שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    זורמים עם נטפליקס: 40% מהישראלים מנויים
    סקר שערכה חברת פרטנר מעלה כי מספר המנויים הישראלים לשירות הסטרימינג זינק ב-60 אחוזים תוך שנה. עוד עולה מהסקר: 75 אחוזים מהתינוקות מתחת לגיל שנתיים צופים ביוטיוב

    4 מכל 10 ישראלים מנויים לשירות הצפייה בסטרימינג נטפליקס - זינוק של 60 אחוזים בתוך שנה. כך עולה מסקר על הרגלי הצפייה בישראל שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה עבור קבוצת פרטנר.

     

    נטפליקס (צילום: shutterstock)
    זינוק במספר המנויים. נטפליקס(צילום: shutterstock)


    המגמה אינה מאפיינת רק צעירים, ומתברר כי ל-27 אחוזים מהישראלים בגילאי 55 ומעלה יש מנוי לשירות הבינלאומי. נטפליקס עצמה, שממש לאחרונה העלתה את מחירי המנוי שלה בארץ בשיעור של 10 עד 22 אחוזים, אינה נוהגת לפרסם את מספרי הצופים בשירות שלה.


    הנתון מצביע על שינוי בהרגלי הצפייה בישראל, בהתאם למגמה בארה"ב ובאירופה: בארה"ב, למשל, מתחזקת בימים אלה התחרות לנטפליקס, ויותר ממחצית ממשקי הבית מנויים אפילו לשני שירותי סטרימינג, חוץ מחבילת הטלוויזיה הרב-ערוצית שלהם.


    הסקר נערך באוגוסט החולף, בקרב 1,015 גברים ונשים מגיל 18, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינה.

    אפליקציית יוטיוב (צילום: shutterstock)
    מי בכלל צריך טלוויזיה?(צילום: shutterstock)

     

    עוד עולה מהסקר, כי יותר מ-30 אחוזים מלקוחות שירותי הטלוויזיה השונים בישראל, כמעט שליש, שוקלים לעזוב את החברה שבה הם מנויים. המדבר מלמד על עוצמת התחרות בשוק הטלוויזיה בישראל, שצברה תאוצה בעיקר עם כניסתן של סלקום ופרטנר לתחום, עם שירותים המבוססים על רשת האינטרנט.

     

    85% אוכלים מול הטלוויזיה 

    רוב מוחץ של הישראלים - 85 אחוזים - נוהג לאכול מול הטלוויזיה, מחצית מהם את ארוחת הערב. אבל לא רק אכילה

    – כמעט כל הצופים, 90 אחוזים, עושים פעולות נוספות במהלך הצפייה: הפעולות השכיחות ביותר הן התכתבות בוואטסאפ, גלישה באינטרנט, משחקים בסמארטפון והתעדכנות באפליקציות פייסבוק ואינסטגרם.


    רק 40 אחוזים מצופי הטלוויזיה בישראל עדיין נוהגים לצפות ב"לייב", כלומר בשידור הרציף של הערוצים: השאר מקליטים תכנים וצופים בתכניות באמצעות ספריות ה-VOD ושירותי "חזרה לאחור" של ספקיות הטלוויזיה.

     

     

    פעוט צופה בטאבלט (צילום: shutterstock)
    ליוטיוב יש קהל צעיר במיוחד(צילום: shutterstock)


    נתון מעניין נוסף: ליותר ויותר ישראלים יש כבר טלוויזיה עם מסך באיכות 4K - מדובר ב-36 אחוזים מכלל הצופים, נתון שמהווה זינוק של יותר מ-50 אחוזים בתוך שנה. למרבה הצער, כמות התכנים המשודרת בישראל באיכות 4K היא כמעט אפסית, ובשל מגבלות הקיבולת של הרשתות – גם מספר הערוצים המשודרים ב-HD מוגבל.

     

    כשליש מהצופים – רובם צעירים עד גיל 35 - בכלל לא מגבילים את עצמם לצפייה במכשיר הטלוויזיה – וצופים בסדרות, בסרטים ובחדשות בסמארטפון שלהם. עבור הילדים, יוטיוב הופך לערוץ הצפייה העיקרי, אפילו לפעוטות: לפי הסקר, בתכני יוטיוב צופים 75 אחוזים מהתינוקות מתחת לגיל שנתיים, 85 אחוזים מהילדים בגילאי 3-5, וכ-90 אחוזים מהילדים בגילי בית ספר יסודי (6-12). בני נוער צופים בתכני טלוויזיה במשך קרוב ל-6 שעות ביום בממוצע - באמצעות טלוויזיה, סמארטפון, טאבלט ומחשב.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים