שתף קטע נבחר

קבוצת אירני תפתח חנויות של מותג אופנת הספורט FILA בישראל

אחרי שהשיקה אתר סחר למכירת המותג ברשת, מתכננת בעלי פקטורי 54 לפתוח חנויות ייעודיות למותג אופנת הספורט בשלב הראשון בקניוני היוקרה בת"א. המותג נמכר כבר בארץ בחנויות שונות כמו פוטלוקר ועדיקה

זה רק ספורט: קבוצת אירני, בעלי רשת פקטורי 54, תפתח בישראל חנויות ייעודיות של מותג אופנת הספורט FILA. כך הכריז הבוקר (ה') הבעלים רוני אירני במפגש שערך עם ג'ין יון, יו"ר ומבעלי FILA העולמית שהגיע לביקור ראשון בישראל. בשלב הראשון יפתחו חנויות בקניון גינדי פאשן מול ובקניון רמת אביב בתל אביב במהלך השנה הקרובה.

 

אתר אינטרנט ישראלי למותג אופנת הספורט FILA

משתלם? בדקנו את האתר החדש של דקטלון

לולולמון: הרשת שעושה זהב מטייצים

 

הקבוצה, המייבאת בין היתר את מותג היוקרה טומי הילפיגר ואת מותג הג'ינסים הפופולרי דיזל, היא הזכיינית של FILA בישראל מזה 30 שנה ומוכרת את המותג בחנויות השונות. כעת, כאמור, ייפתחו חנויות ייעודיות למותג הקוריאני, שמחזיק חנויות ב-70 מדינות ברחבי העולם וב-2018 גלגל מחזור מכירות של 2.44 מיליארד דולר.

  (צילום: יח
חנויות ייעודיות. המותג FILA(צילום: יח"צ)

"השנה נגדיל את האחיזה שלנו בקרב דור ה-Z ונפתח את שוק האונליין, המהווה כיום רק כ-10% מהמכירות", אמר היום יון במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב, "נרחיב את שיתופי הפעולה הקריאטיביים וניקח חלק חשוב באירועים כמו אולימפיאדת טוקיו 2020, לצד השתתפות בשבועות האופנה כפי שעשינו בשבוע האופנה האחרון במילאנו".

 

אירני הוסיף כי יביא לארץ בחודשים הקרובים את המוזיאון הנודד של המותג, שיכלול פריטים נוסטלגיים של FILA. המותג הוותיק, שידע עליות ומורדות, הפך בשנתיים האחרונות לצומח וזכה לקאמבק מפתיע, תוך מינוף הטרנד העולמי של אופנה רטרו-ספורטיבית. זאת, לאחר ששלף מהארכיון שלו את הדגם הקלאסי של נעל הטניס ופיתח את הדיסטרפטור 2 (Disruptor) בעל הסוליה המגושמת שניתן לראות, בין היתר, על מי שמגדירה הקבוצה שגרירת המותג בישראל, הזמרת נועה קירל.

   (צילום: אלירן אביטל)
ג'ין יון, יו"ר מותג האופנה FILA, בישראל(צילום: אלירן אביטל)

מחירי המוצרים בחנויות הייעודיות לא צפויים להשתנות אבל המבחר יהיה רחב יותר. נעלי פילה דיסטרפטור הפופולריות עולות כ-400 שקל; סווטשירט אוורסייז לנשים עולה כ-569 שקל; חצאית סלים פיט לנשים כ-503 שקל; טי שירט רפויה לנשים כ-446 שקל; מכנסי טרניניג לגברים כ-503 שקל; וטי שירט לגבר כ-446 שקל.

   (צילום: FILA)
מתוך קולקציית מותג אופנת הספורט FILA(צילום: FILA)

   (צילום: FILA)
מתוך קולקציית מותג אופנת הספורט FILA(צילום: FILA)
   (צילום: FILA)
מתוך קולקציית מותג אופנת הספורט FILA(צילום: FILA)

 

החקלאי שהפך למשקיע אופנה בינ"ל

בשנה שעברה נרקם שיתף פעולה עם מותג העל האיטלקי פנדי (FENDI), ובגדי הספורט של פילה נצפו על סלבריטאיות כמו ריהאנה וקנדל ג'נר. לאחרונה אף פורסם שייתכן כי מתגבשים מגעים בין המותג ללהקת הקיי פופ (פופ קוריאני) BTS, שהייתה פרזנטורית של מותג האופנה פומה (PUMA) בחמש השנים האחרונות.

 

בית האופנה, שהוקם ב-1911 בביאלה - עיירה בצפון-מערב איטליה - ושירת את תושבי אזור האלפים, התפרסם בשנות ה-70 של המאה הקודמת בזכות הטניסאי ביורן בורג. ב-2007 נמכר על ידי בעליו האיטלקיים (חברה-בת של ענקית הרכב פיאט) לחברה קוריאנית בבעלות יון, שרכש בהמשך יחד עם שותפים גם את ענקית מותגי הגולף האמריקנית COMPAN. לפי בלומברג, ב-2018 מכירות החברה זינקו ב-52% ל-1.2 טריליון דולר.

 

יון סיפר במפגש כי נולד בשנת 1945 למשפחת חקלאים ענייה, סיים תואר ראשון באוניברסיטת הונג קונג ואת שירותו הצבאי העביר במחנה אמריקני בסיאול, שם למד את השפה האנגלית. כשהיה בן 30 החל לעבוד ברכש קוריאני עבור רשת הכלבו האמריקנית ג'י.סי פני. לאחר מכן הקים עסק משלו והיה מעורב בעסקי ההנעלה של FILA במדינה. לפני 14 שנים, כאמור, רכש אותה עם משקיעים.

 

כפי שפורסם ב-ynet, לפני כחודש עלה לאוויר אתר סחר מקוון של FILA בשקעה של 400 אלף שקל. עד כה מכרה פריטים של המותג אונליין באתר האינטרנט של פקטורי 54. באתר הישראלי נמכרים פריטי אופנה ונעלי ספורט, בגדי ים, תיקים וגם תיקים לבית הספר ולגן. עלות ההזמנה בחינם מעל 200 שקל עד שלושה ימי עסקים, כאשר ניתן להחליף פריטים עד 14 יום או לקבל החזר כספי תוך יומיים. במקביל נמכרת FILA בחנויות כגון פוטלוקר, עדיקה ובאתר טרמינל X.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים