שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    ספטמבר הגיע - והקרבות האמיתיים יוצאים לדרך
    כשבועיים וחצי ליום הבוחר - ומערכת הבחירות נכנסת לישורת האחרונה: מי איתרה מצביעים של יריבה במחנה ותבוא אליהם הביתה ומי פועלת לשמור על הבייס? מי יצאו לשטח ומי יפעלו ברשתות החברתיות? וגם: איזו מפלגה תחתים את תומכיה על "תעודת ביטוח"? הקמפיינים מעלים הילוך

     

      ()

    1 בספטמבר 2019 מסמן לא רק את החזרה ללימודים, אלא גם את התנעתה מחדש של מערכת הבחירות - שעד עכשיו נחשבה לדי מנומנמת. חלק מהמפלגות בונות על פעילות דיגיטל נרחבת, אחרות יעברו מדלת לדלת ויש גם כאלו שמתרכזות דווקא בתאריך העברי - א' באלול - תחילת חודש הרחמים והסליחות.

     

    כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

     

    החל מהשבוע יגבירו בליכוד באופן משמעותי את פעילות השטח, את שחרור הכספים לטובת מודעות, הפצת סרטונים ופעילות רשת מוגברת. מתחילת מערכת הבחירות הגדירו את תחילת ספטמבר כמועד המרכזי להתחיל בו רשמית את החלק הכבד של מערכת הבחירות.

     

    הצהרה משותפת של בנימין נתניהו ומשה פייגלין (צילום: קובי ריכטר, TPS)
    בנימין נתניהו (צילום: קובי ריכטר, TPS)

    בעקבות זאת, תגדל משמעותית כמות הסרטונים שהמפלגה תפיץ, ובליכוד ינסו לחדד את הקרב סביב המפלגה הגדולה ולהתכנס ליום הבחירות עם קרב ראש בראש – גנץ מול נתניהו. המסר שמלווה את המערכה חוזר על עצמו מהבחירות הקודמות "גנץ ולפיד שמאל חלש, נתניהו ימין חזק".

     

    בהתאמה, בליכוד יעסקו בהפצת מסרים וסרטונים שלפיהם מנדטים בודדים למפלגות נוספות בגוש לא באמת ישנו את התמונה ולכן עדיף להצביע לליכוד. כך למעשה מתכנן נתניהו לגרום לכך שמפלגת "ימינה" תישאר בגודל טבעי ולא תצמח למספרים גבוהים יותר.

     

    במקביל, יימשך הקרב על הקול הרוסי באמצעות מפגשים נוספים עם מובילי דעת קהל וקמפיינים ממוקדים שנערכים במטה הרוסי ומממומנים הפעם בסכומים גבוהים בהרבה. נתניהו עצמו מתכנן בהמשך בליץ ראיונות בתקשורת הרוסית, שבהם בין היתר יתקוף את מי שעד לא מזמן היה שותפו, אביגדור ליברמן.


    בימים שנותרו עד לבחירות הפעילות של 240 מטות השטח של כחול לבן תעלה מדרגה והפעילים יעצימו את הנוכחות של המפלגה בשטח במטרה להכפיל את כמות המפגשים עם המצביעים. עשרות צוותי פעילים יפשטו על ערים שאותרו כבעלות פוטנציאל לשינוי דפוס הצבעה וישכנעו מצביעים.

     

    בני גנץ סיור ברהט ()
    בני גנץ

    המסר המרכזי של הקמפיין, שיתחדד ככל שנתקרב למועד הבחירות: רק המפלגה הגדולה ביותר תקבל את להרכיב ממשלה. "הדרך היחידה להחליף את משטר נתניהו לאחר עשור היא הצבעה לכחול לבן", טענו במטה הבחירות של המפלגה.

     

    הח"כים ימשיכו בסיורים, כנסים, מפגשים ובפעילויות שטח במטרה להגיע למגע אישי וישיר עם כמיליון אזרחים עד ליום הבחירות. במקביל, מטה הטלפונים כבר החל בשיחות שכנוע למתלבטים, עם המסר: כחול לבן היא האלטרנטיבה היחידה לשלטון ולכן יש רק פתק אחד לכל מי שרוצה להחליף את נתניהו – פה. "לא פרץ ולא מרצ יחליפו את נתניהו, כחול לבן דווקא כן".

     

    במקביל, תנהל הרשימה קמפיין נגטיבי על החסינות שנתניהו יבקש לעצמו מיד לאחר הבחירות: "נתניהו מתכון להקים ממשלת חסינות קיצונית שתשרת בעיקר את צרכיו המשפטיים ולא את צרכי המדינה ויכווינו את מדינת ישראל לכיוון של הדתה, המרה, הסתה והלכה".


    ב"ימינה" יפתחו את השבועיים וחצי הקרובים בהילוך גבוה עם שלוש מטרות עיקריות: הכרזת מלחמה על "המחנה הדמוקרטי" שלטענתם פתח חשבון עם הציונות הדתית, חידוד עמדות קפדנית של מפלגת הימין וההבדלים מהמפלגות האחרות, ובנוסף דגש חזק על איילת שקד, כמי שסומנה עד כה כדמות שמביאה הכי הרבה מנדטים לרשימה. בשבועיים הקרובים מתכוונים בימינה למקד בה את תשומת הלב כדי למשוך קהלים חדשים.

     

    איילת שקד באולפן (צילום: רז גרוס)
    איילת שקד (צילום: רז גרוס)

    בשבועיים וחצי שנשארו צפוי לעלות קמפיין חדש ואגרסיבי נגד המחנה הדמוקרטי ומי שמובילים אותו. הוא יתורגם באמצעות דפי מסרים, פעילות רשת וסרטונים בעלי מסר חריף מאוד.

     

    ב"ימינה" יקדישו תשומת לב גם לבייס של המפלגה ולעבוד על שימורו באמצעות קמפיין נפרד שידגיש את חשיבות הגוש (בניגוד לנתניהו שמדגיש את חשיבות המפלגה הגדולה – מ.א.). המסרים יחזרו על הקו שלפיו רק עם "ימינה" גדולה נתניהו יכול להיות ראש הממשלה.

     

    ברשימה מתכוונים לאסוף גם את קולות הימין הליברלי של פייגלין ולדבר בקרוב רבות על כלכלה חופשית.


    בישורת האחרונה של הבחירות הרשימה המשותפת תחרוש את השטח ותפגוש את המצביעים פנים אל פנים. ברשימה מתכננים לערוך חוגי בית קטנים וכנסים גדולים ברחבי הארץ עם ערבים ויהודים שבהם ידברו על קידום האינטרסים של החברה הערבית והחברה כולה.

     

    השקת קמפיין הרשימה המשותפת בת
    איימן עודה(צילום: מוטי קמחי)

    עבודת השטח של הח"כים והפעילים ברשימה המשותפת תלווה גם בקמפיין רשת בערבית ובעברית שיתמקד בעיקר בקול הצעיר.

     

    "השלב הראשון היה איחוד הרשימה וכעת הגיע שלב ההשפעה", אמר יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. חברו לרשימה, אחמד טיבי, הוסיף: "העלאת שיעור ההצבעה היא קריטית. יום הבחירות יהיה היום החשוב ביותר מבחינה לוגיסטית".


    מהשבוע הקרוב הקמפיין עולה שלב גם במפלגתו של אביגדור ליברמן. מה שהחל כקמפיין נגד מדינת הלכה ונמשך בקמפיין "ממשלת אחדות" שליברמן יכפה על נתניהו, יתחדש בשבועיים הקרובים משום שהקשב חוזר לציבור אחרי שהחופשות נגמרו והשגרה שבה.

     

    אביגדור ליברמן (צילום: ירון ברנר )
    אביגדור ליברמן(צילום: ירון ברנר )

    בעקבות כך בשבוע הקרוב יתמקדו שוב במפלגה בענייני דת ומדינה, מתוך רצון לשמר את סדר היום שמשרת את ישראל ביתנו.

     

    ליברמן צפוי להמשיך לאתגר את נתניהו מימין ולפנות למעגלים חדשים של צעירים ימנים ואל מאוכזבי שתי המפלגות הגדולות, שלפי סקרים פנימיים מעוניינים באחדות. במקביל, יימשך הקמפיין במגזר הרוסי שכולל מודעות ממומנות, ראיונות ופעילות רשת.


    המסר המרכזי של "המחנה הדמוקרטי" בשבועיים וחצי הקרובים יהיה "שלטון נתניהו והליכוד חייב להגיע לסיומו למען הבטחת המשך קיומה של ישראל כדמוקרטיה". קמפיין הרשימה ינסה לקבע את העובדה שהצבעה ל"מחנה הדמוקרטי" זו ההצבעה הבטוחה היחידה בגוש הדמוקרטי נגד "כל ניסיונות חבירה אל קואליציית ההדתה, ההמרה והגזענות של נתניהו, הליכוד ושותפיהם העתידיים".

     

    השקת הקמפיין של הנהגת 'המחנה הדמוקרטי' (צילום: מוטי קמחי)
    ראשי המחנה הדמוקרטי. ברק, הורוביץ ושפיר(צילום: מוטי קמחי)

    במסגרת הקמפיין, ולקראת יום הבחירות, תתוגבר עבודת השטח והמתמודדים ייצאו לסיורים רבים, יופיעו בפני קהל ויפגשו את הציבור בכל רחבי הארץ. תקציב משמעותי הוקדש לפעילות הדיגיטל בשבועיים האחרונים של הקמפיין.

     

    בימים הקרובים יחל מבצע ארצי רחב היקף שבו יחתמו תומכי המחנה הדמוקרטי על "תעודת ביטוח" שבה הם מתחייבים בפני הציבור לשמור על ערכי הליבה של הדמוקרטיה הישראלית.

    לוח השנה של תשע"ט ו-2019 שיחק לטובת המפלגות החרדיות, ובעיקר ש"ס, כאשר באופן נדיר ישנה חפיפה מלאה בין חודש אלול העברי לספטמבר הלועזי. המשמעות: ביום ראשון הקרוב, שבו מערכת הבחירות מגיעה לשיאה, נפתחים גם "ימי הרחמים והסליחות" שמעוררים בקרב המצביעים הפוטנציאליים רגשות של חזרה הביתה, אל המסורת – ואל הבית הפוליטי.

     

    אריה דרעי  (צילום: אלכס קולומויסקי)
    אריה דרעי (צילום: אלכס קולומויסקי)

    כמו בתקופת המנהיג הרוחני המנוח, הרב עובדיה יוסף, צפויים רבני התנועה כיום לקיים סדרה של עצרות סליחות ברחבי הארץ בהשתתפות הנציגים הפוליטיים, מה שיהפוך את התפילות לכינוסי בחירות לא רשמיים.

     

    אחרי שבשבועות האחרונים הוביל היו"ר אריה דרעי את הקו החברתי, בשבועיים הקרובים הקמפיין צפוי להתמקד בנושאים כמו אופי השבת במרחב הציבורי ובחינוך יהדות ולערכיה. המטרה היא לעורר אצל המצביעים את "הרגשות הנכונים" כדי שברגע האמת, ימים ספורים לפני ראש השנה, כשבציבור הדתי שולטת אווירה של התעלות רוחנית ודריכות מלווה בפחד לקראת "הימים הנוראים", ישלשלו כולם ש"ס לקלפי.

     

    "בערב יום הדין אנו מקווים ומאמינים שעם ישראל יגיע לקלפיות להצביע כדי לשמור על הערכים החשובים של המדינה עם צביון יהודי ורגישות חברתית", אמרו במפלגה. "כך נוכל להמשיך לקיים את צוואתו ולהמשיך את מפעל חייו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל".

    יהדות התורה מייצגת את החרדים האשכנזים, שנוהגים להתחיל לומר סליחות רק בשבוע שלפני ראש השנה, אחרי הבחירות. בהיעדר עצרות מרכזיות תהיה לרבנים אחריות כבדה יותר לעורר את השטח ולהמריץ את המצביעים בדרך לקלפי.

     

    יעקב ליצמן ראיון אולפן ynet (צילום: אבי מועלם)
    יעקב ליצמן (צילום: אבי מועלם)

    האדישות בציבור מהבחירות החוזרות לא פוסחת על החרדים, והקמפיין יתמקד במסר "כל קול קובע", עם תזכורת למנדט השמיני הנוכחי של המפלגה שהושג בזכות כמה מצביעים בודדים.

     

    גיליונות סוף השבוע הזה של שלושת הביטאונים הרשמיים של יהדות התורה משקפים זאת כבר היום כאשר את דיווחי החדשות בעמודי השער החליפו קריאות הרבנים להצביע ג', שכן מדובר ב"מערכה על התורה וקודשיה" ונגד שנאת חרדים.

    רשימת העבודה-גשר מתכננת להתמקד בשבועיים וחצי האחרונים בשלושה קהלי יעד: ערבים, קהל ימני בפריפריה שמוגדר "ימין רך" ומצביעי כחול לבן. לטענת הרשימה, בשבועות האחרונים הם סימנו כ-400 אלף מצביעי כחול-לבן שהצביעו למחנה הציוני ב-2015. מתוכם הוחלט להתמקד ב-100 אלף מצביעים, כשהמטרה היא לעשות עליהם מגה קמפיין.

     

    עמיר פרץ מוריד את השפם (צילום: זיו קורן)
    עמיר פרץ (צילום: זיו קורן)

    השחתה שלטי חוצות (צילום: מוטי קמחי)
    פניה של אורלי לוי הושחתו בשלט בבני ברק(צילום: מוטי קמחי)

    כ-3,000 צעירים ובני נוער יצטרפו בתחילת השבוע הבא למטה הבחירות של העבודה-גשר ויעשו קמפיין "מדלת לדלת" בקרב אותם 100 אלף מצביעי כחול-לבן שאותרו ברשימות. "אנחנו נשתה את כחול לבן כי אנחנו ממש עובדים בזה", אמר בכיר בקמפיין. "בזמן שהם ישימו שלטים באיילון, אצלנו יהיה קמפיין מתורגל גולל שימוש במערכות טכנולוגיות שהבאנו במיוחד מאירופה ולא היו עדיין בישראל".

     

    ברשימה מתכננים קמפיין שיתמקד בפריפריה במטרה להביא מצביעי "ימין לייט" שהתייאשו מהליכוד. במקביל, יו"ר הרשימה עמיר פרץ ביקר השבוע בקיבוץ מנרה וקיבל את תמיכתה של רחל רבין, אחותו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין.

     

    בעבודה-גשר שוקלים להשיק סיסמת בחירות נוספת, בנוסף ל"בני אדם. לפני הכל." שמלווה אותם בקמפיין הנוכחי. בנוסף כל התמונות של פרץ בשלטי החוצות ובפרסומים יוחלפו. הפעם הוא יהיה בלי השפם המפורסם שלו.

    לאחר פרישת מפלגת זהות, בעוצמה יהודית מייחלים לפרישה של מפלגת נעם. במפלגה מתכוונים למקד חלק עיקרי מהקמפיין שלהם בשבועיים וחצי שנותרו בפניה למצביעי זהות ויקראו להם למצוא את ביתם הפוליטי החדש בעוצמה יהודית. הם יפנו בקריאה דומה גם למצביעי נעם.

     

    בנוסף, בעוצמה יהודית ימשיכו בקמפיין הנוכחי: "רק עם עוצמה יהודית יש ממשלה ימנית". בקמפיין הם מבהירים כי ללא כניסתה של עוצמה יהודית לכנסת אין היתכנות להקמת ממשלת ימין, כאשר המספרים מצביעים על ארבעה מנדטים שחסרים לגוש הימין להקמת ממשלה – ארבעת המנדטים של עוצמה יהודית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים