שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    המתחרה של טינדר: פייסבוק דייטינג הושק
    בלי להחליק ימינה או שמאלה, עם סיקרט קראש ולא למטרות סטוצים: פייסבוק השיקה את שירות הדייטינג המדובר שלה, ומחכים בו כמה פיצ'רים מעניינים. ומה לגבי פרטיות?

    יותר משנה לאחר שהוכרזה, בשורת השידוכים של פייסבוק זוכה להשקה רשמית: פייסבוק דייטינג, שירות ההיכרויות החדש של ענקית הטכנולוגיה, הושק היום (ה') עבור משתמשים בארצות הברית וב-19 מדינות נוספות, בהן קנדה, ברזיל ומקסיקו. בתחילת 2020 הוא צפוי להגיע גם לאירופה, אך עוד לא ברור אם ישראל כלולה בתוכנית. בינתיים נראה כי שירות השידוכים של צוקרברג יכלול כמה תכונות מעניינות, שכנראה כבר מלחיצות את הענקית Match Group - המוכרת יותר כבעלת השירותים הפופולריים טינדר ואוקיי קיופיד.

     

    פייסבוק דייטינג (אילוסטרציה: Shutterstock)
    עכשיו זה רשמי: שידוכים בפייסבוק(אילוסטרציה: Shutterstock)

     

    כשפייסבוק דייטינג הוכרזה, בכנס המפתחים של פייסבוק בשנה שעברה - רגע אחרי משבר קיימברידג' אנליטיקה, צוקרברג הציג אותה כפלטפורמת היכרויות שהיא ההיפך הגמור מאלה המוכרות לנו היום: ממוקדת ביחסים ארוכי טווח ולא בסטוצים, עם דגש גדול יותר על פרטיות ועם אפשרות לפתוח בשיחה מול כל משתמש שרשום לשירות - בלי לחכות למאצ'ים, בלי חשבונות פרימיום ובלי מגבלות.

     

    כך זה ייראה. פייסבוק דייטינג (צילום: פייסבוק)
    כך זה ייראה. פייסבוק דייטינג(צילום: פייסבוק)

     

    איך זה בדיוק יעבוד? משתמשי פייסבוק מעל גיל 18 יבחרו אם להפעיל את "דייטינג" או לא, ובכך בעצם יאשרו לרשת החברתית אם הם פנויים ומחפשים - או ממש לא בעניין. מי שבוחרים להפעיל את דייטינג, יצרו לעצמם פרופיל היכרויות שעל בסיסו פייסבוק תציע להם בני או בנות זוג פוטנציאליים. ברשת החברתית טוענים כי חברי פייסבוק לא יופיעו בהצעות, אבל חברים של חברים בהחלט כן. ההצעות אגב, מבוססות על פעילות המשתמשים בפייסבוק, הלייקים שהם בוחרים לחלק, האירועים שאליהם הם מסמנים הגעה ותחומי העניין שלהם.

     

    מאוהבים בסתר. סיקרט קראש (צילום: פייסבוק)
    מאוהבים בסתר. סיקרט קראש(צילום: פייסבוק)

     

    בין הפיצ'רים המרכזיים, דייטינג יעשה שימוש באינטגרציה מעניינת בין פייסבוק לאינסטגרם: משתמשים יוכלו לשתף את הסטוריז ואת הפוסטים שלהם אל פרופיל הדייטינג, ובכך שידוכים פוטנציאליים יוכלו להיחשף אליהם גם מבלי שיהיו עוקבים שלהם באינסטגרם. פיצ'ר מעניין נוסף הוא זה של "סיקרט קראש", שבו משתמשים יוכלו לסמן חברי פייסבוק שלהם באופן חשאי כמושאי עניין. במידה והצד השני יסמן אותם בחזרה - הפלטפורמה תהפוך לקופידון של ממש ותחשוף את הקראש לשני הצדדים, שיוכלו להמשיך משם בעצמם.

     

    בפייסבוק בחרו להתמקד בנושא הפרטיות בפרסום נפרד. כך למשל, מוסבר כי פרטי המידע היחידים מתוך פרופיל הפייסבוק של המשתמש שיעשו הגירה ויהיו

    זמינים לצפייה בדייטינג על ידי משתמשים אחרים הם השם הפרטי והגיל. יתר הפרטים יהיו נתונים לבחירת המשתמש, שיוכל לשלוף אותם מפרופיל הפייסבוק הרגיל או להחליט לוותר עליהם. בנוסף, בפייסבוק מצהירים כי המידע המצוי בתחומי הדייטינג לא ישותף לאזורים או שירותים אחרים של פייסבוק, וגם הנתונים שייאספו יישארו בתחומי אזור השידוכים בלבד.  

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים