שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    סגירת מיכל נגרין: הפורמט המשפחתי לא השכיל להתעדכן בזמן

    נגרין היתה מושא החלומות לנשים ישראליות רבות, בזכות אמירה מקורית, רומנטית ומוקפדת. אבל הפספוס של קהל הצעירות לא הותיר לה סיכוי. פרשנות

    מיכל נגרין  היה מותג עם סיפור, ששידר - בחלק מהזמן גם בהצלחה - את האנשים ואת החזון שמאחוריו. לכן אני חשה צביטה בלב מסגירת הרשת, בגלל האנושיות והרומנטיקה ששידרו המותג ומיכל עצמה, תכונות שלא הספיקו להבטיח הישרדות כלכלית.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

     

    מחר יהיה קר ונוצץ: כמה יעלו לנו תכשיטים בחורף הזה

    לאחר שלא נמצא רוכש: רשת דיסקרט תיסגר בהדרגתיות

    לא טופ: קבוצת ארקדיה, בעלת טופשופ, בוחנת סגירת חנויות מחוץ לבריטניה

     

    נגרין הייתה בשנות התשעים מושא החלומות לנשים ישראליות רבות. מוצרים לא זולים, אבל עדיין במחירים נגישים שחצו מגזרים, ונישאו על כנפי ההצלחה גם לחו"ל בזכות אמירה מקורית, רומנטית ומוקפדת. באותן שנים היה ואקום בעולם התכשיטים המעוצבים שאינם זהב ויהלומים. נגרין סיפקה תשובה.

    מיכל נגרין (צילום: יריב כץ)
    מיכל נגרין(צילום: יריב כץ)

    אלא שבשנים האחרונות המצב השתנה דרמטית, כשמגוון מותגים מספקים תשובה לשוק הזה - בחנויות פיזיות ובאתרים. עליאקספרס שופכת אוקיינוסי תכשיטים במחירי בדיחה, עם חיקויים לכל עיצוב וסגנון. נגרין נשארה מאחור, ומוצריה נתפסו כתכשיטים ואביזרים למבוגרות. שלא לדבר על האופנה: החנויות ארכאיות, כבדות ומשדרות חוויית קנייה של פעם. לא במקרה היא לא נמצאת בקניון רמת אביב, שם הייתה פעם תחנה מבוקשת.

     

    בשלב מסוים החל המותג לפספס ואיבד את קהלו. העומדים ליד ההגה נצמדו לפורמט המשפחתי ולא השכילו לשנות כיוון.

     

    ניסיון השנה האחרונה לפנות לצעירות עם קו תכשיטים בשם "יסמין" בעיצוב בתה המוכשרת, לא הספיק. אולי היה כדאי להביא מעצב/ת מוכשר/ת טרנדי/ת מחוץ למשפחה. ההתעקשות של נגרין לייצר בישראל פגעה בה כלכלית כי המחירים היו גבוהים מדי. היציאה לחו"ל עוררה גאווה, אבל השוק הבינלאומי לא היה די גדול.

    מרכז המבקרים של מיכל נגרין בבת ים (צילום: רמי זרנגר   ) (צילום: רמי זרנגר   )
    מרכז המבקרים של מיכל נגרין בבת ים(צילום: רמי זרנגר )
     

    האם סגירת מיכל נגרין משמעותה שליזם הפרטי החולם אין סיכוי? לא ממש. ראו את פנדורה, מותג דני שמאחוריו זוג צורפים ומשווק בלמעלה מ-10,000 נקודות ביותר מ-90 מדינות. יחד עם ההשקעה האדירה בעיצוב ובשיווק, השכיל המותג לשים את הצרכנית במרכז ולא את הסיפור שלו. אנושיות היצרן, האכפתיות והרעיונות שלו כבר לא מספיקים בימינו, בוודאי כשמדובר במוצרים לא זולים. ופריטי מיכל נגרין לא היו זולים בכל הקטגוריות. הצרכן של היום, קונה התכשיטים שלא מסתפק בתוצרי עליאקספרס, רוצה להרגיש שהוא הסיפור המרכזי בעיני יצרנית התכשיטים. שהיא זורמת איתו. נגרין פיספסה את השוק הגדול של הצעירות, שחשוב לא רק בגלל גודלו אלא גם כי הוא מהווה מודל לחיקוי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים