שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    בחרנו לקנות: הישראלים הוציאו 1.135 מיליארד שקל ביום הבחירות

    "מכת חיים לקניונים": בחברת שב"א מדווחים על 4.9 מיליון עסקאות באשראי שבוצעו ביום שלישי השבוע. מדובר בעלייה של 34% לעומת יום הבחירות הקודם באפריל ושל כ-70% לעומת בחירות 2015. גם סכום הקנייה עלה. המשמעות: ביום הבחירות הזה - שילמנו יותר

    1.135 מיליארד שקל. זה הסכום שהוצאנו ביום הבחירות לכנסת ה-22 (יום ג' השבוע), בכרטיסי אשראי. כך עולה מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), מפעילת מערכות התשלומים הלאומיות בכרטיסי אשראי. ברשתות ובקניונים דיווחו על הצלחה מסחררת ונתוני האשראי מוכיחים זאת: הישראלים בחרו בשופינג.

     

    בוחרים בשופינג: עלייה של 25% בקניות לעומת יום הבחירות באפריל

    שופרסל מול סופר-פארם: תחרות הפארמים עולה על טיסה

    סל קניות לחג: מבחן הרשתות הגדול

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    מדובר בעלייה של 100% לעומת בחירות 2013, אז ההוצאה היתה 556.13 מיליון שקל, ועלייה של קרוב ל-70% לעומת הבחירות ב-2015, אז ההוצאה גדלה ל-672.82 מיליון שקל. לעומת הבחירות לכנסת ה-21 שנערכו באפריל השנה, מדובר בעלייה של 34.1%, משום שההוצאה באשראי עמדה אז על 846.82 מיליון שקל. במקביל, היתה עלייה של 12.9% במספר העסקאות לעומת הבחירות באפריל: בחברה ספרו 4.9 מיליון עסקאות ביום שלישי האחרון. מדובר בנתוני אשראי בלבד והם לא כוללים נתונים על תשלום במזומן או קניות אונליין מחו"ל.

    מטיילים ביום הבחירות (צילום: עמית שאבי)
    קניון מלחה בירושלים ביום הבחירות. בילו וקנו(צילום: עמית שאבי)

    כפי שפורסם ב-ynet, שיא הפעילות היה בין 11:00 ל-15:00 כשבשעות אלה התבצעו 6,600 עסקאות בממוצע בדקה, ובדקות העומס יותר מ-8,000 עסקאות בדקה. בשעות העומס נרשמו 1.576 מיליון עסקאות בסכום כולל של 349.21 מיליון שקל.

    אינפו כלכלה שימוש באשראי בבחירות ()

    סכום הקנייה הממוצע היה 231.52 שקל, לעומת 195.29 שקל בבחירות שנערכו באפריל, עלייה של 18.5%. כלומר, ביום הבחירות הזה - לא רק שיותר ישראלים עסקו בשופינג, אלא שהם גם שילמו יותר פר עסקה.

     

    במשביר לצרכן למשל דיווחו על שיא מכירות של עשור - 27 מיליון שקל ו-200 אלף לקוחות. במרכזי ביג ביקרו למעלה מחצי מיליון לקוחות. חברת האופנה
    עדיקה דיווחה על עלייה של 400%-300% במכירות באתר ובחנות, וגידול של 30% לעומת יום הבחירות הקודם. נראה היה שיום הבחירות הזה תפס את הישראלים ברגע בו הם תאבי קניות ויתכן גם שחלק מהמבצעים היו טובים מהרגיל.

     

    דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה, הסביר ל-ynet שהסיבה לכך היתה סמיכות לעומת החגים ומבצעים טובים. "ניכר שיום הבחירות נתפס בעיני הישראלים כיום קניות שמזכיר את ימי הקניות הגדולים בעולם כמו בלאק פריידיי", אמר.

     

    גורם בענף בקניונים אמר ל-ynet שהיום הזה נפל בול רגע לפני החגים והוא היה כמו "מכת חיים לקניונים".

     

    בתוך כך, לפי נתוני חברת המחקר ריס (RIS) לאוגוסט, הפדיון היומי בקניונים ירד ב-4% בהשוואה לאוגוסט 2018 במכירות מצטברות - מדובר בירידה של 6.4%.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    צילום: יאיר שגיא
    קניון נתניה ביום הבחירות השבוע. הישראלי בחרו בשופינג
    צילום: יאיר שגיא
    מומלצים