שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    שסטוביץ' תוכל להעביר מידע לקולגייט על היבוא המקביל

    בית הדין לתחרות הכיר בצורך של שיח מסחרי בין ספק ליבואן, כולל יבוא מקביל. הממונה על התחרות קבעה בעבר שהעברת המידע פוגעת במתחרות

    ניצחון חלקי לחברת שסטוביץ' מול רשות התחרות והממונה , מיכל הלפרין. שופטת בית הדין לתחרות, תמר בזק, הוציאה צו ביניים שקובע כי לחברה יותר לקיים שיח עם קולגייט בנושא היבוא המקביל וכי החברה, היבואנית הרשמית של קולגייט בישראל, תוכל להעביר ליצרנית את שם רשת השיווק או הקמעונאי שמוכר משחות שיניים ביבוא מקביל, את המחיר שבו נמכר המוצר וכמות משוערת שיובאה.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו  

     

    הממונה על התחרות: שסטוביץ ניסתה למנוע יבוא מקביל של קולגייט

    שר הכלכלה מבקש הסברים מיבואני ג'ילט וקולגייט: מוכרים בישראל ביוקר

    משרד הבריאות מזהיר מפני משחת שיניים קולגייט שמשווקת בניגוד לחוק

     

    בכך הפכה השופטת את החלטת הממונה על התחרות מיכל הלפרין, שקבעה לפני מספר חודשים כי על שסטוביץ' נאסר כל מגע ושיח עם חברת קולגייט העולמית, יצרנית משחות השיניים, בנושא יבוא מקביל של משחות שיניים קולגייט לישראל.

       (צילום: שאול גולן)
    משחות שיניים. שסטוביץ' תוכל להעביר מידע לקולגייט על היבוא המקביל(צילום: שאול גולן)
     

    השופטת קבעה כי השיח בין החברות יתאפשר תחת התנאים הבאים: האינפורמציה תעבור בכתב בלבד ותהיה מתועדת. לא יועבר צילום של המוצר או מספר האצווה שלו, ולא יתקיים שיח בעל פה עם קולגייט בנושא מעבר לשליחת המסמך המתועד.

    מיכל הלפרין, הממונה על הגבלים עסקיים (צילום: תומריקו) (צילום: תומריקו)
    מיכל הלפרין, הממונה על הגבלים עסקיים(צילום: תומריקו)
     

    פירוש הדבר, שהשופטת הכירה בצורך של שיח מסחרי בין ספק ליבואן בנושאים תחרותיים כולל יבוא מקביל, למרות החלטת הממונה כי העברת המידע גורמת לפגיעה בתחרות. המאבק של שסטוביץ' מול הממונה הוא עקרוני, משום שהוא משליך על כל נושא היבואנים הבלעדיים והתנהלותם מול היבוא המקביל ובנוסף עוסק בתחום של חופש העיסוק ועד כמה בשם התחרות ניתן להתערב ביחסי ספק ולקוח.

     

    מדובר בשיח מסחרי חיוני

    הממונה פתחה לפני שנה בדיקה בשל חשש לפגיעה בתחרות, בשל החשד שהחברה פעלה אצל קולגייט העולמית במטרה לחסום לכאורה את היבוא המקביל של משחות שיניים לישראל.

     

    מהבדיקה עלה ששסטוביץ' העביר מידע ליצרנית משחות השינים בדמות צילומי המוצר המיובא ביבוא מקביל, כולל מספר האצווה שמוטבעת עליו ומכילה פרטים על מקום היצור והתאריך בו יוצר, פרטים המקלים על מציאת מקור הדליפה של הסחורה ומסייעים לכאורה למגר אותה. הממונה קבעה כי יש בכך פגיעה בתחרות.

     

    בערעור טענה שסטוביץ', כי מדובר בשיח מסחרי חיוני שפועל לטובת הלקוח משום שהאינפורמציה המועברת הייתה חיונית לשסטוביץ', כדי לדרוש תנאי סחר או מבצעים טובים יותר מקולגייט העולמית במטרה להתחרות ולהתמודד מול היבוא המקביל בדרך של הורדת מחיר המוצר המקורי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים