שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    5 עבודות תחזוקת אופניים שאפילו אתה מסוגל לבצע

    כך תוכל לדאוג לאפניים שלך ולמנוע מראש תקלות

    אופניים (iStock)
    (iStock)

     

    יש לך אופניים? מזל טוב. בין אם אלה אופני כביש ובין אם אופני הרים, או אפילו, רחמנא ליצלן, אופניים חשמליים, יש דברים בסיסיים שעליך לעשות ולהכיר כדי ש — כמו שאומרים בעולם הרכבים — לא יראו מוסך. יש גם דברים שטוב שתדע לעלות עליהם בזמן לפני שייגרם נזק ממשי שיעלה לך בזיעה, מאמץ וכסף. קיבצנו לכם כמה טיפים לפי חלקי האופניים, כדי שתוכלו לרכוב לחוף מבטחים.

     

     

    1. שלדה

    חשוב מאוד לנקות את שלדת האופניים מלכלוך, אבק ושמן שהצטברו בהם. שימו לב לנזקי שחיקה בשלדה: לעומת שאר החלקים, היא לא רכיב שמחליפים בכזאת קלות. חפשו אחר סדקים. אפשר לתקן אותם כל עוד הם קטנים, ולא מאוחר מדי. זו בדיוק הסיבה שחשוב להתחיל מניקיון האופניים, במיוחד אם רכבתם בשטח בוצי. וכשאנחנו מדברים על ניקיון, הכוונה היא לא להעביר עליהם נייר סופג עם מים. אנחנו מדברים על לשפשף. לאחר הניקוי יבשו את האופניים בסמרטוט נקי.

     

    2. צמיגים

    מעבר לעובדה שצריך למלא אותו באוויר לעתים תכופות, צמיג יבש וישן מועד לפורענות. למשל, תלישה של הוונטיל מבפנים. אם אתם רואים שהצמיגים שלכם סדוקים ויבשים, הגיע הזמן להחליף אותם. לגבי ניפוח, סיכוי גבוה מאוד שהלחץ המתאים באופניים שלכם הוא באזור ה־40 PSI. אם לא, זה כתוב על הצמיג. פעם בשבוע קחו את האופניים לתחנת הדלק הקרובה. זו גם הזדמנות טובה לחפש "שמיניות" שהן עיוותים של הגלגל. הרימו את האופניים או הפכו אותם, ובדקו אם הגלגל מסתובב ישר ובחופשיות. אם לא, הוא זקוק לכיוון.

     

    3. ברגים

    חזקו את כל הברגים והאומים. שימוש תכוף עלול לפתוח את ההברגות אט־אט, ובלי לשים לב תוכלו למצוא את עצמכם רוכבים בלי צמיג למעמקי הוואדי או אל תוך הכביש הראשי.

     

    4. בלמים

    בלמים זה חשוב, על זה אין עוררין. כשהגלגל מורם מהארץ, לחצו על הבלמים וראו אם הם ננעלים מיד, ואם הם ננעלים ישירות על הגלגל ולא באופסייד. בדקו גם אם הרפידות נושקות לגלגל. את הבלם האחורי בודקים במשיכה של האופניים לאחור תוך לחיצה על הבלם. הם לא אמורים לזוז — לכל היותר להחליק לאחור כמה סנטימטרים. עכשיו תבדקו את הבלם הקדמי בלחיצה עליו תוך דחיפה קדימה. אם הצמיג נע, לכו מיד למעבדה, שם יחזקו עבורכם את הבלמים או יחליפו את הרפידות השחוקות. לא צריכים מעבדה ויכולים לעשות את כל זה בעצמכם? מרשים, אבל למה בעצם אתם קוראים את האייטם הזה?

     

    5. שרשרת

    שמנו את השרשרת. לא שום דבר חוץ מהשרשרת, רק את השרשרת. הדבר החשוב הראשון הוא להשתמש בשמן ייעודי לאופניים, עדיף בבקבוק שמזליף ולא בספריי. מרימים או הופכים את האופניים, מצמידים את הבקבוק למעביר האחורי ומזליפים לתוך השרשרת כשהיד השנייה מפדלת אחורה לאט. אחרי שני סיבובים כאלה תפסיקו להזליף ותנו עוד חמישה או שישה סיבובים איטיים. המטרה היא שהשמן ייכנס לתוך החוליות. נקו את השמן במטלית יבשה, ממש ליד המעביר האחורי, ניגוב בלי הפעלת כוח ותוך פידול איטי לאחור. אם זה לא גורם לכם להרגיש כמו מכונאי־על, כנראה שכבר אין לכם תקווה.

     

    זהו, עכשיו אתה מוכן לדאוג לאופניים שלך בעצמך. ככה דוחים את הצורך בתיקונים גדולים, בהחלפות צמיגים, ומפחיתים פנצ'רים. כי אנחנו לא באמת רוצים לבלות פעם בשבוע בחנות האופניים, נכון? אנחנו רוצים לרכוב.

     

     (סובב טורקי עלית)
    (סובב טורקי עלית)

     

    קפה טורקי מזמין אתכם לסובב טורקי תל אביב, אירוע האופניים הגדול בישראל.

     

    אורי גבריאל (צילום: גבריאל בהרליה)
    (צילום: גבריאל בהרליה)


    פורסם לראשונה 23/09/2019 13:55
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים