שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מירוץ משלוחים: מאיזו רשת הכי כדאי להזמין קניות אונליין?
    קניות אונליין מקילות מאוד על החיים, אבל יכולות גם לעצבן מאוד - אם השליח מאחר, הגלידה נמסה, השקיות מונחות מחוץ לדלת בחום. בדקנו את משלוחי האונליין של 6 רשתות - מנוחות האתר, דרך העמידה בזמנים ועד איכות המוצרים - ודירגנו. ומי הגיע למקום הראשון?
    שופרסל נחשבת למובילה ארצית בקניות האונליין: 16% ממחזור המכירות של הרשת מתבצע דרך האינטרנט, ואין רשת סופרמרקטים בעולם המתהדרת בנתונים כאלו. היא גם מובילה בבדיקה שערכנו לשירותי הקניות אונליין בשש רשתות בארץ. אלמלא המחירים הגבוהים יחסית בהשוואה לאחרות, היא הייתה זוכה לציון גבוה אף יותר.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    שופרסל וקופ"ח לאומית יספקו תרופות מרשם בהזמנה אונליין עם שליח עד הבית

    בגלל הפסדי רשת Be וגידול בהוצאות המימון: הרווח של שופרסל צנח ב-43%

    שופרסל אונליין: צרכנים עלולים לשלם עשרות אחוזים יותר על מוצרים במשקל

    סל קניות לחג: מבחן הרשתות הגדול

    סרקתם לבד? איפה תמצאו קופות בשירות עצמי והאם כדאי

     

    הזמנות האונליין, שאמורות להקל על חיינו הלחוצים, עלולות בפועל להצמיח קשיים מעצבנים חדשים - כשהמשלוח מגיע בשעה שאנחנו לא בבית למרות התיאום, והמוצרים מתחממים בחדר המדרגות, או כשהוא מגיע באיחור של שעתיים בלילה והגלידה נמסה, או כשמחייבים אותנו לקנות ב-500 שקל לפחות להזמנה בתוספת דמי משלוח, או כשהבשר מגיע מופשר ואילו האקונומיקה - קפואה. כן, אלה חלק מההרפתקאות שעברו נסיינינו במהלך הבדיקה.

    שופרסל אונליין (צילום: סיון פרג')
    שופרסל אונליין(צילום: סיון פרג')

    עם רשימה מייצגת של 25 מוצרים, אצבעות זריזות על המקלדת ושפע סבלנות, התיישבו הנסיינים מול המחשבים והזמינו. התוצאות לפניכם.

     

    מחיר המשלוח: 30 שקל בקנייה עד 750 שקל, 10 שקלים בקנייה בסכום גבוה יותר. יש אפשרות לאיסוף עצמי בתשלום של 10־30 שקל תמורת הליקוט בלבד.

     

    מוצלח: האתר הטוב ביותר. ידידותי, עם פירוט של נתונים כמו ערכים תזונתיים, רכיבים, כשרות, ארץ ייצור. היחיד שבו לחלק נכבד מהמוצרים יש תמונות המציגות אותם ב-360 מעלות. ניכרת השקעת מחשבה בנוחות המזמינים. יש אופציות רבות לאספקת המשלוח, ומועדי האספקה קרובים. הגיעו בזמן (הבטיחו שעה 5, הגיעו ב-5:06). חסרו אמנם כמה מוצרים, אבל נשלח סמס על כך, עם לינק לבחירת חלופות. הפירות והירקות באיכות טובה, האריזה איכותית, הכל הגיע במצב טוב, האקונומיקה ארוזה בנפרד.

     

    הבעיות: קצת אגרסיביים בדחיפת מוצרי מותג הבית. יקרים יחסית: 9 מבין 24 המוצרים היו במחירים גבוהים יחסית לרשתות האחרות. נטייה לאי-הקפדה על המשקל המבוקש בהזמנה, שדחפה עלויות כלפי מעלה.

     

    שורה תחתונה: אתר טוב מאוד, אבל גם למובילה הארצית יש עוד מה לשפר.

    שופרסל (צילום: מירב קריסטל)
    (צילום: מירב קריסטל)
     

     

    מחיר המשלוח: 29.90 שקל.

     

    מוצלח: אתר קל וידידותי לשימוש. המידע אמנם דל בהשוואה לזה של שופרסל אונליין, אבל מספק, כל עוד המוצרים מוכרים. כשיש חוסרים מתקשרים להציע חלופות. זמני האספקה מצוינים - מהערב למחרת - ועמדו בלוחות הזמנים. איכות המזון והמוצרים טובה מאוד (סלחנו לבננות שהגיעו ירוקות). רמת המחירים סבירה, אפילו קנינו קפה טייסטרס צ'ויס במחיר מבצע אטרקטיבי - 19.90 שקל. האריזה טובה, האקונומיקה בנפרד.

     

    הבעיות: אורזים בשקיות נייר - אמנם ידידותי לסביבה אבל לפחות במוצרים הקרים הן מועדות להירטב ולהיקרע, ואחת אכן הייתה קרועה. מוצרי המזון הקרים הגיעו קרים אך ללא קרח, הבשר היה קריר אך לא מספיק - אם היו משאירים ליד הדלת, היינו דואגים. אי-אפשר להזמין גלידות, ואין חומוס במשקל. ולמה לא קוראים הערות? ביקשנו 150 גרם גבינת עמק, הגיעו 200 גרם.

     

    שורה תחתונה: אופציה טובה.

     

     

    מחיר המשלוח: 29 שקל.

     

    מוצלח: החיפוש באתר נוח וידידותי, יש פירוט מידע ענייני - אם כי רחוק מזה של שופרסל אונליין. עמדו בלוחות הזמנים (הבטיחו 20:00־22:00, הגיעו ב-20:40) וגם שיגרו סמס עם שם המוביל והודעה שהוא מגיע בדקות הקרובות. התקשרו להציע תחליפים לרוב החוסרים. איכות האריזה טובה מאוד - בשלושה ארגזים, כשמוצרי הקירור הגיעו בארגז עם קרח. חבל שהקורנפלקס צורף לארגז האקונומיקה והשמפו, אם כי כולם היו ארוזים בשקיות נפרדות. איכות הירקות והפירות טובה מאוד, למעט העגבניות שהיו ירוקות. המחירים סבירים.

     

    הבעיות: 6 מוצרים היו חסרים: גלידות אי־אפשר להזמין כלל, ועוד חמישה היו חסרים בחנות, כולל בורקס במשקל ובשר בקר טחון טרי. וחבל שלא קראו את ההערות שהוספנו: הזמנו 150 גרם גבינה צהובה, שלחו 210 גרם.

     

    שורה תחתונה: התחלתם לפנק, התמידו ושפרו.

     

    מחיר המשלוח: 30 שקל, בקנייה מעל 750 שקל - 9.90 שקלים.

     

    מוצלח: מגיע על נוחות ביצוע ההזמנה, העמידה בלוחות הזמנים ואופן הגעת המוצרים.

     

    הבעיות: המידע באתר לוקה בחסר. איכות הירקות בינונית. היו חוסרים רבים יחסית, ביניהם תפוחי עץ גרנד סמיט. התקשרו להציע אלטרנטיבה בשמונה בבוקר - לא כולם ערוכים בשעה זו למו"מ על חילופי פירות. למרות 6 שקיות הקרחונים, השניצלונים והגלידות הפשירו קמעה. הגיע ים של קרטונים וניילונים מיותרים. המחירים מעל הממוצע, ו־4 מבין המוצרים היו במחירים היקרים ביותר בין הרשתות שבדקנו.

     

    שורה תחתונה: טוב, עם מקום לשיפור.

     

     

    מחיר המשלוח: 29.90 שקל.

     

    מוצלח: איכות טובה של רוב המוצרים, כולל הירקות והפירות. קירור משביע רצון. מחירים סבירים, אם כי לא מציאה.

     

    הבעיות: האתר הגרוע והקשה ביותר להתמצאות. יש חוסרים. האריזה טעונה שיפור - אקונומיקה נארזה עם מוצרי מזון. בקבלות לא מופיע המשקל והמחיר לק"ג של המוצרים בתפזורת, מה שמקשה על בדיקת המחיר. נשלחו קוטג' וחלב עם תאריכי תפוגה קצרים יחסית. השליח הקדים, התקשר כשהוא בדלת, והשאיר את האריזות בחוץ בחום.

     

    שורה תחתונה: בגלל סרבול האתר והמשלוח הלא מדויק - מומלץ יותר לקניות קטנות של מוצרים לא רגישים.

     

    מחיר המשלוח: 29 שקל.

     

    מוצלח: החיפוש באתר קל, הצילומים איכותיים, אם כי המידע על המוצרים דל. טיפלו יפה בתלונות הקשות שלנו על האיחור ועל הטמפרטורה של המוצרים: טענו שהרכב מוביל בטמפרטורה של 4 מעלות ואולי הייתה תקלה. הבטיחו שהאיחור הלא מקובל ייבדק. המוצרים הבעייתיים במיוחד הוחלפו.

     

    הבעיות: הרשת היחידה שמחייבת לקנות ב-500 שקל לפחות - רף בלתי סביר. מועדי האספקה הם הרחוקים ביותר מבין הרשתות שבדקנו. הזמנו ברביעי בבוקר, האספקה המוקדמת ביותר הייתה בחמישי בלילה. היו צריכים להגיע בין 19:00 ל-21:00. ב-19:30 שלחו סמס שייתכן עיכוב, ומאז נעלמו עקבות השליח, כאשר שירות הלקוחות מסתיים ב-21:00 ולא ניתן לברר מה קורה. הגיע לבסוף ב־22:50. מוצר אחד, בננות, היה חסר (דווח גם שחסר בורקס, אבל הגיע).

     

    נמסר שלא מעדכנים בחוסרים אלא אם מדובר ביותר מ-6 פריטים, או במוצרי תינוקות. הנסיין שלנו לא ראה הערה כזאת במקום בולט באתר. אריזת המוצרים קטסטרופלית: הגיעו בשקיות ולא בארגזים, ללא קרחונים. השניצלונים והבשר היו מופשרים, הגלידה נמסה. לעומת זאת, דווקא האקונומיקה, האורז, שישיית המים והשמפו הגיעו קרים.

     

    שורה תחתונה: גרוע, דרוש מקצה שיפורים דחוף.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים