שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    ריקול בטיחותי: טויוטה ישראל מזמינה 35 אלף מכוניות למוסך

    קריאות התיקון הקשורות לכריות האוויר המסוכנות של טאקאטה אשר גרמו עד עתה לפחות ל-24 מקרי מוות, ממשיכות להכות בתעשיית הרכב. הפעם מדובר בטויוטה קורולה ישנה משנות הייוצר 2002 עד 2006 - לצד מספר דגמים נוספים

    ריקול הבטיחות הגדול בהיסטוריה, גדל עוד יותר. טויוטה ישראל מזמינה כ-35 אלף מכוניות מתוצרתה במגוון דגמים למוסכי הרשת המורשים. הסיבה: צורך להחליף את כריות האוויר המסוכנות המותקנות מול פניו של הנוסע לצד הנהג. בריקול כלולים 33,814 דגמי קורולה שיוצרו בין השנים 2002 ו-2006, 854 יאריס מאותן שנות ייצור, 95 פיקניק משנות הייצור 2002 עד 2004 ו-64 אוונסיס מהשנים 2004 עד 2008. בסך הכל 34,814 מכוניות.

     

    מגה-ריקול בטיחותי בישראל: 48 אלף מכוניות טויוטה למוסך 

     

    קריאת תיקון כריות האוויר של טאקאטה, המשפיעה על למעלה מ-100 מיליון מכוניות בכל העולם מ-19 יצרניות שונות ובעיקר מהשנים 2002 עד 2015, אינה פוסקת. אחרי לפחות 24 מקרי מוות מתועדים בכל רחבי העולם (16 מהם רק בארה"ב) ולמעלה מ-300 פצועים בדרגות חומרה שונות בשנים האחרונות, אפשר לקבוע בוודאות כי יצרנית אבזור הבטיחות היפנית אחראית לאחת משערוריות הבטיחות הגדולות בהיסטוריה.

     

    במוקד התקלה עומדת יחידת הניפוח של כרית האוויר העשויה מתכת. עקב חדירה אפשרית של לחות עלול המנגנון להתפרק בעת ניפוח הכרית, ולפזר בכך חלקי מתכת קטלניים בחלל תא הנוסעים. מדינות לחות בעלות טמפרטורה גבוהה, כמו גם גיל המנגנון, הם הגורמים העיקריים לכשל - כך קבעה רשות הבטיחות האמריקאית.

     

    גם בישראל נקראו מעל 200,000 מכוניות לתיקון. הקריאה הנוכחית של יבואנית טויוטה, חברת יוניון, מצטרפת למספר קריאות דומות שביצעה בעבר ואף בהן מעורבות עשרות אלפי מכוניות. כך למשל, לפני כשלוש שנים הוזמנו כ-50 אלף מכוניות מדגמים שונים - משנות הייצור 2006 עד 2009 - לריקול דומה. עד היום הזמינה טויוטה לא פחות מ-25 מיליון מכוניות מסביב לעולם לתיקון כרית האוויר.

     

    לפי היבואנית, מטרתו של הריקול "היא החלפה חוזרת של יחידות הניפוח של כריות האוויר בצד הנוסע שהוחלפו בעבר. היחידות שיותקנו הן מתקדמות יותר ובטוחות יותר מאחר והן כוללות סופח לחות החיוני לפעולתן התקינה לאורך זמן". במילים אחרות, יחידות הניפוח החלופיות שהותקנו כבר במכוניות במסגרת ריקול מוקדם יותר, התגלו כלא בטוחות אף הן. משך התיקון הצפוי: כשעה אחת.

     

    לקוחות טויוטה צפויים לקבל הודעה על קריאת התיקון ותוך מספר ימים ניתן יהיה להתעדכן גם באזור המתאים באתר היבואנית. יש להזכיר כי

    תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה, כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים