרוצים לריב אתכם מתחיל להעיק כשאתם רק רוצים להגיע למקום בו המשימה הבאה מתחילה. אז נכון שאלה מפגשים קצרים למדי - תוכלו לנצח לרוב בתוך פחות מדקה - אבל הם גם רפטטיביים מאוד. וגם, לפעמים המשחק יותר מדי יפני, לא במובן הטוב של המלה. היחס שלו לנשים, למשל, נע בין המעט בעייתי למאוד בעייתי.

 

אך למרות כל אלה, זהו אחד ממשחקי ההרפתקאות-פעולה הטובים ביותר של השנה, ושער כניסה מצויין לעולם הזה - דווקא בגלל שהוא לא קשור ישירות לסיפור הארוך והמפותל של סדרת יאקוזה. ובסופו של יום, כמה כבר אפשר לאכול סושי מערבי בלי לנסות את הגרסה שמכינים בקצה השני של העולם.

 

זמין לפלייסטיישן 4

מחיר מומלץ: 220 ש"ח

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים