שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית: הוטלס.קום מציעה הנחות פיקטיביות

התובע טוען כי אתר ההזמנות מטעה צרכנים: "בחלק גדול מהמקרים באתר של המלון עצמו מוצע מחיר זול יותר". הוטלס.קום: "בטוחים שהמחיר שהלקוחות שילמו בעת ההזמנה היה הנמוך ביותר"

הוטלס.קום hotels.com (צילום: shutterstock)
הוטלס.קום(צילום: shutterstock)

"אתר הזמנות חדרי המלון הוטלס.קום (hotels.com) מציג הנחות בעשרות אחוזים ממחירי המלון ה'רגילים' על מנת לגרום לצרכן לבצע בו רכישה, אולם בפועל מדובר במבצעים פיקטיביים, כאשר ההנחה המוצגת באתר בגובה של עשרות אחוזים ממחירי המלון הרגילים אינה נכונה ואינה קשורה למציאות". כך טוען איתי הפלר בבקשה לתביעה ייצוגית שהגיש לבית המשפט המחוזי מרכז, באמצעות עוה"ד עידו שטיינר ואמיר ישראלי.

 

מזמינים מלון? "כל פעולה באתר היא רמז"

המילים שמזרזות אותנו להזמין מלון

 

התובע טוען כי ביצע רכישות באתר בהסתמך על כך שמדובר במחירי מבצע ולא העלה בדעתו כי מדובר במבצעים פיקטיביים. לדבריו, "החברה אינה טורחת להבהיר מהו מקור ההשוואה ומאיזה מחיר נגזרת ההנחה ומותירה את העניין ליכולת הניחוש של הצרכן".

 

הפלר מספר כי בחודש מרץ השנה חיפש באתר של הוטלס.קום מלונות שונים באזור תל אביב, והחליט להשוות את מחירי המלונות המוצעים לאלה של אתרי בתי המלון עצמם, "ונדהם לגלות כי ההנחה המוצהרת בגובה של עשרות אחוזים אינה קשורה למציאות". לטענתו, המחירים "המוזלים" שמציעה החברה אינם נמוכים ממחירי החדרים באתרים של בתי המלון עצמם.

עו
עו"ד עידו שטיינר
 

"ההפך הוא הנכון. בחלק גדול מהמקרים באתר בית המלון מוצע מחיר זול יותר", נטען בתביעה. "מדובר בתרמית שבעקבותיה נגרם לתובע נזק רב. שכן הוא כלל לא טרח לבצע השוואת מחירים, בוודאי שלא השוואה מקיפה במקרים אחרים שבהם ביצע הזמנות. הוא סמך על כך שמוצעת לו הנחה אטרקטיבית מהמחיר הרגיל. ובמילים אחרות, המשיבה הצליחה להטעותו".

 

הוטלס.קום טרם השיבה לבקשה לאישור התביעה הייצוגית. בתגובה ל-ynet מסרה החברה: "אנחנו רוצים להציג את המחיר הטוב ביותר, אבל תמחור מלון וזמינות חדרים תמיד נתונים לשינוי. ייתכן שהמחיר של המלון הוא התעריף שמופיע כעת ולא מה שהיה קודם. אנחנו בטוחים שהמחיר שהלקוחות שילמו בעת ההזמנה היה הנמוך ביותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים